2008-11-24, 00:46
Medlem
Tolvans avatar
Jag förstår verkligen inte vitsen med Cleanparfymerna. Varför köpa dyra parfymer istället för att bara tvätta sig med en god tvål?
Citera
2008-11-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag förstår verkligen inte vitsen med Cleanparfymerna. Varför köpa dyra parfymer istället för att bara tvätta sig med en god tvål?

Chanelparfymerna, och parfym i sin helhet håller väl i sig mycket längre i doften än vad en tvål kan prestera? Fast det är ju individuellt hur mycket man nu vill dofta och själv känna.
Citera
2008-11-24, 11:41
Medlem
AussieBums avatar
Armani Code och Intimately by David Beckham (http://grooming.se/sv/artiklar/armani-code-edt.html / http://grooming.se/sv/artiklar/intimately-by-david-beckham-edt-50-ml.html)
Skaffa dom och badrumshyllan är komplett säger jag bara.. fyy fan!
Citera
2008-11-24, 23:30
Medlem
Safari från Ralph Lauren gillar jag, inte träffat på många som har den heller och det ser jag som ett plus. Man ska dock veta att den är ganska annorlunda!
Citera
2008-11-24, 23:40
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Safari från Ralph Lauren gillar jag, inte träffat på många som har den heller och det ser jag som ett plus. Man ska dock veta att den är ganska annorlunda!

"Safari" är den överlägset mest klassiska av RLs dofter, en väldigt klassisk och väldigt engelsk doft - så annorlunda tror jag nog inte den kan kallas.

Jag slår ett slag till för att ni ska testa ngt annorlunda, t.e.x. Annick Goutal, Carthusia och Ineke som exempel.
Då slipper ni hamna i en hiss där av de tre andra killarna närvarande så har åtminstone 1 samma parfym som du.

Våga vägra Armani.
Citera
2008-11-25, 03:19
Medlem
Spår av nötters avatar
Själv har jag en Calvin Klein IN2U. Luktar inte speciellt jättespeciellt men passar som dagligparfym.

Vid lite festligare tillfällen använder jag Jean Paul Gaultier. Rätt många som har den (Torson) har jag förstått. Men den luktar en hel del, och gott.

Tyvärr alldeles för dålig för att avgöra vad det doftar.
Citera
2008-11-25, 19:26
Medlem
AussieBums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Våga vägra Armani.

Vad är det för fel på Armani?
Citera
2008-11-25, 20:03
Medlem
Bar57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieBum
Vad är det för fel på Armani?

Tror inte han direkt syftade på att det var något fel, utan att var och varann kotte springer runt med den.

Själv kör jag mest på CK - Euphoria nu, har även Paul Smith - Story som jag gillar. Andra som man äger är, Ralph Lauren, Ferrari, Puma, Abercrombie & Fitch
Citera
2008-11-25, 20:19
Medlem
C8H11Ns avatar
Lacoste Red luktar gott =)
Citera
2008-11-26, 06:09
Medlem
devilspawns avatar
Mexx Icetouch är riktigt god, rekommenderas för män
Citera
2008-12-15, 02:22
Medlem
lar_berts avatar
Jag har povat många, men alltid tröttnat. Några säkra kort finns dock. Fahrenheit 32 (obs! inte originalet) och Davidoff Cool water. Originalet av "Fahrenheit" har väldigt mycket 80-talsvarning över sig. När alla grabbar i bekantskapskretsen (ja, även jag om sanningen skall fram) bokstavligen marinerade sig med den på 80-talet så luktade jag mig mätt på den helt enkelt. Nya "32:an" är däremot i en klass för sig. Jag minns inte när jag reagerade på en parfym i Tax-freebutiken senast. Jag tycker annars att de nya parfymerna som kommer bara är bleka kopior av gamla original som har hållit i 10-20 år. Jag har en given klassiker som jag beställt, och det är "Aqua di Gio" - ett riktigt säkert kort.
Citera
2008-12-15, 02:26
Bannlyst
dsquared - hewood. väldigt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här