Personligen har jag i stort sett bara fått positiv respons för New Haarlem, brukar ofta få många komplimanger när jag har den. Jag föredrar Blecker Street på sommaren så den används mer frekvent just nu men jag märker att den inte ger lika många komplimanger.
Apropå ämnet beställa parfym från utlandet som diskuterats.
Hur ser det ut med tullavgift när man beställer från USA nu för tiden, någon som har erfarenhet av det nyligen?
Jag uppmanar alla som beställer parfym från utlandet att skriva hur det gick osv, för jag misstänker att vi inom kort tid kommer gå mot totalt stopp av airmail/airshipping av parfymer och köper man av företag som fortfarande kör med airshipping (alltså fraktas med flygplan) så löper man stor risk att sakerna aldrig kommer fram.
Så tycker vi kan hjälpa varandra att hålla oss uppdaterade med detta.
Beställde sample från surrendertochance.com det tog ca 5dagar
Personligen har jag i stort sett bara fått positiv respons för New Haarlem, brukar ofta få många komplimanger när jag har den. Jag föredrar Blecker Street på sommaren så den används mer frekvent just nu men jag märker att den inte ger lika många komplimanger.
Samma här, får bara positiva kommentarer från folk du har aldrig fått något dålig respons?
Blecker Street har jag en 5 ml decant av, har använt den rätt så mycket under förra veckan. Svaret till varför du inte får så många komplimanger kan ha att göra med parfymens projection. För mig sitter den rätt så nära huden och släpper inte ifrån lika mycket som New Haarlem gör.
Samma här, får bara positiva kommentarer från folk du har aldrig fått något dålig respons?
Blecker Street har jag en 5 ml decant av, har använt den rätt så mycket under förra veckan. Svaret till varför du inte får så många komplimanger kan ha att göra med parfymens projection. För mig sitter den rätt så nära huden och släpper inte ifrån lika mycket som New Haarlem gör.
Den enda "negativa" kommentar jag fått var nog att någon tyckte jag luktades som en "vandrande kanelbulle".
Fast det behöver å andra sidan inte vara något negativt.
Ja projektionen är ju klart bättre på New Haarlem så det ligger nog en del i det. Upplever även långvarigheten som bättre på den.
Den enda "negativa" kommentar jag fått var nog att någon tyckte jag luktades som en "vandrande kanelbulle".
Fast det behöver å andra sidan inte vara något negativt.
Ja projektionen är ju klart bättre på New Haarlem så det ligger nog en del i det. Upplever även långvarigheten som bättre på den.
Hehe, lite så kände jag när jag testade Hermes - Ambre Narguile, inte kanelbulle men jag luktade helt klart nåt slags bakverk. Inte min cup of tea direkt.
Hehe, lite så kände jag när jag testade Hermes - Ambre Narguile, inte kanelbulle men jag luktade helt klart nåt slags bakverk. Inte min cup of tea direkt.
Ja det är inget fel på gourmander men det finns kan ju finnas gränser.
Har inte haft nöjet att prova Ambre Narguile själv men har hört mycket gott om den.
Apropå Hermés så väntar jag på att få hem en flaska Un Jardin Sur Le Nil, har du testat den?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!