Citat:
Ursprungligen postat av snapmode
Nå liknande fast nyare, har ni något att rekommendera? Något som funkar i alla lägen och som flickorna gillar? Man törs ju inte fråga sambon för då tipsar hon väll om något som luktar avföring så alla flickor håller sig minst på 50 meters avstånd.
Tänkte beställa två, en lite mildare (citrus kanske? Behöver inte vara citrus) och kanske en med liiite liiiite mera sting i? Herregud vad jag är dålig på att förklara men ni kanske kan ge mig några tips? Skum läst dom 20 senaste sidorna men aah, det är ju en hel vetenskap detta!
Som sagt, det är individuellt - och vad flickorna gillar har jag tyvärr ingen större koll på. Bär det jag själv gillar, och skulle nu någon tjej gilla det så är det ju bara bonus

.
Vet inte vad du är villig att lägga ner i pengar, och många nischdofter måste man beställa prover av för att kunna provsniffa dem, så jag håller mig till de vanliga designerdofterna som man kan hitta i svenska butiker.
Några friska dofter:
Guerlain Homme - frisk doft av lime med lite undertoner av choklad, trä och vetiver
Ben Sherman - påminner en hel del om ovanstående, men är "jordigare"
Juicy Couture Dirty English - doftar både friskt och smutsigt på ett märkligt sätt
Joop! Jump - har en not av vodka utan att lukta alkis, på gränsen till att räknas som en frisk doft då den är ganska söt
Geir Ness - frisk och annorlunda, finns dock bara i Norska butiker och från deras hemsida
YSL L'Homme - nämndes även ovan, det är en riktigt trevlig doft som jag har svårt att tro någon skulle ogilla
Och några som är lite kryddigare:
Fahrenheit Absolute - älskar denna varma träiga lite rökiga doft
Dsquared2 Potion - kanel, anis, vanilj och ett hopkok av allt annat möjligt
Rochas Man - vanilj och kaffe, har hört att de lite yngre tjejerna gillar den här
JPG Le Male - en överanvänd klassiker som jag VET tjejer älskar, men den är tråkig pga överanvändandet
Ja det finns ju tusentals dofter, det bästa är att gå och provsniffa. Har säkert glömt någon riktigt bra doft, och just nu har jag lagt alla tyngre dofter på hyllan och förträngt dem - våren är ju här och i morgon blir det antingen Creed Aventus eller Acqua di Parma Arancia di Capri.