2013-08-14, 22:25
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Trevligt . Har inte hittat den billigare än på parfumdreams.de. Är man ny kund finns det även en rabattkod som ger 10€. HdP 1740 är definitivt en trevlig doft. Riktigt tung och manlig. Kolla upp Olfactive Studio, Autoportrait och Chambre Noire är rätt trevliga. För att återkomma till Invasion Barbare så är ju det en trevlig höst/vinterdoft också

Kom på en till Olfactive doft som jag gillar. Flash Back, har du testat den? Den påminner en del om en doft från Atelier Cologne som heter Vetiver Fatal som jag gillar skarpt. Vetiver Fatal kommer jag definitivt att köpa vid något tillfälle.
Citera
2013-08-14, 23:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag har inte det. Försökte mig på att spåra försändelsen, men då stod det bara att den lämnat någonstans i England den 10:e aug.

Edit: 2013-08-14 11:06 Malmo utr, Sverige - Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Så kanske får den på fredag, skulle jag tro.
Ja, eller imorgon, beroende på hur långt bort från Malmö du bor.
Citera
2013-08-15, 01:47
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bara miffon som jämför Le Male med Reflection

Samma folk som tycker Davidoff Cool Water är samma sak som Green Irish Tweed osv.

Haha och jag som tyckte att GIT påminde om Axe Marine(den Som fanns för 20 år sedan i genomskinlig glasflaska)
Vid Första sniffen.

Tror de är lätt att blanda ihop visda marinadofter överlag
Eller så är det jag som är sopig
Citera
2013-08-15, 06:31
Medlem
Jag skulle inte påstå att GIT är speciellt "marin" av sig, dock...
Citera
2013-08-15, 08:41
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Kom på en till Olfactive doft som jag gillar. Flash Back, har du testat den? Den påminner en del om en doft från Atelier Cologne som heter Vetiver Fatal som jag gillar skarpt. Vetiver Fatal kommer jag definitivt att köpa vid något tillfälle.
Japp. Har samples på alla från Olfactive Studio. Jo, den är rätt trevlig. Ganska lätt doft vill jag minnas. Testade den senast innan sommaren. Minns att det luktade lite rabarber om den va? Har inte testat Vetiver Fatal, däremot några andra från AT .

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag skulle inte påstå att GIT är speciellt "marin" av sig, dock...
För Axe lär ju vara väldigt "marin"?
Citera
2013-08-15, 08:57
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Japp. Har samples på alla från Olfactive Studio. Jo, den är rätt trevlig. Ganska lätt doft vill jag minnas. Testade den senast innan sommaren. Minns att det luktade lite rabarber om den va? Har inte testat Vetiver Fatal, däremot några andra från AT .

Precis. Rabarber, grapefrukt och en söt och krämig vetiver är vad jag får ut av den. Om du gillar den borde du kolla upp Vetiver Fatal vid tillfälle för den är strået vassare.
Citera
2013-08-15, 09:30
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Precis. Rabarber, grapefrukt och en söt och krämig vetiver är vad jag får ut av den. Om du gillar den borde du kolla upp Vetiver Fatal vid tillfälle för den är strået vassare.
Okej. Funderar på att dra till COW senare i höst och köpa Portrait of a Lady, får testa den då . Vad tycker du om Still Life? Tycker den är ganska lik Frapin L'Humaniste, vilken jag inte gillar speciellt mycket...
Citera
2013-08-15, 10:31
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Okej. Funderar på att dra till COW senare i höst och köpa Portrait of a Lady, får testa den då . Vad tycker du om Still Life? Tycker den är ganska lik Frapin L'Humaniste, vilken jag inte gillar speciellt mycket...

Det tycker jag du ska göra.

Jag håller med att det finns likheter mellan de både och jag tycker Still Life är skaplig men personligen håller jag L'Humaniste ett par klasser bättre. Till skillnad från dig så gillar jag verkligen L'Humaniste.
Citera
2013-08-15, 13:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Blindbytte bort min fruktansvärda Pure Malt mot Aramis Havana nu med nån på basenotes. Kan omöjligt vara sämre än PM...I hope
Citera
2013-08-15, 16:51
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Okej. Irrbloss, tack så hemskt mycket för hjälpen! Du är KUNG! Trådens hjälte

Hur gick det med ditt skickande? Ska själv skicka både till Kanada OCH det mycket riskabla landet England. Nu gäller det bara att hitta en bra låda till Pure Malt...Hittade du några vettiga kartonger nånstans btw?
Citera
2013-08-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hur gick det med ditt skickande? Ska själv skicka både till Kanada OCH det mycket riskabla landet England. Nu gäller det bara att hitta en bra låda till Pure Malt...Hittade du några vettiga kartonger nånstans btw?
Nej, har inte hunnit så mycket med det där :P inte hittat någon köpare ännu. Själv letar jag efter Pure Malt att byta med :P
Citera
2013-08-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Blindbytte bort min fruktansvärda Pure Malt mot Aramis Havana nu med nån på basenotes. Kan omöjligt vara sämre än PM...I hope
Aramis Havana... måste nog vara något av det värsta jag doftat på, hehe Gillar tobak, men Havana är ett rent helvete för mig.. hoppas den funkar bättre med dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in