2016-11-18, 17:06
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Fanns det mer från stället du beställde ifrån?

Bara läst en massa positivt om den.

PM!
Citera
2016-11-20, 13:38
Medlem
Har provat Royal Mayfair nu. Jävligt bra.
Citera
2016-11-21, 09:14
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Va, skojar du ? O___O
Var såg du att den är discontinued ?

Om det stämmer måste jag hinna köpa den innan den försvinner helt!!

Vill minnas att det var på basenotes, så jag kan inte garantera något. Såg ut att finnas kvar på Byredos sida i alla fall.
Citera
2016-11-26, 11:24
Bannlyst
Beställde precis JEAN PAUL GAULTIER LE MALE EDT 125 ML för 475 kr

och

DOLCE & GABBANA THE ONE FOR MEN EDT 100 ML för 495 kr

Har haft båda förr så kommer bli mer än nöjd men fick jag inte jävligt bra pris?
Citera
2016-11-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Beställde precis JEAN PAUL GAULTIER LE MALE EDT 125 ML för 475 kr

och

DOLCE & GABBANA THE ONE FOR MEN EDT 100 ML för 495 kr

Har haft båda förr så kommer bli mer än nöjd men fick jag inte jävligt bra pris?

Beror på om det är piratkopior eller ej du beställt.
Citera
2016-11-26, 14:46
Medlem
Var kan man hitta Chanels Sycomore EdT billigast?
Citera
2016-11-26, 17:09
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Boss bottled oud, nån som har testat den och kan skriva?

Bumpish
Citera
2016-11-26, 17:43
Medlem
Imalosers avatar
Försöker hitta ett bra svar på varför olika parfymer är bra för olika årstider, men hittar mest flum om att våren är associerad med blommor osv och därför vill man lyfta fram det själv också, kan väl till viss del köpa det, men tänker mer att det borde ha att göra med temperaturen och vilka dofter som märks bäst osv. Hur mycket påverkar det vilken årstid det är och hur vet man vad man vill ha?

Kanske en dum fråga, men är det vanligt att en parfym luktar väldigt gott på någon men inte alls lika gott på någon annan för att det inte riktigt går ihop med deras naturliga doft, eller hur funkar det?
Citera
2016-11-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Försöker hitta ett bra svar på varför olika parfymer är bra för olika årstider, men hittar mest flum om att våren är associerad med blommor osv och därför vill man lyfta fram det själv också, kan väl till viss del köpa det, men tänker mer att det borde ha att göra med temperaturen och vilka dofter som märks bäst osv. Hur mycket påverkar det vilken årstid det är och hur vet man vad man vill ha?

Kanske en dum fråga, men är det vanligt att en parfym luktar väldigt gott på någon men inte alls lika gott på någon annan för att det inte riktigt går ihop med deras naturliga doft, eller hur funkar det?

Värme förstäker ofta en doft, därför rekommenderar man väl lättare dofter på vår och sommar. Allting har ju med associationer att göra. Ha på dig de dofter du själv trivs med att bära. Det där med årstider och parfym är nog mer psykologiskt...

Ang. samma doft på olika människor - svar ja. Så är det. Vi har alla en 'naturlig doft' och därför kan samma doft upplevas olika på olika människor. Därför är det alltid bra att prova parfymer man tänkt köpa på huden och se hur den utvecklas, alltså inte spraya på sticka eller lukta direkt på flaskan.

Citat:
Bumpish
Doftar möjligen lite "mörkare" än originalet, ingen större skillnad i min mening. Aldrig varit ett fan av den, så...
Senast redigerad av Ritinkin 2016-11-26 kl. 18:55.
Citera
2016-11-26, 20:09
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Doftar möjligen lite "mörkare" än originalet, ingen större skillnad i min mening. Aldrig varit ett fan av den, så...

Tolkar det som att den inte är värd pengarna då. Funderar på om jag ska köpa mig nån ny parfym när man kan köpa 3 för priset av 2 på Lyko, Skippar den då.
Citera
2016-11-26, 21:38
Medlem
Citat:
Tolkar det som att den inte är värd pengarna då. Funderar på om jag ska köpa mig nån ny parfym när man kan köpa 3 för priset av 2 på Lyko, Skippar den då.
Hugo Boss skulle aldrig våga göra någon aggressiv Oud-doft, om det är det du söker.
Citera
2016-11-26, 21:43
Medlem
Kohtalotars avatar
juicy couture noir, definitivt en av mina favoriter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in