Citat:
Ursprungligen postat av
3rd
Jag har nyligen beställt från Tyskland. Fraktas med DHL. Vet dock inte hur de får över grejer till Sverige men tror inte att det går med flygplan. Oavsett så kan jag återkomma med status.
Som jag skrev för ett tag sen men som kanske ingen såg, Jag köpte nyligen en flaska IB från MDCI Paris och dom skickade med Colissimo (en gren ur Franska La poste), men den kom aldrig fram (söker man på den har den inte rört sig sen 27 maj). Ubertrevliga Claude Marchal fick då istället, idag, skicka en andra sändning, utan att jag behöver betala ett öre extra, med TNT Express istället. Så jag hoppas denna kommer fram i alla fall, har bra erfarenheter av TNT sen innan, men man kan nog aldrig vara helt säker dessa dagar. Med detta sagt så, undvik Colissimo om ni kan (vilket dock verkar vara en ganska vanligt transportföretag som franska parfymhus använder)
DHL från Tyskland ska vara mycket säkert alternativ för övrigt, Tyskland är tillräckligt nära Sverige så det går med Lastbilar, så det går nog bra för dig