2013-09-26, 19:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hmm låter inte som nåt jag vågar blindköpa då. Såg ordet "masterpiece" användas ganska flitigt om Encre Noire så jag blev lite intresserad och nyfiken.
Ja det är (eller åtminstone var) en riktigt hypad doft på bland annat Basenotes, så jag trodde inte det kunde bli fel med ett blindköp . Det enda positiva jag har att säga om den är att flaskan är riktigt snygg och tung.
Citera
2013-09-26, 20:24
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hmm låter inte som nåt jag vågar blindköpa då. Såg ordet "masterpiece" användas ganska flitigt om Encre Noire så jag blev lite intresserad och nyfiken.

Jag gick emot irrbloss råd () och köpte den för några månader sedan och det är jag väldigt glad för att jag gjorde. Gillar man vetiver är den ett måste. Köpte den för drygt 300:- för 100ml vilket man inte kan klaga på direkt heller.
Citera
2013-09-26, 21:06
Medlem
NirvanAs avatar
Hur doftar/känner man igen vetiver?
Citera
2013-09-26, 21:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag tycker det doftar lite surt. Som sura skor ungefär. Om man varit ute på skogspromenad en riktigt regnig höstdag, så tar man av skorna och så luktar det som ett träsk, lite fränt. Inte fotsvett alltså, men blöta skor. Väldigt bittert och strävt. Så är det för mig, men jag antar att andra uppfattar det på annat vis .
Citera
2013-09-26, 21:51
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Vetiver kan dofta på en mängd olika sätt men om jag skulle försöka beskriva doften av Encre Noire skulle jag nog säga att det närmsta jag kan komma är blöt asfalt. Och vem vill inte gå omkring och lukta blöt asfalt?!
Citera
2013-09-28, 23:15
Medlem
Någon här som har provat Tom Ford Black Orchid? Ska tydligen vara unisex, medans vissa påstår att den är för enbart kvinnor, andra enbart för män. Används av väldigt många män och säljs på "herravdelningen" i de flesta länder där TF säljs. Den låter dock onekligen väldigt intressant, så det vore kul med någon åsikt om den här.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-09-28 kl. 23:40.
Citera
2013-09-28, 23:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon här som har provat Tom Ford Black Orchid? Ska tydligen vara unisex, medans vissa påstår att den är för enbart kvinnor, andra enbart för män. Används av väldigt många män och säljs på "herravdelningen" i de flesta länder där TF säljs. Den låter dock onekligen väldigt intressant, så det vore kul med någon åsikt om den här.
Har inte testat den, men många verkar tycka att män kan bära den:
http://www.basenotes.net/t/305493/is-tom-fords-black-orchid-a-good-scent-for-men

Fast det har du säkert redan läst . Skulle faktiskt kunna tänka mig ett blindköp av den, noterna verkar intressanta, 555:- var billigast enligt prisjakt. Det är ju inte så mycket, man har ju gjort betydligt dyrare blindköp än så .
Citera
2013-09-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har inte testat den, men många verkar tycka att män kan bära den:
http://www.basenotes.net/t/305493/is-tom-fords-black-orchid-a-good-scent-for-men

Fast det har du säkert redan läst . Skulle faktiskt kunna tänka mig ett blindköp av den, noterna verkar intressanta, 555:- var billigast enligt prisjakt. Det är ju inte så mycket, man har ju gjort betydligt dyrare blindköp än så .
Exakt, men 500+ är ändå pengar för att sedan märka att detta var en kärringdoft som är alldeles för mycket för en själv. Liten kluven blir man. Men som sagt, låter intressant på papper .
Citera
2013-09-28, 23:57
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Exakt, men 500+ är ändå pengar för att sedan märka att detta var en kärringdoft som är alldeles för mycket för en själv. Liten kluven blir man. Men som sagt, låter intressant på papper .
Finns den inte att sniffa på någonstans i Sthlm förresten? Det är ju inte en private blend-Tom Ford.
Citera
2013-09-29, 00:00
Medlem
BjeerNs avatar
Någon som har erfarenhet av Burberry London (för män)?

Vad tyckte ni om den och anser ni att den passar sig bäst för det varma eller kalla halvåret?

Jag använde den för några år sedan och vill minnas att den var väldigt trevlig.
Citera
2013-09-29, 00:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjeerN
Någon som har erfarenhet av Burberry London (för män)?

Vad tyckte ni om den och anser ni att den passar sig bäst för det varma eller kalla halvåret?

Jag använde den för några år sedan och vill minnas att den var väldigt trevlig.
Det är en av de bättre designerdofterna, och passar enligt mig enbart till höst och vinter.
Citera
2013-09-29, 00:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är en av de bättre designerdofterna, och passar enligt mig enbart till höst och vinter.
Men alla, med några få undantag, får dålig hållbarhet på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in