2013-02-26, 23:02
Medlem
Kumhos avatar
Då var det hög tid att meddela att mitt brev från Escentual kom idag,
leveranstid 8 dagar.
Från staterna kom det igår ett brev med tre olika dofter i som hade en leveranstid på ca 7 dagar.
Så det verkar som att det fortfarande går att få fram dofter med flyg.

Min beställning från The perfumed court har jag inte sett skymten av, den gjordes ungefär samtidigt.
Men den tog tid förra gången också.
Citera
2013-02-26, 23:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Jaha, Holland verkar inte heller gå att beställa från. Kikade lite på trackingnumret nu och efter lite google translate så verkar det som paketet är returnerat

Är det någon som beställt från tyska parfumdreams.de? Själva fan att man ska behöva rota i hela EU för att köpa till vettiga priser...

Edit: Det var cheapsmells.com som var problem att köpa från också eller hur var det? Konstiga är att när man numera går in på sidan så står det en varning om att vissa produkter inte kan levereras överallt men väljer man Sverige så kan man köpa parfym m.m. Testade byta till turkiet och då försvann alla parfymer.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-02-26 kl. 23:32.
Citera
2013-02-26, 23:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jaha, Holland verkar inte heller gå att beställa från. Kikade lite på trackingnumret nu och efter lite google translate så verkar det som paketet är returnerat

Är det någon som beställt från tyska parfumdreams.de? Själva fan att man ska behöva rota i hela EU för att köpa till vettiga priser...

Edit: Det var cheapsmells.com som var problem att köpa från också eller hur var det? Konstiga är att när man numera går in på sidan så står det en varning om att vissa produkter inte kan levereras överallt men väljer man Sverige så kan man köpa parfym m.m. Testade byta till turkiet och då försvann alla parfymer.
Varför köper du inte bara Aventus från parfym-klick?
Citera
2013-02-26, 23:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför köper du inte bara Aventus från parfym-klick?

Fanns bara 30ml där nu och en större hade varit att föredra.
Citera
2013-02-26, 23:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Fanns bara 30ml där nu och en större hade varit att föredra.
Köp två st?
Citera
2013-02-27, 00:13
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Köp två st?

nja då kan jag lika gärna ta en sväng till NK och lägga upp 2000:- eller vad dom nu tar där. Tyskarna tar ju i stort sett bara hälften.
Annars får jag ta och vänta lite och se vad dom har i Bangkok om ett par veckor när jag ska förbi där ett par dagar.
Citera
2013-02-27, 00:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
nja då kan jag lika gärna ta en sväng till NK och lägga upp 2000:- eller vad dom nu tar där. Tyskarna tar ju i stort sett bara hälften.
Annars får jag ta och vänta lite och se vad dom har i Bangkok om ett par veckor när jag ska förbi där ett par dagar.
60ml för 1500kr eller 75ml för 2000, du tjänar ändå lite på parfym-klicket

Tror inte du hittar mycket äkta parfymer i horlandet Thailand
Citera
2013-02-27, 08:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
60ml för 1500kr eller 75ml för 2000, du tjänar ändå lite på parfym-klicket

Tror inte du hittar mycket äkta parfymer i horlandet Thailand

Ja jag får se vad som händer med hollandpaketet, nu står det "shipment avalible at pickup location" samtidigt som det på en annan sida står "returned". Fattar noll

Hahaha hade ju inte direkt tänkt handla bland skitaffärerna som översvämmar thailand. Dom har ju ett par varuhus som är ganska lyxiga och Creed ska ju visst ha parfymer där. Enligt någon på basenotes så var visst någon i Creed-familjen där på invigningen så det är nog riktiga saker.
Citera
2013-02-27, 16:32
Medlem
regndroppens avatar
Hörde om någon Marc Jacobs doft som tydligen skulle lukta vanilj tror jag det var. Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2013-02-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Hörde om någon Marc Jacobs doft som tydligen skulle lukta vanilj tror jag det var. Någon som vet vilken jag menar?
För man eller kvinna?
Citera
2013-02-27, 17:02
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
För man eller kvinna?
Man
Citera
2013-02-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Man
Just Marc Jacobs vet jag inte någon doft som skulle påminna om just vanilj. Cocos däremot, eller snarare fikon som det är, då är det "Marc Jacobs Men". Kanske den du menar?

http://testpiloterna.files.wordpress.com/2012/05/marc_jacobs_men.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in