2012-09-21, 22:50
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
De papper som medföljer är skrivna på Engelska, Franska, Italienska och tyska, samma text fast de klistrat ihop allting på samma papper. Vet inte något om arabiska, om du inte använde det som synonym för något språk du inte behärskar.

GIT är också utan tvekan den doft som håller i sig allra bäst på min hud. Jag vet att generellt sett så är Creed inte direkt tungviktarna då det kommer till hållbarhet, det klagar många på, med tanke på priserna man får betala. Sedan kan det såklart variera med alla utgåvor. Tror att min GIT är ifrån 2009.
Troligtvis handlar du flaskor som är tillverkade speciellt för den västerländska marknaden medan jag handlat en flaska som varit tänkt att säljas i någon annan del av världen och det är därför jag fått en till ett billigare pris. Jag tänker på det här inlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Ang de billiga Creed butikerna så klassas väl de varorna oftast som "grey market",
dvs de är avsedda för att säljas i ett ekonomiskt "fattigare" land men säljs vidare till ett "rikt" och säljs billigare än vad Creed själva säljer sina för. Därav "gamla" flaskor då de får fraktas och flyttas runt.
Citera
2012-09-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Troligtvis handlar du flaskor som är tillverkade speciellt för den västerländska marknaden medan jag handlat en flaska som varit tänkt att säljas i någon annan del av världen och det är därför jag fått en till ett billigare pris. Jag tänker på det här inlägget.
Så kan det naturligtvis vara, men jag finner det ändå lite konstigt med tanke på att alla Creed produceras ju i Frankrike, ifrån deras egna fabrik där. Sedan hur det distribueras vidare är en annan sak, förstår inte upplägget med att ändra språk eller något annat med doften.
Citera
2012-09-21, 23:13
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Så kan det naturligtvis vara, men jag finner det ändå lite konstigt med tanke på att alla Creed produceras ju i Frankrike, ifrån deras egna fabrik där. Sedan hur det distribueras vidare är en annan sak, förstår inte upplägget med att ändra språk eller något annat med doften.
Kartongen ser ut som vanligt och det står på franska på den, men de har har slängt med någon instruktionslapp eller något sådant som är på arabiska och det är ju ändå ett språk som talas av över 300 miljoner människor så om flaskan kommer från en leverans som är tänkt att säljas på den arabiska marknaden så är det ju inte så konstigt att det står på arabiska (jag gissar i alla fall att det står på arabiska för det ser ut som det). Doften tror jag nog inte att de ändrat, den är nog samma.
Citera
2012-09-22, 14:10
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ge den tid. Det är lite som musik. De uppenbara hittarna dör snabbt, men ger man låtar tid så växer de och blir klassiker som man aldrig tröttnar på.
Jag anade faktiskt att det skulle vara något sådant för ofta är det ju så med lite exklusivare smaker och dofter att man måste lära sig uppskatta dem först och när man lärt sig det så uppskattar man dem mer än något annat. Fast det är ju ändå lite tråkigt om det är så för saken är ju den att man vill ju lukta lite gott för den bredare allmänheten också så det är ju trist om det bara är vana parfymkonnässör som uppskattar doften man har.
Citera
2012-09-22, 16:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag anade faktiskt att det skulle vara något sådant för ofta är det ju så med lite exklusivare smaker och dofter att man måste lära sig uppskatta dem först och när man lärt sig det så uppskattar man dem mer än något annat. Fast det är ju ändå lite tråkigt om det är så för saken är ju den att man vill ju lukta lite gott för den bredare allmänheten också så det är ju trist om det bara är vana parfymkonnässör som uppskattar doften man har.
Måste ändå säga att mitt första intryck av den var positivt, så det kanske är så att du helt enkelt inte gillar den. Jag tror ändå att många andra upplever den annorlunda än den som själv bär doften. Det är ingen doft man ska sniffa på nära håll, jag tycker den är bäst när man tar ett spray på bröstet under tröjan. Man kommer inte känna så mycket av doften, men det kommer små subtila "puffar" då och då under dagen som gör den värd att bära.
Citera
2012-09-22, 19:41
Medlem
3rds avatar
Eftersom det är mycket snack om GIT nu, vilken jag faktiskt inte brytt mig om att spana in, undrar jag om det är någon som vet om den påminner om Ferre Acqua Azzurra från Gianfranco Ferre? Eller tvärtom... Den har jag hur som helst och de recensioner jag läst om den, är det många som påstår att den liknar GIT.
Citera
2012-09-22, 21:41
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Måste ändå säga att mitt första intryck av den var positivt, så det kanske är så att du helt enkelt inte gillar den. Jag tror ändå att många andra upplever den annorlunda än den som själv bär doften. Det är ingen doft man ska sniffa på nära håll, jag tycker den är bäst när man tar ett spray på bröstet under tröjan. Man kommer inte känna så mycket av doften, men det kommer små subtila "puffar" då och då under dagen som gör den värd att bära.
Det kanske är så att jag är en person som bör hålla sig till mer lättbegripliga designparfymer istället för att i ren fåfänga intala mig själv att jag föredrar mer sofistikerade nischparfymer.
Citera
2012-09-23, 02:13
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Det kanske är så att jag är en person som bör hålla sig till mer lättbegripliga designparfymer istället för att i ren fåfänga intala mig själv att jag föredrar mer sofistikerade nischparfymer.
Nej då, det gäller bara att du hittar din parfym. Har helt slutat att köpa utan att prova den på min hud.
Har läst massa gott om GIT men den föll mig inte i smaken när jag fick lukta på den på papper på NK.
Testade istället Aventus på papper och den föll mig helt i smaken och testade den på handen och blev övertygad efter 10h.
Så har du möjlighet att besöka NK och lukta runt så kommer du garanterat hitta en "sofistikerad nisch" som du kommer älska. Ge inte upp!
Citera
2012-09-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Nej då, det gäller bara att du hittar din parfym. Har helt slutat att köpa utan att prova den på min hud.
Har läst massa gott om GIT men den föll mig inte i smaken när jag fick lukta på den på papper på NK.
Testade istället Aventus på papper och den föll mig helt i smaken och testade den på handen och blev övertygad efter 10h.
Så har du möjlighet att besöka NK och lukta runt så kommer du garanterat hitta en "sofistikerad nisch" som du kommer älska. Ge inte upp!

Medans vi ändå är inne på nisch-parfymer & NK så kan jag rekommendera att gå in i HERMES butiken på NK. Sniffa lite på parfymen "Ambre Narguile" Ta med dig hem ett par samples som dom mer än gärna ger ut (4ml) och testa lite själv!
Citera
2012-09-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Medans vi ändå är inne på nisch-parfymer & NK så kan jag rekommendera att gå in i HERMES butiken på NK. Sniffa lite på parfymen "Ambre Narguile" Ta med dig hem ett par samples som dom mer än gärna ger ut (4ml) och testa lite själv!
Trevlig doft, helt klart. Jag gillar personligen "Poivre Samarcande" bäst av alla dofter från Hermesessence-serien.
Citera
2012-09-23, 18:39
Medlem
3rds avatar
Och jag testade nyligen Hermes Eau D'orange Verte och fann den mycket tilltalande. Grymt fräsch! Betydligt bättre än bottennappet Terre D'Hermes vilken framkallade ett svagt illamående. Har ej testat andra Hermes.
Citera
2012-09-23, 21:25
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Tack för tipset, det ska jag absolut göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in