2012-12-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facebook
I see, är också lite osäker på de olika dofterna i parfymen eftersom de är nära mina favoriter men inte riktigt där. Pimento kan jag inte ens föreställa mig hur det doftar så om det är som du säger måste jag testa innan.

Tror inte det är GPH2 jag söker framförallt inte när du säger det där om mint.

Känner någon till en doft liknande Allure edition blanche fast te-igare och träigare(cedar wood?) utan den tydliga doften av blomster och lite skarpare bergamott. Kalaset ackompanjeras av en antydan till mint samt lite vatten som ger fräschet samt "kyler ned"?
Den här låter ganska intressant och skulle nog fungera utifrån det du söker, Bvlgari Pour Homme: http://www.basenotes.net/ID26120270.html

Något att rekommendera är att åka ner till City om du bor i Stockholm. Ta dig till Åhlens City och sniffa dig fram. Leta rätt på personalen som brukar vara lite överallt, beskriv doften till dom så kanske dom hjälper dig. Är du medlem i Basenotes eller i Fragrantica så kan du göra ett inlägg där folk runt hela världen kan komma med diverse förslag! Just denna sortens parfymer är inte min grej, jag gillar mer söta gourmand dofter. Hoppas att du finner det du söker efter
Citera
2012-12-06, 20:33
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facebook
Känner någon till en doft liknande Allure edition blanche fast te-igare och träigare(cedar wood?) utan den tydliga doften av blomster och lite skarpare bergamott. Kalaset ackompanjeras av en antydan till mint samt lite vatten som ger fräschet samt "kyler ned"?
Det kanske bara är jag men jag tycker nästan det skulle kunna vara en beskrivning av L'eau par Kenzo.
Citera
2012-12-06, 21:39
Medlem
varnerhurs avatar
Ingen som provat jack black? och vet om den skulle passa till en kille under 25 år.
Citera
2012-12-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Den här låter ganska intressant och skulle nog fungera utifrån det du söker, Bvlgari Pour Homme: http://www.basenotes.net/ID26120270.html

Nej, äger doften själv, och gillar man Edition Blanche och vill ha det som efterfrågas är inte den att rekommendera. Otroligt svårt är det ju att ge tips om dofter om man egentligen har så lite att gå efter.
Citera
2012-12-06, 23:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nej, äger doften själv, och gillar man Edition Blanche och vill ha det som efterfrågas är inte den att rekommendera. Otroligt svårt är det ju att ge tips om dofter om man egentligen har så lite att gå efter.
Instämmer. Har den också, och jag tycker faktiskt inte den har någon tenot överhuvudtaget, trots att det finns i den officiella doftpyramiden... Hur som helst är det en bra doft. Jag köpte den när jag fick veta att den skulle påminna om Nasomatto Silver Musk - vilket den gör till viss del, men Silver Musk är mycket rundare och fluffigare i karaktären .
Citera
2012-12-07, 08:49
Medlem
Hur ska man tänka när det gäller duschgel/tvål som är parfymerade. Borde man använda oparfymerade sådana om man ska ta på någon parfym?
Citera
2012-12-07, 08:58
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amGleisdreieck
Hur ska man tänka när det gäller duschgel/tvål som är parfymerade. Borde man använda oparfymerade sådana om man ska ta på någon parfym?
Frågar du mig tycker jag inte det spelar så stor roll egentligen. Har man produkter i samma serie är det ju såklart ett litet plus i kanten
Citera
2012-12-07, 20:44
Medlem
NirvanAs avatar
Vart hittar man billigaste Creed Green Irish Tweed (både inom sverige och internationellt). Kanske även om den finns som liten flaska (~30ml) ?
Citera
2012-12-07, 21:22
Medlem
Om ni gillar riktigt söta och fuktiga dofter så kan jag starkt rekommendera er Thallium Original. För 20$ får ni karameliserade varma röda äpplen som doftar hela dagen. Det må låta som något ni inte själva skulle tänka er att bära, så tänkte nämligen jag. Men nu har jag fastnat för denna kategorin.

Är det någon här på forumet som känner till en snarlik doft? Dvs, fruktig och söt. Ananas, äpplen, apelsin. Är tacksam för svar!
Citera
2012-12-08, 00:26
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart hittar man billigaste Creed Green Irish Tweed (både inom sverige och internationellt). Kanske även om den finns som liten flaska (~30ml) ?
För några månader sedan så rekommenderades den här sidan i den här tråden och jag slog själv till direkt.

http://www.cheapsmells.com/productPaging.php?productId=16135
Citera
2012-12-08, 00:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
För några månader sedan så rekommenderades den här sidan i den här tråden och jag slog själv till direkt.

http://www.cheapsmells.com/productPaging.php?productId=16135
Synd att de bara hade fetaste flaskan....
Citera
2012-12-08, 00:42
Medlem
Luismis avatar
Jag är sen ett par år tillbaka djupt förälskad i Délices de Cartier (för qvinnor), men den verkar vara fullständigt omöjlig att få tag på i Sverige. Jag vill helst hitta en mindre flaska då jag sällan använder parfym, men det får gärna vara en äkta parfym eller EDP hellre än EDT. Någon som har sett denna någonstans?

Bild:
http://4.bp.blogspot.com/-XSXX4qYa3e8/TmE3ghdzclI/AAAAAAAAASs/EJTrUtNwKmA/s1600/cartier.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in