2013-02-14, 09:15
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Har kollat där men det där att välja Tyskland först och sen adress känns sådär. Jag har även hittat den här till vettigt pris -> http://www.parfumdreams.de/Creed/Herrenduefte/Aventus/Eau-de-Parfum-Spray/index_29150.aspx

Haha nä det känns inte helt hundra. Dock är skins.nl listade som en officiell distributör av Creed så jag tror att dom är seriösa. Tyvärr var ju 75ml slut men jag slog på stort och beställde en 120ml för bara drygt 20€ extra. Nu ska man bara inte råka ta med den i handbagaget om man ska flyga nånstans.
Återkommer när jag fått lite feedback hur beställningen gick. Mailade även för att se om dom kunde bekräfta så allt stämmer.

Tack gode gud för Google translate, holländska är halvjobbigt att läsa

Har du handlat från perfumedreams innan?

Edit: fick svar på mailet nu att ordern var korrekt och kommer bli skickad idag. Får väl se hur lång tid frakten tar från haschtomtarna.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-02-14 kl. 10:00.
Citera
2013-02-14, 10:19
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Haha nä det känns inte helt hundra. Dock är skins.nl listade som en officiell distributör av Creed så jag tror att dom är seriösa. Tyvärr var ju 75ml slut men jag slog på stort och beställde en 120ml för bara drygt 20€ extra. Nu ska man bara inte råka ta med den i handbagaget om man ska flyga nånstans.
Återkommer när jag fått lite feedback hur beställningen gick. Mailade även för att se om dom kunde bekräfta så allt stämmer.

Tack gode gud för Google translate, holländska är halvjobbigt att läsa

Har du handlat från perfumedreams innan?

Edit: fick svar på mailet nu att ordern var korrekt och kommer bli skickad idag. Får väl se hur lång tid frakten tar från haschtomtarna.
Sweet, €162,70 tycker jag är bra pris för 120ml. Återkom gärna om allt gick bra med beställningen och om du fick hem den

Har inte själv handlat på parfumedreams men vet att andra här har bra erfarenhet av dom.
Citera
2013-02-14, 12:50
Medlem
NirvanAs avatar
Nån som doftat på Shiseido Zen for men? Nyfiken då det är japanskt.
Citera
2013-02-14, 13:56
Medlem
edit: glöm det
Senast redigerad av gitarrguden 2013-02-14 kl. 14:15.
Citera
2013-02-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men 1800-1900 för 60ml barbare är inte magstarkt?

Förresten nån som sett Ambre Narguilé inom Europa nånstans som är billigare än 1700?
Ambre Narguile är en doft du ej kommer hitta någon annanstans än i deras butiker. Underbar doft förövrigt, min SOTD!
Citera
2013-02-14, 17:00
Medlem
Ni som handlat från escentual.com, är det vanligt att man måste skicka in dokument? Adressuppgifter och även bankkort tror jag

Det gäller Dior Homme Intense och tydligen räknas det som en "high value"-vara. Låter fan inte vettigt. Pengarna har redan dragits från mitt konto även fast det, enligt de, ska göra det först när dokumenten har skickats in.
Citera
2013-02-14, 17:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Ambre Narguile är en doft du ej kommer hitta någon annanstans än i deras butiker. Underbar doft förövrigt, min SOTD!
Deras egna har bara 100ml och den kostar 1700... så illa.. allt för att dofta lite nygräddat once in a while
Citera
2013-02-14, 17:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Deras egna har bara 100ml och den kostar 1700... så illa.. allt för att dofta lite nygräddat once in a while
Ja den är nice, men det känns inte som en doft man vill bära så ofta. När beställde du förresten från cheapsmells eller vad det var? Det paketet som du ansåg vara förlorat? Har du fått bekräftat att paketet är förlorat eller har du bara gett upp hoppet för att det gått så lång tid? Jag väntar fortfarande på min Clive Christian, och man börjar bli nervös när det nu gått två veckor utan ett tecken...
Citera
2013-02-14, 17:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja den är nice, men det känns inte som en doft man vill bära så ofta. När beställde du förresten från cheapsmells eller vad det var? Det paketet som du ansåg vara förlorat? Har du fått bekräftat att paketet är förlorat eller har du bara gett upp hoppet för att det gått så lång tid? Jag väntar fortfarande på min Clive Christian, och man börjar bli nervös när det nu gått två veckor utan ett tecken...
Jag beställde den 23 januari, det skickades den 24, det behövde gå 14 arbetsdagar innan de räknar paketet som borttappat, de processade refund igår och skulle ta 2-3 dagar innan pengarna når kontot. Kanske finns det en mikroskopisk chans att den dyker upp om nån vecka, sådär en månad för sent, men jag bryr mig föga, bara jag får mina pengar imorgon eller på måndag. Tänker inte beställa parfym från UK igen. Kommer satsa på Sverige+Europa. (Frankrike, Tyskland verkar bra länder te.x)
Citera
2013-02-14, 18:09
Medlem
NirvanAs avatar
Kommentarer kring Lancome Hypnose?
Citera
2013-02-14, 18:35
Medlem
Citat:
Kommentarer kring Lancome Hypnose?
Jag tycker om den riktigt mycket. För att vara en designerdoft tycker jag den håller hög klass. Lavendel och mint som du även finner i Le Male, fast denna är mer nedtonad och bättre i det avseendet, inte alls lika påträngade och "i ditt ansikte" som Le Male, denna är helt klart mer sofistikerad.
Citera
2013-02-14, 18:41
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Ni som handlat från escentual.com, är det vanligt att man måste skicka in dokument? Adressuppgifter och även bankkort tror jag

Det gäller Dior Homme Intense och tydligen räknas det som en "high value"-vara. Låter fan inte vettigt. Pengarna har redan dragits från mitt konto även fast det, enligt de, ska göra det först när dokumenten har skickats in.

Låter ju konstigt. Vad har du valt för betalningssätt?
Tänk också på att UK inte verkar skicka parfymer med flyg längre så räkna med längre leveranstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in