2013-06-13, 00:11
Medlem
Ni som testat New Haarlem ute i offentligheten, har ni fått bra eller dålig respons från folk?
Citera
2013-06-13, 00:54
Medlem
Nic78s avatar
Personligen har jag i stort sett bara fått positiv respons för New Haarlem, brukar ofta få många komplimanger när jag har den. Jag föredrar Blecker Street på sommaren så den används mer frekvent just nu men jag märker att den inte ger lika många komplimanger.
Citera
2013-06-13, 11:04
Medlem
Nic78s avatar
Apropå ämnet beställa parfym från utlandet som diskuterats.
Hur ser det ut med tullavgift när man beställer från USA nu för tiden, någon som har erfarenhet av det nyligen?
Citera
2013-06-13, 11:48
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag uppmanar alla som beställer parfym från utlandet att skriva hur det gick osv, för jag misstänker att vi inom kort tid kommer gå mot totalt stopp av airmail/airshipping av parfymer och köper man av företag som fortfarande kör med airshipping (alltså fraktas med flygplan) så löper man stor risk att sakerna aldrig kommer fram.

Så tycker vi kan hjälpa varandra att hålla oss uppdaterade med detta.

Beställde sample från surrendertochance.com det tog ca 5dagar
Citera
2013-06-13, 12:01
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Beställde sample från surrendertochance.com det tog ca 5dagar

Fick mail att min order från samma ställe skickades den 3/6 och har fortfarande inte dykt upp...
Citera
2013-06-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Personligen har jag i stort sett bara fått positiv respons för New Haarlem, brukar ofta få många komplimanger när jag har den. Jag föredrar Blecker Street på sommaren så den används mer frekvent just nu men jag märker att den inte ger lika många komplimanger.
Samma här, får bara positiva kommentarer från folk du har aldrig fått något dålig respons?
Blecker Street har jag en 5 ml decant av, har använt den rätt så mycket under förra veckan. Svaret till varför du inte får så många komplimanger kan ha att göra med parfymens projection. För mig sitter den rätt så nära huden och släpper inte ifrån lika mycket som New Haarlem gör.
Citera
2013-06-13, 15:16
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Samma här, får bara positiva kommentarer från folk du har aldrig fått något dålig respons?
Blecker Street har jag en 5 ml decant av, har använt den rätt så mycket under förra veckan. Svaret till varför du inte får så många komplimanger kan ha att göra med parfymens projection. För mig sitter den rätt så nära huden och släpper inte ifrån lika mycket som New Haarlem gör.

Den enda "negativa" kommentar jag fått var nog att någon tyckte jag luktades som en "vandrande kanelbulle".
Fast det behöver å andra sidan inte vara något negativt.
Ja projektionen är ju klart bättre på New Haarlem så det ligger nog en del i det. Upplever även långvarigheten som bättre på den.
Citera
2013-06-13, 16:31
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Den enda "negativa" kommentar jag fått var nog att någon tyckte jag luktades som en "vandrande kanelbulle".
Fast det behöver å andra sidan inte vara något negativt.
Ja projektionen är ju klart bättre på New Haarlem så det ligger nog en del i det. Upplever även långvarigheten som bättre på den.

Hehe, lite så kände jag när jag testade Hermes - Ambre Narguile, inte kanelbulle men jag luktade helt klart nåt slags bakverk. Inte min cup of tea direkt.
Citera
2013-06-13, 20:16
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hehe, lite så kände jag när jag testade Hermes - Ambre Narguile, inte kanelbulle men jag luktade helt klart nåt slags bakverk. Inte min cup of tea direkt.

Ja det är inget fel på gourmander men det finns kan ju finnas gränser.
Har inte haft nöjet att prova Ambre Narguile själv men har hört mycket gott om den.

Apropå Hermés så väntar jag på att få hem en flaska Un Jardin Sur Le Nil, har du testat den?
Citera
2013-06-13, 23:58
Medlem
Tänkte att det skulle vara kul om alla skrev ner sina Topp 5 favorit parfymer.

1. Lira av Xerjoff
2. Ambre Narguile av Hermes
3. New Haarlem av Bond no 9
4. Vanille Absolument av L'Artisan
5. Allure Edition Blanche av Chanel

Vilka är era?
Citera
2013-06-14, 00:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Tänkte att det skulle vara kul om alla skrev ner sina Topp 5 favorit parfymer.

1. Lira av Xerjoff
2. Ambre Narguile av Hermes
3. New Haarlem av Bond no 9
4. Vanille Absolument av L'Artisan
5. Allure Edition Blanche av Chanel

Vilka är era?

I dagsläget är det

1. Invasion Barbare av Parfums MDCI
2. Aventus av Creed
3. Green Irish Tweed av Creed
4. Homme Intense av Dior
5. Virgin Island Water av Creed

Bra mix om jag får säga det själv... Mestadels 3an och 5an nu på sommaren.
Citera
2013-06-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
I dagsläget är det

1. Invasion Barbare av Parfums MDCI
2. Aventus av Creed
3. Green Irish Tweed av Creed
4. Homme Intense av Dior
5. Virgin Island Water av Creed

Bra mix om jag får säga det själv... Mestadels 3an och 5an nu på sommaren.
Bra mix indeed! 5an skull nog varit min favorit om det inte vore för den dåliga projektion/longevity :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in