2012-09-13, 23:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Men alltså den här på 120 milliliter

http://www.cheapsmells.com/viewProduct.php?id=16135

ligger i samma prisklass som den här på 30 milliliter.

http://www.luckyscent.com/shop/section/1/item/49306/brand/Creed/Green_Irish_Tweed.html#

Är det verkligen möjligt?
Luckyscent är oftast onödigt dyra, men samtidigt har de många dofter som är svåra att hitta på andra ställen.
Citera
2012-09-13, 23:23
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Luckyscent är oftast onödigt dyra, men samtidigt har de många dofter som är svåra att hitta på andra ställen.
Så det kan vara värt att beställa från den där sidan då? Jag gjorde också en sökning om den var seriös och det verkar inte vara några skojare som driver den.
Citera
2012-09-13, 23:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Så det kan vara värt att beställa från den där sidan då? Jag gjorde också en sökning om den var seriös och det verkar inte vara några skojare som driver den.
Ja den verkar seriös, fast du får vara beredd på att få äldre flaskor. Fast du kanske ändå bör beställa prover först, från The Perfumed Court - som är hutlöst dyra, men fortfarande billigare än ett dåligt blindköp.
Citera
2012-09-13, 23:35
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ja den verkar seriös, fast du får vara beredd på att få äldre flaskor. Fast du kanske ändå bör beställa prover först, från The Perfumed Court - som är hutlöst dyra, men fortfarande billigare än ett dåligt blindköp.
Jag är i och för sig redan säker på att jag vill ha den doften så jag behöver inte beställa några prover av den anledningen, men vad innebär om flaskorna är äldre, är kvaliteten sämre då?
Citera
2012-09-13, 23:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag är i och för sig redan säker på att jag vill ha den doften så jag behöver inte beställa några prover av den anledningen, men vad innebär om flaskorna är äldre, är kvaliteten sämre då?
Inte nödvändigtvis. Men är det något överblivet konkurslager som kanske flyttats mellan en varm butik och ett kallt lager några gånger fram och tillbaka så kan det påverka doften negativt.
Citera
2012-09-13, 23:55
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis. Men är det något överblivet konkurslager som kanske flyttats mellan en varm butik och ett kallt lager några gånger fram och tillbaka så kan det påverka doften negativt.
Aha, men det vill jag ju inte ha. Tycker de borde vara tydligare med att skriva ut sådant.
Citera
2012-09-14, 00:01
Medlem
Citat:
Aha, men det vill jag ju inte ha. Tycker de borde vara tydligare med att skriva ut sådant.
Då skulle det inte vara många som handlade. De flesta handlar ju i tron om att det är den riktiga varan såklart, och att ingenting kan vara "fel".

För övrigt, så har jag snart gjort upp en halv flaska av en 120ml GIT, säger en hel del hur mycket jag gillar doften. Visserligen är Creeds doftmoln, när man "sprayar", enorma. Nog de absolut bästa i sin klass, men nackdelen är att man får mycket av en applicering.
Citera
2012-09-14, 00:07
Medlem
Bultmans avatar
Är det någon av er erfarna som kan tipsa om hur man får en flaska Green Irish Tweed av fullgod kvalitet billigast då?
Citera
2012-09-14, 07:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Är det någon av er erfarna som kan tipsa om hur man får en flaska Green Irish Tweed av fullgod kvalitet billigast då?
Det finns nog inget bra sätt. Större butiker som har "normalt" pris köper förmodligen in parfymerna från en seriös distributör. Vet man hur det ska dofta kan man ju alltid chansa, då vet man iaf om det är en bra batch man fått eller inte. Förmodligen kan man inte göra så mycket i efterhand åt att man får en dålig, men man vet iaf om det. Får man en bra så får man ju ro i sinnet samtidigt som man sparat pengar .
Citera
2012-09-14, 16:23
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Vet inte hur pass säkert det är att du får vad du önskar men jag köpte en del i en split av Creed Aventus.
Fick betala ca 600.- ink frakt för 50ml. Du får inte en original flaska men för min del så är det inte det viktigaste.
Jag är nöjd med priset och billigare går nog inte att få.

Ang de billiga Creed butikerna så klassas väl de varorna oftast som "grey market",
dvs de är avsedda för att säljas i ett ekonomiskt "fattigare" land men säljs vidare till ett "rikt" och säljs billigare än vad Creed själva säljer sina för. Därav "gamla" flaskor då de får fraktas och flyttas runt.
Citera
2012-09-14, 20:54
Medlem
Bultmans avatar
Finns det risk att kvaliteten kan blivit drastiskt försämrad i de här äldre flaskorna? Med tanke på vilka finlirare som skriver här i tråden så kanske det här med försämrad kvalitet kan betyda att någon av basnoterna tappat lite i styrka och inget som vi vanliga dödliga skulle lägga märke till eller är det riktigt illa? Jag har själv några parfymer som kan vara något år gamla och jag har inte varit speciellt noga med att tänka på vilken temperatur jag förvarat dem i och jag har inte själv märkt att de blivit dåliga.
Citera
2012-09-14, 21:09
Medlem
Citat:
Finns det risk att kvaliteten kan blivit drastiskt försämrad i de här äldre flaskorna? Med tanke på vilka finlirare som skriver här i tråden så kanske det här med försämrad kvalitet kan betyda att någon av basnoterna tappat lite i styrka och inget som vi vanliga dödliga skulle lägga märke till eller är det riktigt illa? Jag har själv några parfymer som kan vara något år gamla och jag har inte varit speciellt noga med att tänka på vilken temperatur jag förvarat dem i och jag har inte själv märkt att de blivit dåliga.
Är parfym förvarat på korrekt vis, tar det väldigt många år för en doft att tappa i doft-styrka eller bli sur och dålig. Finns ju en massa "vintage"-nördar där ute, som letar med ljus och lykta efter äldre utgåvor av speciella dofter. Känner du manad att köpa, så kör. Men som sagt, sådant är inte alltid enkelt att avgöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in