2012-03-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Spännande. Beställde ett prov på den och några till:
Jo Malone Grapefruit
Acqua di Parma Colonia Essenza
Acqua di Parma Blu Mediterraneo Quercia Marina
Chanel Bleu de Chanel

Vart kan man beställa prover?
Citera
2012-03-25, 17:09
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Vart kan man beställa prover?

Du kan köpa prover på t ex theperfumedcourt.com.
Citera
2012-03-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpleTimes
Var inne på NK igår och sa till damen att du vill "lukta som en man" ?

Vet inte om de är jag som är trög men jag hängde inte riktigt med där.

Hur många parfymer brukar ni ha i eran samling? Själv så brukar jag ha max två parfymer som jag varierar mellan. Oftast en längre tid också, tycker de är roligt när man förknippas med en parfymlukt, som när en tjej kompis sa till mig att hon känt lukten av farenheit på stan och tänkt på mig direkt. Den andra anledningen är väl att har jag för många olika parfymer blir jag bara förvirrad och vet inte när jag ska använda dom.
Citera
2012-03-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut-Yo-Mouth
Vet inte om de är jag som är trög men jag hängde inte riktigt med där.

Hur många parfymer brukar ni ha i eran samling? Själv så brukar jag ha max två parfymer som jag varierar mellan. Oftast en längre tid också, tycker de är roligt när man förknippas med en parfymlukt, som när en tjej kompis sa till mig att hon känt lukten av farenheit på stan och tänkt på mig direkt. Den andra anledningen är väl att har jag för många olika parfymer blir jag bara förvirrad och vet inte när jag ska använda dom.
Hehe, är det hemskt om ens samling är nu uppe i 55 olika parfymer?
Senast redigerad av Ritinkin 2012-03-25 kl. 17:55.
Citera
2012-03-25, 18:56
Medlem
snapmodes avatar
Vilket gäng finlirare ni är! Hatten av för det

Skulle man kanske kunna få några tips, tänkte beställa några nya parfymer men är helt lost när jag själv inte kan lukta på dom.

Skulle nog vilja ha nån lite mildare, kanske lite citrus? Har några gamla flaskor som jag hittade och det gav mig verkligen nostalgi trippar tillbaka till dom goda tiderna. Ena va Aqua Dio Gio och den andra var Dior Homme Sport. Något liknande?

Nå liknande fast nyare, har ni något att rekommendera? Något som funkar i alla lägen och som flickorna gillar? Man törs ju inte fråga sambon för då tipsar hon väll om något som luktar avföring så alla flickor håller sig minst på 50 meters avstånd.

Tänkte beställa två, en lite mildare (citrus kanske? Behöver inte vara citrus) och kanske en med liiite liiiite mera sting i? Herregud vad jag är dålig på att förklara men ni kanske kan ge mig några tips? Skum läst dom 20 senaste sidorna men aah, det är ju en hel vetenskap detta!

Ritikin, Irrbloss.. Era ord väger lite mer i detta och ni verkar ha en fruktansvärd kunskap i parfymer. Jag blir avundsjuk! Grymt jobbat grabbar
Men även ni andra är fruktansvärt välkomna med förslag ni med!

Tack på förhand!
Citera
2012-03-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hehe, är det hemskt om ens samling är nu uppe i 55 olika parfymer?

Hehe, de var några stycken. Har du några favoriter som du använder dagligen eller kör du bara efter tycke och smak för just den dagen?
Citera
2012-03-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapmode
Vilket gäng finlirare ni är! Hatten av för det

Skulle man kanske kunna få några tips, tänkte beställa några nya parfymer men är helt lost när jag själv inte kan lukta på dom.

Skulle nog vilja ha nån lite mildare, kanske lite citrus? Har några gamla flaskor som jag hittade och det gav mig verkligen nostalgi trippar tillbaka till dom goda tiderna. Ena va Aqua Dio Gio och den andra var Dior Homme Sport. Något liknande?

Nå liknande fast nyare, har ni något att rekommendera? Något som funkar i alla lägen och som flickorna gillar? Man törs ju inte fråga sambon för då tipsar hon väll om något som luktar avföring så alla flickor håller sig minst på 50 meters avstånd.

Tänkte beställa två, en lite mildare (citrus kanske? Behöver inte vara citrus) och kanske en med liiite liiiite mera sting i? Herregud vad jag är dålig på att förklara men ni kanske kan ge mig några tips? Skum läst dom 20 senaste sidorna men aah, det är ju en hel vetenskap detta!

Ritikin, Irrbloss.. Era ord väger lite mer i detta och ni verkar ha en fruktansvärd kunskap i parfymer. Jag blir avundsjuk! Grymt jobbat grabbar
Men även ni andra är fruktansvärt välkomna med förslag ni med!

Tack på förhand!
Jaa, du. Parfym är härligt! Men fruktansvärt individuellt, det som jag alltid säger. En doft kan vara helt underbar för mig, men för dig helt vidrig. När man tipsar andra om dofter så tänker man logiskt alltid på vad man själv gillar och utgår därifrån. Tycker inte du skall beställa dofter du inte haft en chans att prova innan. Det bästa är att kila iväg till en välsorterad parfymbutik/affär/varhus/whatever, om du har möjlighet, för att där välja ut några och testa (annars beställ hem prover!). Prova inte för många då näsan ofta inte klarar av mer än 3-5 stycken åt gången (tillslut kommer allting dofta likadant). Men jag listar några som är enkla och funkar i de flesta lägen och situationer.
  • Chanel Platium Egoïste.
  • Blvgari Pour Homme Extreme.
  • Guerlain Pour Homme.
  • Issey Miyake L'eau D'issey.
  • Yves Saint Laurent L'Homme.
  • Hermès Voyage

Alla dessa kan du finna onlinte, vissa kostar lite mer än andra, men dessa funkar året runt enligt mig. Vet inte din budget, så vill inte sväva ut för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Shut-Yo-Mouth
Hehe, de var några stycken. Har du några favoriter som du använder dagligen eller kör du bara efter tycke och smak för just den dagen?
Säsongsbetonat, helt klart. Vid vinter och kyla flyttas tyngre dofter fram och vice versa. Men det är klart man har vissa favoriter. Creeds GIT och Creeds Avetnus ligger mig varmt och hjärtat och kommer nog alltid göra. BLK DNM's Perfume 11 som jag visserligen inte äger idag gillar jag väldigt mycket - blir nog en köp väldigt snart. Chanels Egoiste (ej Platinum, även om den är grym!) gillar jag också. Terre D'Hermés har jag en hatkärlek till. Carolina Herreras 212 Men är grym, dock många minnen med den, därav en favorit.
Senast redigerad av Ritinkin 2012-03-25 kl. 19:14.
Citera
2012-03-25, 19:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Som sagt, det är individuellt - och vad flickorna gillar har jag tyvärr ingen större koll på. Bär det jag själv gillar, och skulle nu någon tjej gilla det så är det ju bara bonus .

Vet inte vad du är villig att lägga ner i pengar, och många nischdofter måste man beställa prover av för att kunna provsniffa dem, så jag håller mig till de vanliga designerdofterna som man kan hitta i svenska butiker.

Några friska dofter:
Guerlain Homme - frisk doft av lime med lite undertoner av choklad, trä och vetiver
Ben Sherman - påminner en hel del om ovanstående, men är "jordigare"
Juicy Couture Dirty English - doftar både friskt och smutsigt på ett märkligt sätt
Joop! Jump - har en not av vodka utan att lukta alkis, på gränsen till att räknas som en frisk doft då den är ganska söt
Geir Ness - frisk och annorlunda, finns dock bara i Norska butiker och från deras hemsida
YSL L'Homme - nämndes även ovan, det är en riktigt trevlig doft som jag har svårt att tro någon skulle ogilla

Och några som är lite kryddigare:
Fahrenheit Absolute - älskar denna varma träiga lite rökiga doft
Dsquared2 Potion - kanel, anis, vanilj och ett hopkok av allt annat möjligt
Rochas Man - vanilj och kaffe, har hört att de lite yngre tjejerna gillar den här
JPG Le Male - en överanvänd klassiker som jag VET tjejer älskar, men den är tråkig pga överanvändandet

Ja det finns ju tusentals dofter, det bästa är att gå och provsniffa. Har säkert glömt någon riktigt bra doft, och just nu har jag lagt alla tyngre dofter på hyllan och förträngt dem - våren är ju här och i morgon blir det antingen Creed Aventus eller Acqua di Parma Arancia di Capri.
Citera
2012-03-25, 19:59
Medlem
snapmodes avatar
Jag får tacka för dom snabba och riktigt bra svaren! Men det är ju som ni säger det ena människan kan älska, kan den andra hata. Jag hade ju självklart gått och provsniffat lite, men har tyvär ingen möjlighet att ta mig till något varuhus pga några anledningar.

Så tänkte beställa hem några istället. Prisklassen spelar ingen större roll. Helst att dom inte överstiger ca 700-800 kr styck eftersom jag iallafall vill ha två till tre stycken.

Men L´Homme Edt 100ml - Yves Saint Laurent dyker iallafall ner i kundkorgen nu.

Har ni någon personlig åsikt om DG Pour Homme och Pour Homme Light Blue?
Citera
2012-03-25, 20:21
Medlem
Citat:

Har ni någon personlig åsikt om DG Pour Homme och Pour Homme Light Blue?

D&G Pour Homme är en klassiker. Hade alla dagar i veckan köpt den över Light Blue, även om Light Blue är väldigt tilltalande för många. Dock inget i min smak.
Citera
2012-03-25, 21:04
Medlem
snapmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
D&G Pour Homme är en klassiker. Hade alla dagar i veckan köpt den över Light Blue, även om Light Blue är väldigt tilltalande för många. Dock inget i min smak.
Tackar så mycket för hjälpen!
Citera
2012-03-26, 00:08
Medlem
Rubarth23s avatar
Vad säger ni, håller Armani acqua di gio till vardags?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in