2013-02-16, 13:26
Medlem
NirvanAs avatar
Lika snabbt som man blev intresserad och förtjust i denna hobby, lika snabbt måste man lägga ner... tragiskt...
Citera
2013-02-16, 14:04
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Beställde en flaska av "Ilum Dean - Fresco" som skall påminna om Aventus. Eller ja, vissa säger att den gör det, andra säger att den inte alls gör det. Billig, så förlorar väl inte direkt mycket om den visar sig vara en ren katastrof. Mest nyfiken.
Har också hört liknelsen. Var köpte du den?
Citera
2013-02-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lika snabbt som man blev intresserad och förtjust i denna hobby, lika snabbt måste man lägga ner... tragiskt...
Frågan är när detta kommer gälla internationellt. Det har redan införts i UK, snart i hela världen.
Jag tycker förstås synd om dem som inte har någon aning om det här och som planerar beställa mer. Hur kommer det sig att detta inte nått nyhetsredaktionerna?

Edit: Till er som inväntar beställningar: "Sending internationally via Air services is 100% prohibited and the contents will be confiscated and destroyed and you may be liable for prosecution"
Senast redigerad av fragsforyou 2013-02-16 kl. 14:16.
Citera
2013-02-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Har också hört liknelsen. Var köpte du den?
Beställde den väl inte direkt så, har en god vän bosatt i USA som skickar mig en flaska.
Citera
2013-02-16, 14:41
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Verkar som endast speciella fraktföretag får transportera parfym i fortsättningen. Det kommer bli snordyrt för privatpersoner. Förmodligen enbart realistiskt för större återförsäljare att köpa större batchar av billig skitparfym + prishöjning som kommer skyllas på den nya lagen. Snart kommer alla gå runt och stinka Acqua di Gio som de betalat 2000:- flaskan för...

Man börjar ju undra om det är butikerna som dragit igång allt dom förlorat till onlinebutikerna?
Tråkiga är att det mycket väl kan bli så som du säger...

Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Frågan är när detta kommer gälla internationellt. Det har redan införts i UK, snart i hela världen.
Jag tycker förstås synd om dem som inte har någon aning om det här och som planerar beställa mer. Hur kommer det sig att detta inte nått nyhetsredaktionerna?

Edit: Till er som inväntar beställningar: "Sending internationally via Air services is 100% prohibited and the contents will be confiscated and destroyed and you may be liable for prosecution"

Drar mig från att skicka ett mail till skins.nl och fråga hur dom gör...
Har VERKLIGEN ingen lust att gå och betala 2000:- flaskan på NK.

Vilken jävla skitlag, då borde det ju rimligtvis vara olagligt att flyga utomlands med parfym i bagaget också eller? Vad händer då med tax free-butikerna?
Citera
2013-02-16, 14:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Med you antar jag menas avsändaren, alltså inte mottagaren. Däremot är det ganska troligt att man inte får något om man beställer. Förhoppningsvis kan man kräva pengarna tillbaka. Jag ligger ute med ca 4500:- som är betalt via PayPal. Börjar misstänka att jag aldrig kommer få se min CC No 1 pga denna usla lag. Det borde dessutom vara brottsligt att förstöra parfym till ett värde av 4500:-. Antagligen "förstör" de parfymerna, dvs tar hem och använder själva eller ger till släkt och vänner. Man blir förbannad.

Edit: För övrigt borde det finnas någon övergångsperiod där säljaren får en varning, men att ordern fortfarande transporteras. Jag tror inte många säljare är medvetna om den nya lagen som införts i smyg.
Citera
2013-02-16, 14:56
Medlem
NirvanAs avatar
Alla brittiska hemsidor som säljer parfym internationellt borde ju ha en fet info om detta på förstasidan, hittills har jag inte sett några som har det.

Men är det bekräftat att det bara gäller från UK till utlandet än så länge? Sen i sommar blir det i hela världen förbjudet? Frankrike - Sverige ska väl vara grönt för tillfället?
Citera
2013-02-16, 15:19
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Med you antar jag menas avsändaren, alltså inte mottagaren. Däremot är det ganska troligt att man inte får något om man beställer. Förhoppningsvis kan man kräva pengarna tillbaka. Jag ligger ute med ca 4500:- som är betalt via PayPal. Börjar misstänka att jag aldrig kommer få se min CC No 1 pga denna usla lag. Det borde dessutom vara brottsligt att förstöra parfym till ett värde av 4500:-. Antagligen "förstör" de parfymerna, dvs tar hem och använder själva eller ger till släkt och vänner. Man blir förbannad.

Edit: För övrigt borde det finnas någon övergångsperiod där säljaren får en varning, men att ordern fortfarande transporteras. Jag tror inte många säljare är medvetna om den nya lagen som införts i smyg.

Knappast kan du som beställare bli åtalad för något iaf. Tänkte just på det med din CC No1, inte speciellt kul att ligga ute med den summan pengar. Som du säger så finns det fan inte en möjlighet att dom förstör parfymerna, det tas med hem till egna badrumsskåpet med all säkerhet. Så jävla vidrigt. Dom som har lite koll på parfymer och jobbar där kommer ju att jubla så fort det kommer nåt dyrt som ska "förstöras".

Men hade inte du mailat posten och sa inte dom att det skulle skickas via land? Dom borde väl isåfall veta tycker man...

Citat:
Alla brittiska hemsidor som säljer parfym internationellt borde ju ha en fet info om detta på förstasidan, hittills har jag inte sett några som har det.

Men är det bekräftat att det bara gäller från UK till utlandet än så länge? Sen i sommar blir det i hela världen förbjudet? Frankrike - Sverige ska väl vara grönt för tillfället?

Tycker också det är fruktansvärt konstigt att man inte sett någon som helst info angående detta.
Enda jag har sett var ju på shaving-shack.com där dom inte skickar after shaves och colognes utomlands. Dock så stod det ju absolut inget om inrikes vilket man nästan får uppfattningen om att ALL frakt med sånt här ska bli förbjudet?
Citera
2013-02-16, 16:28
Medlem
Jag undrar också ifall det är grönt att beställa från Frankrike till Sverige. Har nämligen planerat att köpa By Kilian. Amerika - Sverige undrar jag också hur det är/kommer att bli. Får väl se om Ritinkits Fresco kommer fram eller inte. Det finns så mycket obesvarade frågor...

Tycker förövrigt synd om irrbloss, att ha beställt en parfym med sådant pris och inte veta vart den befinner sig är obehagligt!
Skit lag indeed.
Citera
2013-02-16, 16:33
Medlem
Citat:
Jag undrar också ifall det är grönt att beställa från Frankrike till Sverige. Har nämligen planerat att köpa By Kilian. Amerika - Sverige undrar jag också hur det är/kommer att bli. Får väl se om Ritinkits Fresco kommer fram eller inte. Det finns så mycket obesvarade frågor...

Tycker förövrigt synd om irrbloss, att ha beställt en parfym med sådant pris och inte veta vart den befinner sig är obehagligt!
Skit lag indeed.
Eftersom det är en vän till mig som skickar doften kanske det är annorlunda, jag vet inte?
Citera
2013-02-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Eftersom det är en vän till mig som skickar doften kanske det är annorlunda, jag vet inte?
Det är det jag menar. Blir spännande att se ifall den dyker upp eller inte.
Citera
2013-02-16, 17:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ja precis, jag mailade om spårningsnummer men har inte fått svar på det mailet.

Fick du spårningsnummer utan att maila om det? Det enda jag fick var orderbekräftelse.

Ja, jag fick spårningsnummer utan att jag frågade om det.
Fick en länk i mailet till franska La Poste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in