2012-09-20, 09:48
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Provsniffade ännu en "flanker" (version), nämligen Armani Code Ultimate (!)
Nu finns det alltså Armani Code, Armani Code Sport, Armani Code Athlete och så denna, Ultimate. Kanske finns någon till.
Har också sett det, man blir ju så himla trött på sånt. I alla fall jag. Kommer nog inte ens bry mig om att testa den då jag inte gillar orginalet. Såg även att Calvin Klein släppt en ny, Encounter. Skulle ju lätt kunna blivit en flanker men lite cred för att de släpper den under ett nytt namn. Har dock inte testat den.
Citera
2012-09-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
All parfym luktar i stort sett samma sak ( som tuggumi med sprit på). Så man löper väl mest parfym på hur snygg flaska det är o om det är någon status i det?

Skulle kanske köpa den där som ser ut som en guldklimp, one tror jag den heter. Samma sak med tjejparfumer, gillade en som de sålde på den där "vi tänker på miljn butiken" den luktade grädde osv, var ganska så go, men den är till tjejer.

Inte så tuff dock, lite tantvarning på en sån.
Tycker du att alla bilar, hus och människor också ser likadana ut?
Citera
2012-09-20, 12:46
Medlem
Citat:
All parfym luktar i stort sett samma sak ( som tuggumi med sprit på). Så man löper väl mest parfym på hur snygg flaska det är o om det är någon status i det?

Skulle kanske köpa den där som ser ut som en guldklimp, one tror jag den heter. Samma sak med tjejparfumer, gillade en som de sålde på den där "vi tänker på miljn butiken" den luktade grädde osv, var ganska så go, men den är till tjejer.

Inte så tuff dock, lite tantvarning på en sån.

Du har då inte luktat på många parfymer i dina dar.

Du tänker förövrigt på den hypade One Million av Paco Rabanne, som någon annan påpekade.
Citera
2012-09-20, 12:58
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Tycker du att alla bilar, hus och människor också ser likadana ut?

Det är skillnad på lukt och utseende. som jag skrev så luktar i stort sett alla parfymer samma sak men har olika slags utseende på burkarna. Mst gayfolk o andra som vill leka smarta som säger "iiiii den här parfymen e sååå annorlunda jämfört med den där"

Bra sätt att lura av er era pengar.
Citera
2012-09-20, 13:05
Medlem
Citat:
Det är skillnad på lukt och utseende. som jag skrev så luktar i stort sett alla parfymer samma sak men har olika slags utseende på burkarna. Mst gayfolk o andra som vill leka smarta som säger "iiiii den här parfymen e sååå annorlunda jämfört med den där"

Bra sätt att lura av er era pengar.
Du tillför inte tråden något, så har du inget vettigt att säga så kan du väl bespara oss alla ditt struntprat? Om du inte vill bära parfym, är det helt upp till dig, men att påstå att ALLA parfymer doftar likadant är bara ett dumt påstående. För det är inte sant.
Citera
2012-09-20, 18:40
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
En stor nackdel med just parfym är ju när företagen väljer att "uppdatera" redan befintliga parfymer, blir oftast sämre. Begriper verkligen inte det...

Provsniffade ännu en "flanker" (version), nämligen Armani Code Ultimate (!)
Nu finns det alltså Armani Code, Armani Code Sport, Armani Code Athlete och så denna, Ultimate. Kanske finns någon till.

Man blir bara så trött...

Ser dock fram emot Tom Fords nya doft "Noir" som ska släppas i början av Oktober.
De uppdaterar väl parfymer för att tjäna mer snarare än att komma på bättre dofter kan jag tänka. Jag luktade själv på Armani Code för första gången härom dagen och tyckte den luktade nästan precis som Acqua di Gio, fast här kanske ni andra inte håller med mig. Om det är så att samma företag har två olika parfymer som luktar såpass lika så borde väl variationen bland olika uppdateringar inom samma parfym vara i det närmsta obefintlig.
Citera
2012-09-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
De uppdaterar väl parfymer för att tjäna mer snarare än att komma på bättre dofter kan jag tänka. Jag luktade själv på Armani Code för första gången härom dagen och tyckte den luktade nästan precis som Acqua di Gio, fast här kanske ni andra inte håller med mig. Om det är så att samma företag har två olika parfymer som luktar såpass lika så borde väl variationen bland olika uppdateringar inom samma parfym vara i det närmsta obefintlig.

Precis, jag ville bara skapa lite diskussion kring detta. Hör andras åsikter och tankar.

Saken är den att Armani är ett väldigt inflytelserikt och stor designerföretag. De är väl inarbetade i parfymbranschen och kan enkelt trycka ut vad som helst och människor kommer köpa det. Det handlar inte om att doften är bra eller ej, för majoriteten som ändå köper är människor som också bara köper det som är mest synligt och populärt, samt enkelt för säljaren att rekommendera dig.

Vet inte om jag håller med dig direkt om liknelsen mellan bägge, även om jag ogillar samtliga Armanidofter. Dels pga av dess popularitet (jag vet, löjligt kan tänkas) men också för att deras dofter påminner om en blandning mellan hårspray, unket rakvatten och myggmedel.
Citera
2012-09-20, 23:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag luktade själv på Armani Code för första gången härom dagen och tyckte den luktade nästan precis som Acqua di Gio, fast här kanske ni andra inte håller med mig. Om det är så att samma företag har två olika parfymer som luktar såpass lika så borde väl variationen bland olika uppdateringar inom samma parfym vara i det närmsta obefintlig.
Det är en jätteskillnad på Acqua di Gio och Code. Tycker personligen Code är en riktigt trevlig doft (rätt doserad ska tilläggas), men tyvärr överanvänd av fjortisar som antagligen tömt en halv flaska över sig (utan att duscha först dessutom). Acqua di Gio har jag svårt för även i mycket små mängder. Förstår inte hur någon kan gilla den.
Citera
2012-09-20, 23:47
Medlem
Köpte Clinique For Men. Riktigt fräsch doft! Precis som jag gillar det. Rekommenderar den starkt.
Citera
2012-09-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är en jätteskillnad på Acqua di Gio och Code. Tycker personligen Code är en riktigt trevlig doft (rätt doserad ska tilläggas), men tyvärr överanvänd av fjortisar som antagligen tömt en halv flaska över sig (utan att duscha först dessutom). Acqua di Gio har jag svårt för även i mycket små mängder. Förstår inte hur någon kan gilla den.
Har du haft chansen att prova AdP Oud ännu? Antar att du skulle ha skrivit något här då kanske, men är idel öra!
Citera
2012-09-21, 00:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Har du haft chansen att prova AdP Oud ännu? Antar att du skulle ha skrivit något här då kanske, men är idel öra!
Nej tyvärr inte. Har inte haft vägarna förbi NK än .
Citera
2012-09-21, 13:49
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har skaffat en del samples med några kända parfymer som jag velat bekanta mig med mer och det är så jag lärt mig känna igen hur Acqua di Gio luktar, men Armani Code har jag bara luktat på en gång vid en parfymdisk med självbetjäning så jag är inte alls lika bekant med den doften så det är mycket troligt att jag misstagit mig om hur den luktar. Jag ska nog lukta på den lite mer eftersom det skulle vara roligt att känna igen en såpass känd doft också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in