2013-07-01, 21:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Ja den sistnämnda vill jag minnas att jag testat och tyckte om jag med. Öppnar med citrus för att gå över till mer trä/läder i basen eller är jag ute och cyklar?
Nja, citrus tycker jag inte. Men trä och läder finns absolut med. Det skumma är att jag även tycker jag känner en mycket bra doft av ros, även om den inte finns listad. Kanske är nån annan kombo som får det att framstå som just ros?
Citera
2013-07-01, 22:01
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Nja, citrus tycker jag inte. Men trä och läder finns absolut med. Det skumma är att jag även tycker jag känner en mycket bra doft av ros, även om den inte finns listad. Kanske är nån annan kombo som får det att framstå som just ros?

Kan faktiskt inte minnas att jag kände någon ros. Men som du säger, ibland kan kombinationen av olika ämnen lura doftsinnet att tro det är något helt annat.
Citera
2013-07-02, 01:05
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet nåt ställe i London med stort utbud av parfymer? Går te.x TF TV att hitta till acceptabelt pris där? Och hur är det med Creed? Amouage?
Citera
2013-07-02, 02:19
Medlem
Nic78s avatar
Har blivit inspirerad av alla som beställt samples på sistone och då det var ett tag sedan jag själv gjorde det så bestämde jag mig för att skicka efter några jag med nu. Det blev ett sample-kit från Frapin (tack för tipset 3rd), 5 st samples direkt från Le Labo samt 4 st direkt från huset Carner Barcelona. Ska se till att försöka dela med mig av mina erfarenheter så småningom, framför allt om jag hittar några guldkorn, precis som jag hoppas ni gör i allt ert samplande.
Citera
2013-07-02, 05:33
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Trevligt! Idag ringde posten på med ett brev innehållandes samples från alla dofter från Frapin

Vilken storlek var det på proverna förresten?
Den infon fick man aldrig vid beställning.
Citera
2013-07-02, 05:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet nåt ställe i London med stort utbud av parfymer? Går te.x TF TV att hitta till acceptabelt pris där? Och hur är det med Creed? Amouage?

Taget från Basenotes:

Citat:
I know Liberty's has a fantastic perfume department with Le Labo, Nasmotto, Guerlain and Serge Lutens. Harvey Nicks seems to be the place for By Kilian, Selfridges looks to have all the Tom Fords, and Harrods looks like it's the place to go for Amouage, Bond No 9, Creed as well as some of the aforementioned houses and a vast array of others. There's also Le Senteurs, Penhaligons and Diptyque.

Citat:
Fortnum & Mason has a good perfume department, some unusual stock there. Then there's all the 'barbershop' houses on or around Jermyn Street (Trumpers etc.). And Santa Maria Novella at Picadilly Arcade.

Flesta ställena har ju hemsidor så det är bara att kolla priser
Citera
2013-07-02, 07:44
Medlem
3rds avatar
Citat:
samt 4 st direkt från huset Carner Barcelona.
Vad lustigt! Satt också och kollade på CB igår kväll. Blev nyfiken på Cuir .

Citat:
Vilken storlek var det på proverna förresten?
Den infon fick man aldrig vid beställning.
Samma plaströr Olfactive Studio har. Vad kan det vara... 1,5 ml kanske. L'humaniste var ett vanligt glasrör med "pinne" och Paradis perdu var i samma rör man får samples från Ezzensa Nobile, fast helt fyllt
Citera
2013-07-02, 10:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Var det inte 1270 som hade en del ananas i toppnoterna? Det var nog den jag tyckte bäst om av de jag testade. Blev iofs inte jätteimponerad av de jag fick från Frapin.
Inte testat rom-russin "1697" än?
Citera
2013-07-02, 11:26
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Vad lustigt! Satt också och kollade på CB igår kväll. Blev nyfiken på Cuir .

Samma plaströr Olfactive Studio har. Vad kan det vara... 1,5 ml kanske. L'humaniste var ett vanligt glasrör med "pinne" och Paradis perdu var i samma rör man får samples från Ezzensa Nobile, fast helt fyllt

Ja det är väl Cuirs och D600 som ligger bäst till för ett eventuellt framtida köp för min del med.
Väldigt prisvärt att beställa från CB så det kan jag rekommendera. €5 per sample vilket är vad det kostade hos Le Labo också men till skillnad från deras 1,5 ml prover får man 2,5 ml av CB.

Hade räknat med någon snålvariant på 0,7 ml eller liknande från Frapin så det låter ju bra.

För övrigt var det nära att jag beställde ett kit från By Kilian igår som hade samples till väldigt humana priser men det drog iväg när de ville ha €20 i frakt....
Citera
2013-07-02, 12:02
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Var det inte 1270 som hade en del ananas i toppnoterna? Det var nog den jag tyckte bäst om av de jag testade. Blev iofs inte jätteimponerad av de jag fick från Frapin.
Inte testat rom-russin "1697" än?
Har testat 1697 och kommer förmodligen inte göra det igen. Var tvungen att tvätta bort den nästan direkt
Citera
2013-07-02, 12:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Har testat 1697 och kommer förmodligen inte göra det igen. Var tvungen att tvätta bort den nästan direkt

Hehe nä den tilltalar nog bara gourmandfantaster :P
Citera
2013-07-02, 12:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Taget från Basenotes:

Ah tack, 50ml Tobacco Vanille för 1370:-, vet inte om den finns så mycket billigare nånstans, dessutom är den ju svårtillgänglig så man kanske får passa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in