2013-05-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jukeboxen
en doft kommer aldrig ge dig det,med pondus och självförtroende kan du ha vilken parfym som helst och ha det intrycket på folk

Jag har redan bra självförtroende och pondus, parfymen i sig är bara the icing on the cake. Parfymer gör sig olika bra vid olika tillfällen. En del passar bättre på dagen och en del bättre på kvällen. Jag är ute en maskulin doft som ställer krav på sin bärare och som gör sig bäst på kvällen.

Jag är medveten om att parfym är individuellt, och det gäller att hitta någonting som du själv gillar, men som alla vet så finns det en djungel av dofter och jag har varken tid eller ork till att gå igenom varenda ex på kicks, därav jag söker tips från annat håll, så att jag har ett urval att utgå från.
Senast redigerad av supermarioxxx 2013-05-25 kl. 11:05.
Citera
2013-05-25, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Är det du som är Krickan? Ja Helt klart att man kan lita på han, grymt seriös kille.

Jag är med att splita på det mesta. Dom jag personligen är sugen på är MDCI Invasion Barbare
Och Creed Silver mountain water / Aventus. Men ni kanske redan har dom?

Jo det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tror dom flesta är ganska seriösa där så det är nog inga problem. Tror posten är ett större problem än försäljaren i dom flesta fallen.

Vi får väl kika lite på vad som kan tänkas splitta. Lite tråkigt om man skulle köpa hem massa tomma flaskor + utrustning som krävs och sen är ingen intresserad.

Inrikes lär det väl gå bra men det var lite läskigt att beställa från USA med nya lagarna i UK o.s.v...

Tror det är lättast att göra som på exempelvis basenotes, att man beställer åtminstone parfymen när man har fått in alla pengar. Flaskan jag fick därifrån var faktiskt rätt elegant ändå: http://i.imgur.com/0xQcaAt.jpg
Citera
2013-05-25, 14:05
Medlem
asså får jag fråga hur ni som köper asdyra parfymer egentligen tänker, i stort sett alla tjejer gillar ju cool water,chrome osvosv sjukt mkt, riktigt billiga parfymer som får bäst respons från tjejerna, man bär ju dofterna för andras skull, inte för sig själv, eftersom man själv ändå slutar känna doften snabbt då man vänjer sig...

no offence, men varför ska man köpa dem dyra då?, de är ju inte direkt så att folk på stan kommer veta om man bär en doft för 2000 eller 300. ingen kommer ju veta vad du bär ändå, man går ju liksom inte runt med parfymflaskan på huvudet för att folk ska veta vad man använder... , så man får ju inte något mer tillbaka för att man köper sjukt dyra parfymer... går nog mer hem och köpa kläder för 2000 ist, för parfymen är ju inget som har någon betydelse för att få ett ligg... dem som bär axe har väl lika stor chans egentligen :P
Citera
2013-05-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
asså får jag fråga hur ni som köper asdyra parfymer egentligen tänker, i stort sett alla tjejer gillar ju cool water,chrome osvosv sjukt mkt, riktigt billiga parfymer som får bäst respons från tjejerna, man bär ju dofterna för andras skull, inte för sig själv, eftersom man själv ändå slutar känna doften snabbt då man vänjer sig...

no offence, men varför ska man köpa dem dyra då?, de är ju inte direkt så att folk på stan kommer veta om man bär en doft för 2000 eller 300. ingen kommer ju veta vad du bär ändå, man går ju liksom inte runt med parfymflaskan på huvudet för att folk ska veta vad man använder... , så man får ju inte något mer tillbaka för att man köper sjukt dyra parfymer... går nog mer hem och köpa kläder för 2000 ist, för parfymen är ju inget som har någon betydelse för att få ett ligg... dem som bär axe har väl lika stor chans egentligen :P

Helt fel, jag bär alltid en doft för mig själv, inte för någon annan.
Jag är inte ute efter att få "komplimanger" (även om det kan vara trevligt) - jag bär en doft jag gillar för jag mår bra av det.

Visar en Rolex bättre tiden än en Casio? - Nej.
Går man runt med en skylt på vilken bostad man äger, eller ett kontoutdrag på hur mycket man har på banken på stan, eller bilen man äger? - Nej.

Du förstår nog vad jag menar.

Allting handlar om ens intresse/passion, vad man vill lägga ner på det i form av tid/pengar/engagemang.

Du lär knappast få ett ligg pga. av de kläder du bär heller...
Citera
2013-05-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Helt fel, jag bär alltid en doft för mig själv, inte för någon annan.
Jag är inte ute efter att få "komplimanger" (även om det kan vara trevligt) - jag bär en doft jag gillar för jag mår bra av det.

Visar en Rolex bättre tiden än en Casio? - Nej.
Går man runt med en skylt på vilken bostad man äger, eller ett kontoutdrag på hur mycket man har på banken på stan, eller bilen man äger? - Nej.

Du förstår nog vad jag menar.

Allting handlar om ens intresse/passion, vad man vill lägga ner på det i form av tid/pengar/engagemang.

Du lär knappast få ett ligg pga. av de kläder du bär heller...

okej, jag förstår, bra svar faktiskt .

men de där med kläderna håller jag inte med om, för kläder kan ju förändra en person helt om man säger så, väldigt stor betydelse!
Citera
2013-05-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
okej, jag förstår, bra svar faktiskt .

men de där med kläderna håller jag inte med om, för kläder kan ju förändra en person helt om man säger så, väldigt stor betydelse!
Nu skall vi inte gå helt OT. Jag tror nog att ens personlighet + charm väger tyngre än de kläder man bär. Om man är snyggt klädd plus dessa egenskaper, tillsammans med en grym doft har man goda förutsättningar. ;-)
Citera
2013-05-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nu skall vi inte gå helt OT. Jag tror nog att ens personlighet + charm väger tyngre än de kläder man bär. Om man är snyggt klädd plus dessa egenskaper, tillsammans med en grym doft har man goda förutsättningar. ;-)

there we got the perfect ladymgnet a fridaynight!
Citera
2013-05-25, 21:22
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore

Tror det är lättast att göra som på exempelvis basenotes, att man beställer åtminstone parfymen när man har fått in alla pengar. Flaskan jag fick därifrån var faktiskt rätt elegant ändå: http://i.imgur.com/0xQcaAt.jpg

Proffsig etikett, väldigt snygg!

Ja det låter som en bra ide och det kan vara svårt för vissa att ligga ute med mycket pengar.
Och alla som vill vara med får skriva sina önskemål så får vi rösta fram ett förslag.

Har vi någon frivillig som känner sig manad att ta på sig detta prestigefyllda uppdrag med inköp mm mm?
Citera
2013-05-25, 23:44
Medlem
injections avatar
Ok valet står mellan dem här tre:

L'Eau d'Issey Pour Homme Issey Miyake

Aqva Pour Homme Bvlgari

Versace Man Eau Fraiche Versace

Villken av dem tycker ni jag ska köpa nu till sommaren?
Citera
2013-05-26, 01:41
Medlem
kolla här, sen avgör du , här ser du väldigt bra om det är något för dig!! , gav dig länkarna , jag själv gillar Versace eau de fraiche

issey miyake = http://www.fragrantica.com/perfume/Issey-Miyake/L-Eau-Bleue-d-Issey-Pour-Homme-724.html

bvlgari aqva pour homme = http://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/Aqva-Pour-Homme-153.html

versace eau de fraiche = http://www.fragrantica.com/perfume/Versace/Versace-Man-Eau-Fraiche-644.html
Citera
2013-05-26, 13:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Proffsig etikett, väldigt snygg!

Ja det låter som en bra ide och det kan vara svårt för vissa att ligga ute med mycket pengar.
Och alla som vill vara med får skriva sina önskemål så får vi rösta fram ett förslag.

Har vi någon frivillig som känner sig manad att ta på sig detta prestigefyllda uppdrag med inköp mm mm?

Jag skulle väl kunna beställa hem tomma flaskor om folk är beredda på att betala de dryga 50:-/st för dom som det blir med frakt. Frågan är ju bara om man behöver nåt mer? Om man beslutar sig för att splitta en stor flaska, såg 250ml antar jag att man kan behöva nån extra lång pipett eller liknande för att suga upp parfymen med? Hittar bara 3ml pipetter på den där amerikanska hemsidan vilket känns litet.
Citera
2013-05-26, 13:33
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jag skulle väl kunna beställa hem tomma flaskor om folk är beredda på att betala de dryga 50:-/st för dom som det blir med frakt. Frågan är ju bara om man behöver nåt mer? Om man beslutar sig för att splitta en stor flaska, såg 250ml antar jag att man kan behöva nån extra lång pipett eller liknande för att suga upp parfymen med? Hittar bara 3ml pipetter på den där amerikanska hemsidan vilket känns litet.
En spruta är bättre än en pipett när det gäller att mäta upp en exakt milliliter.
Finns att köpa på ebay för en rimlig peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in