2009-01-27, 02:32
Medlem
Köpte hem en Jean Paul Gualtier Le male idag efter att varit utan den i 2 år. Det var ett mycket kärt återseènde. Den luktar ju bara så jävla gott

Vid första sniffet fick jag en liten nostalgitripp.
Citera
2009-01-28, 17:47
Medlem
Luktar för tillfället Demeter Earthworm. Luktar precis som marken i skogen, jord och multna löv.
Citera
2009-01-28, 18:33
Medlem
LaPrincipessas avatar
Vad tycker ni Armani Diamond (for her)?
Citera
2009-01-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Luktar för tillfället Demeter Earthworm. Luktar precis som marken i skogen, jord och multna löv.
Spännande doft... skog för mig luktar... tja.. speciellt!
Vad säger kvinnorna när du luktar skogsmulle då?
Citera
2009-01-29, 01:09
Medlem
Min favorit är Carolina Herrera - Aqua, den e fenomenal på min hud! Får alltid komplimanger Behöver dock tips på någon riktigt klassiskt, någon som har ngn att rekommendera?
Citera
2009-01-29, 16:19
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orienten
Min favorit är Carolina Herrera - Aqua, den e fenomenal på min hud! Får alltid komplimanger Behöver dock tips på någon riktigt klassiskt, någon som har ngn att rekommendera?
Vad menar du med klassiskt? Något riktigt gammalt som håller än idag? Eller något som för sinnebilden till äldre herre som försökt dölja gammal svettdoft med en tung läderdoft? En riktig klassiker i positiv bemärkelse är tidigare nämnda Acqua di Parma Colonia, som kom ut på marknaden 1916, men trots det luktar väldigt fräscht och sofistikerat. Sedan finns det ju klassiker från alla årtionden.
Citera
2009-01-31, 20:08
Medlem
Någon som doftat på Dunhill Desire? Hört mycket bra om den, men aldrig doftat. Finns ej att få tag på i Sverige, verkar det som. Enbart online eller utomlands.

http://www.majalah.com/UserFiles/Perfume/men/dunhill-desire-red.jpg
Citera
2009-01-31, 20:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon som doftat på Dunhill Desire? Hört mycket bra om den, men aldrig doftat. Finns ej att få tag på i Sverige, verkar det som. Enbart online eller utomlands.

http://www.majalah.com/UserFiles/Perfume/men/dunhill-desire-red.jpg
Har aldrig testat den, men doftnoterna låter trevliga: lime, neroli, äpple, bergamot, patchouli, ros, teak, vanilj, mysk och labdanum. Tydligen ska den dock vara ganska syntetisk och dofta "billigt". Blir dock lite sugen på att själv testa.
Citera
2009-01-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har aldrig testat den, men doftnoterna låter trevliga: lime, neroli, äpple, bergamot, patchouli, ros, teak, vanilj, mysk och labdanum. Tydligen ska den dock vara ganska syntetisk och dofta "billigt". Blir dock lite sugen på att själv testa.

Ja, jag har också hört det, men ändå läst mycket goda recensioner om den med. man vill ju som sagt inte köpa grisen i säcken.
Citera
2009-02-01, 17:03
Medlem
Leffe-pa-Lagrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Varsågod...
http://gustostore.e-butiken.se/

Tack för hjälpen - bra tips. Tror f ö att Gusto har rea just nu
Citera
2009-02-01, 17:51
Medlem
king hippos avatar
kan tippsa om comme de garcon olika parfymer som finns att inhandla på cow parfymeri i stockholm. GRYMMMMA dofter lite dyrare men det är det värt för att slippa gå omkring gant polo och armani parfymer som alla har. armani daimond tex blääää!
Citera
2009-02-01, 23:39
Medlem
Citat:
Spännande doft... skog för mig luktar... tja.. speciellt!
Vad säger kvinnorna när du luktar skogsmulle då?

Fått höra att jag luktade som enk skogspromenad på hösten. Lät positivt. Medans andra som testat parfymen på sig själva tyckt den luktat "sur kompost". Så den är ju klart speciell. Men tycker deras dofter är skoj, luktar _en_ sak. Mycket är ju tjejiga saker som Cosmopolitan-cocktails, frukter etc. Men de har även dofter som whisky-tobak, majbrasa, cannabis, diesel å dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in