2013-08-11, 11:57
Medlem
Quinqqs avatar
Om ni åker från Antalyas flygplats tipsar jag er om att köpa Calvin Klein One! 250 kr för 50 ml, ett riktigt kap. Luktar grymt bra, iallafall på mig!
Citera
2013-08-11, 12:03
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Om ni åker från Antalyas flygplats tipsar jag er om att köpa Calvin Klein One! 250 kr för 50 ml, ett riktigt kap. Luktar grymt bra, iallafall på mig!

Du hade ju kunnat köpa den för ett par selmor billigare här i Sverige men...

Klicka
Citera
2013-08-11, 12:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
För fruktig och flickaktig, på mig i alla fall .
Citera
2013-08-11, 12:15
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78

Klicka

Men då hade jag ju inte kunnat dofta på den, då skulle jag ändå inte köpt den om jag inte visste hur den luktade! Men tack för tippset!

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
För fruktig och flickaktig, på mig i alla fall .

I flaskan luktar den fruktig men efter jag har haft den på mig i någon minut luktar den mörkare och lite hårdare/inte flickaktig! Men som sagt är parfym olika för olika personer.
Citera
2013-08-11, 12:17
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Men då hade jag ju inte kunnat dofta på den, då skulle jag ändå inte köpt den om jag inte visste hur den luktade!

Många brukar dofta på parfymer i butik och sen beställa billigt på nätet, kan vara ett bra tips kanske?
Citera
2013-08-11, 12:28
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Många brukar dofta på parfymer i butik och sen beställa billigt på nätet, kan vara ett bra tips kanske?

Ja det funkar ju men det här var bara ett impulsköp!
Citera
2013-08-11, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar som dom har det
http://surrendertochance.com/by-kilian-back-to-black/

Nämen! Stavade fel både på den sidan och i min kommentar. Förklarar varför

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ja 1697 är ju "lite" udda. Tycker den stinker av romrussin-choklad fast inte på ett bra sätt. Fastnade inte heller för något från Frapin när jag beställde prover från det huset.

om du vill testa någon mer by Kilian så kan jag rekommendera Incense Oud och Straight to Heaven.
Är själv ingen vanilj-fantast men håller med Nic78 om Frederic Malle - Musc Ravageur

Tack! Eftersom att jag är rätt ny inom området så tror jag att det kan vara bra att lukta på lite olika parfymer så jag vet hur det olika noterna luktar. Underlättar nog att hitta framtida parfymer då.

Citat:
Gör så, förhoppningsvis är det åtminstone några av dem som du gillar.
Kan komplettera med ett par riktigt bra vaniljdofter som jag glömde igår, Amouage - Reflection Man och Serge Lutens - Un Bois Vanille.
Yes. Känns lite drygt att bränna pengar på prover dock. Men men, dumt att göra blindköp också.
Citera
2013-08-11, 13:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Yes. Känns lite drygt att bränna pengar på prover dock. Men men, dumt att göra blindköp också.

Känns som ett måste tyvärr att lägga hundratals kronor på prover om man inte tycker att sortimentet på Åhléns, Kicks och NK räcker. Hade det funnits vettiga parfymerier med vettiga priser tillgängliga så hade man sluppit det. Hade inte direkt gråtit över ett Harrods eller liknande här i landet.
Citera
2013-08-11, 13:54
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Med alla nya lagar i åtanke, går det fortfarande bra att skicka parfymer per post? Tänker främst från USA. Tänkte låta en vän handla några stycken och skicka till Sverige.

jo, jag är lite old fashioned och gillar Farenheit, och fick ett komplett set i present, och det kom från usa.
Citera
2013-08-12, 10:21
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
1000 kr för 120ml får anses som bra.

Det är dock 75ml de säljer
Citera
2013-08-12, 12:05
Medlem
supersin0s avatar
Citat:

Klicka

räknade du med frakten på 49kr? Då blir de ju till och med dyrare.
Citera
2013-08-12, 12:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersin0
räknade du med frakten på 49kr? Då blir de ju till och med dyrare.

Konstigt att det första jag ser är ordet "Fri frakt" på sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in