2011-06-04, 21:09
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja, ren ondska. Borde utrotas.

Men herregud förklara dig, dålig eller bra? Varför ska den utrotas?
Citera
2011-06-04, 21:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Men herregud förklara dig, dålig eller bra? Varför ska den utrotas?
Vad tror du? Den är riktigt vidrig och dålig av flera orsaker:

1. Väldigt syntetisk doft, skulle lika gärna ha kunnat vara ett medel mot ohyra.
2. Sjukt överanvänd både vad gäller antal individer och hur mycket varje individ sprutar på sig.
3. Dyr i förhållande till vad man får. Axe-deo doftar tom bättre.

Kan även nämnas att jag blev erbjuden en oöppnad 100 ml flaska gratis för ett par veckor sedan, men tackade vänligt men bestämt nej. Så usel är den.
Citera
2011-06-04, 21:18
Medlem
j1nxs avatar
Finns det någon vanlij eller cocos parfym för killar?, vet att det finns för tjejer iaf

Tack på förhand!
Citera
2011-06-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Finns det någon vanlij eller cocos parfym för killar?, vet att det finns för tjejer iaf

Tack på förhand!
Le Male? Fast det är ingenting jag direkt skulle vilja rekomendera. Prova annars Marc Jacobs for men (det är egentligen fikon du känner) men doftar som cocos.
Citera
2011-06-04, 21:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Tack på förhand!
Creed Vrigin Island Water är en doft med bland annat kokos. Vad gäller vanilj finns det många, de flesta är väl unisex eftersom vanilj anses vara en ganska feminin doft. Hermèssence Vanille Galante är en lite annorlunda vaniljdoft som inte är söt och sliskig. Annars är Guerlain Spiritueuse Double Vanille en mycket trevlig feminin doft som även passar för män enligt mig. En mörk och lätt rökig doft som doftar riktig vaniljstång.
Citera
2011-06-04, 21:29
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Creed Vrigin Island Water är en doft med bland annat kokos. Vad gäller vanilj finns det många, de flesta är väl unisex eftersom vanilj anses vara en ganska feminin doft. Hermèssence Vanille Galante är en lite annorlunda vaniljdoft som inte är söt och sliskig. Annars är Guerlain Spiritueuse Double Vanille en mycket trevlig feminin doft som även passar för män enligt mig. En mörk och lätt rökig doft som doftar riktig vaniljstång.

Ok vart kan man hitta denna? såg typ att hm hade en som luktade vanilj men det var typ för tjejer. ska till london den 27e finns det något där tro? eller på flyget
Citera
2011-06-04, 21:30
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Le Male? Fast det är ingenting jag direkt skulle vilja rekomendera. Prova annars Marc Jacobs for men (det är egentligen fikon du känner) men doftar som cocos.
Ah ok vart kan man hitta denna?,som jag nämnt tidigare så ska jag till London nu den 27e,finns det något där tro eller på flyget?
Citera
2011-06-04, 21:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ok vart kan man hitta denna? såg typ att hm hade en som luktade vanilj men det var typ för tjejer. ska till london den 27e finns det något där tro? eller på flyget
I London lär du inte ha svårt att hitta bra parfymbutiker, sedan är frågan vad du är villig att betala. De jag tipsade om ligger nog tyvärr i prisklassen 1500-2000:- för en flaska. Kanske billigare i London, med lägre moms. Själv hade jag nog gått till Harrods, vet att de har/hade Tom Ford Tobacco Vanille. Mycket trevlig manlig vaniljdoft .
Citera
2011-06-04, 21:47
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
I London lär du inte ha svårt att hitta bra parfymbutiker, sedan är frågan vad du är villig att betala. De jag tipsade om ligger nog tyvärr i prisklassen 1500-2000:- för en flaska. Kanske billigare i London, med lägre moms. Själv hade jag nog gått till Harrods, vet att de har/hade Tom Ford Tobacco Vanille. Mycket trevlig manlig vaniljdoft .

ah ok!, vill inte betala så mycket men som du sa kan vara billigare i London . Har en budget på 4500-5000kr sen ska jag köpa en del kläder och andra prylar. Men får se vad jag hittar kommer springa omkring på oxford street för det mesta så
Citera
2011-06-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ah ok vart kan man hitta denna?,som jag nämnt tidigare så ska jag till London nu den 27e,finns det något där tro eller på flyget?
I stort sett var som helst där parfym säljs. Dessa kostar mellan 400-600 kr (beroende på storlek), så betydligt billigare än vad Irrbloss tipsade om.

BTW Irrbloss, har du provat Encre Noire? Vet ej om jag frågat dig innan om denna, men får hem ett prov i veckan förmodligen så det ska bli intressant att se vad jag tycker.
Citera
2011-06-05, 00:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
BTW Irrbloss, har du provat Encre Noire? Vet ej om jag frågat dig innan om denna, men får hem ett prov i veckan förmodligen så det ska bli intressant att se vad jag tycker.
Japp, jag har den och är tyvärr inte speciellt förtjust i den. Väldigt bitter vetiverdoft, som jag även tycker förstörs av att den innehåller "Iso E Super" - doftvärldens motsvarighet till MSG/smakförstärkare. Dessutom utvecklas den inget, den doftar likadant hela tiden - vetiver och trä. Synd, för flaskans design är riktigt nice .
Citera
2011-06-05, 08:17
Medlem
Citat:
Japp, jag har den och är tyvärr inte speciellt förtjust i den. Väldigt bitter vetiverdoft, som jag även tycker förstörs av att den innehåller "Iso E Super" - doftvärldens motsvarighet till MSG/smakförstärkare. Dessutom utvecklas den inget, den doftar likadant hela tiden - vetiver och trä. Synd, för flaskans design är riktigt nice .

Okej, tack för din input. Jag är väl inget direkt större fan av vetiver heller, men skall bli intressant att se vad det hela är. Hade riktigt bra omdömen på Basenotes i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in