Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
De uppdaterar väl parfymer för att tjäna mer snarare än att komma på bättre dofter kan jag tänka. Jag luktade själv på Armani Code för första gången härom dagen och tyckte den luktade nästan precis som Acqua di Gio, fast här kanske ni andra inte håller med mig. Om det är så att samma företag har två olika parfymer som luktar såpass lika så borde väl variationen bland olika uppdateringar inom samma parfym vara i det närmsta obefintlig.
Precis, jag ville bara skapa lite diskussion kring detta. Hör andras åsikter och tankar.
Saken är den att Armani är ett väldigt inflytelserikt och stor designerföretag. De är väl inarbetade i parfymbranschen och kan enkelt trycka ut vad som helst och människor kommer köpa det. Det handlar inte om att doften är bra eller ej, för majoriteten som ändå köper är människor som också bara köper det som är mest synligt och populärt, samt enkelt för säljaren att rekommendera dig.
Vet inte om jag håller med dig direkt om liknelsen mellan bägge, även om jag ogillar samtliga Armanidofter. Dels pga av dess popularitet (jag vet, löjligt kan tänkas) men också för att deras dofter påminner om en blandning mellan hårspray, unket rakvatten och myggmedel.