2012-04-19, 16:06
Medlem
AnCa89s avatar
Är det någon som vet var man kan få tag på Mona di Orios parfymer? Jag är ute efter doften "Jabu" men hittar den ingenstans Kanske ngn internetbutik som levererar till Sverige? Hjälp!=(
Citera
2012-04-19, 23:23
Medlem
Var inne idag på NK och prövade Aventus, and yes, var som jag trodde, att man skulle få veta bättre hur den luktar om man sprayar den på sig. Gillar lukten, speciellt i början när den är fräsch, den verkar även passa min hud bra då den efter 10 timmar på handleden luktar relativt starkt fortvarande. Läste på olika forum och folk klaga att lukten försvann snabbt för de.

Ritinkin, vet du vilka batches som har den lite fräschare lukten? Nu tänker jag inte börja någon desperat jakt på den batchen men de skulle vara trevligt om man fick tag på den.
Citera
2012-04-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut-Yo-Mouth
Var inne idag på NK och prövade Aventus, and yes, var som jag trodde, att man skulle få veta bättre hur den luktar om man sprayar den på sig. Gillar lukten, speciellt i början när den är fräsch, den verkar även passa min hud bra då den efter 10 timmar på handleden luktar relativt starkt fortvarande. Läste på olika forum och folk klaga att lukten försvann snabbt för de.

Ritinkin, vet du vilka batches som har den lite fräschare lukten? Nu tänker jag inte börja någon desperat jakt på den batchen men de skulle vara trevligt om man fick tag på den.
Den Aventus NK har inne nu är mycket "fräschare" än den Aventus jag äger.

Kolla in detta: http://www.basenotes.net/threads/267460-Aventus-batch-numbers
Citera
2012-04-20, 21:17
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Är det någon som vet var man kan få tag på Mona di Orios parfymer? Jag är ute efter doften "Jabu" men hittar den ingenstans Kanske ngn internetbutik som levererar till Sverige? Hjälp!=(

Jabu är nog slut för alltid tyvärr. Strax innan Mona di Orio dog valde hon att sluta tillverka hela kollektionen där Jabu ingick.

Jättetråkigt, tycker mycket om doften själv!
Citera
2012-04-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Den Aventus NK har inne nu är mycket "fräschare" än den Aventus jag äger.

Kolla in detta: http://www.basenotes.net/threads/267460-Aventus-batch-numbers

Blev mer förvirrad av den länken När köpte du din Aventus och kollade du möjligtvis vilken batchnummer den som du luktade nyligen på NK hade?
Citera
2012-04-20, 22:23
Medlem
irrblosss avatar
Jag tror inte man ska hänga upp sig på mycket på batchen. Jag tycker min Aventus varierar från gång till gång. Det kan ha med temperatur, luftfuktighet mm att göra, men även ens eget luktsinne. Ibland känns den väldigt fruktig och knappt någon rökighet, medan den andra gånger känns väldigt rökig och mindre fruktig. Min favorit är när den har (eller när jag uppfattar att den har) lite mer rökighet.

Just Creeds dofter tycker jag varierar väldigt mycket med temperatur och väderlek. Idag hade jag t.ex. Green Irish Tweed - och den var helt perfekt till vädret. Varmare dagar tycker jag den är sämre, den kan nästan bli lite sliskig med sin ambrabas, trots att det är en relativt frisk doft i grunden.
Citera
2012-04-20, 22:25
Medlem
Duckks avatar
Är det bara jag som tycker att YSL L'Homme lika gärna skulle kunna bäras av en tjej?
Citera
2012-04-20, 22:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Är det bara jag som tycker att YSL L'Homme lika gärna skulle kunna bäras av en tjej?
Alla dofter kan bäras av alla, fast jag tycker nog ändå att den känns mer manlig än kvinnlig. Vetiver, cederträ och ingefära känns som ganska vanliga noter i parfymer för män. Speciellt ceder och vetiver tror jag är mycket vanligare i traditionellt manliga dofter, fast jag har ingen större koll på typiska dam/tjejparfymer.
Citera
2012-04-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut-Yo-Mouth
Blev mer förvirrad av den länken När köpte du din Aventus och kollade du möjligtvis vilken batchnummer den som du luktade nyligen på NK hade?
Vet tyvärr inte vilken "batch number" NK har inne. Bara dra dit och fråga.
Min är A42B10K03
Citera
2012-04-21, 13:21
Medlem
Levrones avatar
Någon som vet nån affär i sthlm eller pålitlig internetshop där man kan få tag på samples, helst lite exklusivare dofter tex creed osv
Citera
2012-04-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levrone
Någon som vet nån affär i sthlm eller pålitlig internetshop där man kan få tag på samples, helst lite exklusivare dofter tex creed osv
Perfumecourt och luckyscent.
Citera
2012-04-21, 14:43
Medlem
Levrones avatar
Okej tack, Perfumecourt verkar ju ha det mesta.
Vilken storlek på samplen rekomenderas för användning av ungefär 4 gånger, om jag sprayar på 3 gånger vid varje tillfälle?
Är dom snabba på att skicka?
Tillkommer dyra kostnader när man beställer från utlandet? har aldrig gjort det förr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in