2012-09-14, 22:19
Medlem
Bultmans avatar
Nu har jag i alla fall beställt en flaska Green Irish Tweed på 120 milliliter och det var dessutom EdP så jag kommer gå och lukta som Clintan i flera år framöver.
Citera
2012-09-14, 23:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Nu har jag i alla fall beställt en flaska Green Irish Tweed på 120 milliliter och det var dessutom EdP så jag kommer gå och lukta som Clintan i flera år framöver.
Ja det var väl tur, för den finns inte annat än som EdP, eller millésime som Creed själva benämner det.
Citera
2012-09-14, 23:07
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja det var väl tur, för den finns inte annat än som EdP, eller millésime som Creed själva benämner det.
Ja, jag är ju nybörjare så jag har inte så mycket koll, men nu får jag ju bekanta mig närmare med den.
Citera
2012-09-14, 23:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Ja, jag är ju nybörjare så jag har inte så mycket koll, men nu får jag ju bekanta mig närmare med den.
Ett tips är att inte dränka dig i den när du får den. Börja med en sprayning på bröstet. Njut sedan av hur den ändrar karaktär under dagen. Ibland känner du den inte, men andra kommer känna den. Rätt vad det är kommer det en pust av väldoft och du undrar vad det är tills du kommer på att det ju är din Green Irish Tweed som vaknat till liv .
Citera
2012-09-14, 23:15
Medlem
Creed har nu även höjt sina priser, är väl naturligt. Men köper man en 120 ml Aventus tex ifrån creedboutique.com så får man punga ut $315.
Citera
2012-09-15, 17:57
Medlem
NirvanAs avatar
Luktade på Burbery London idag, passar nog bra som vinterparfym, absolut inte så gubbig som jag trodde den skulle vara.
Citera
2012-09-16, 06:25
Medlem
Svårt att hitta en ny parfym om man inte heller är sugen på att springa runt på en massa fjantaffärer känns så lame att stå lukta på parfymer på något ställe där alla fjortisar köper sitt smink, helst vill man bara dra hem något på nätet, men alla man gillade förr har blivit så populära att man inte direkt är ensam om att ha dom, t.ex har min granne samma som jag, brukar känna lukten i entrén. Den perfekta parfymen skulle lukta som när de kokar upp brunt heroin, hypnotiserande, jordig, varm och sövande doft som man bara vill ha mer och mer av, inte alls kemikalisk, vet att det finns en parfym som heter opium men den luktar väl inte åt det håller ens? Minns att jag hade en Lacoste som verkligen hade en doft av KLASS, men den hade något som jag inte gillade också, det var enklare förr då man bara tjackade en burk Axe-Africa eller liknande (spyr) xD
Senast redigerad av ubermensch12 2012-09-16 kl. 06:51.
Citera
2012-09-16, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Chanel no 5 - hur kan någon under 70 år frivilligt vilja ha på sig den? Den luktar ju:

- tvål
- gammal tant (eller som toaletten hos en gammal tant)
- Elnett hårspray http://www.ahlens.se/skonhet/harvard/l-oreal-elnett-harspray-200-ml.html

Jag fattar inte denna hype och varför folk tycker att den är så fantastisk. Vad är det jag inte förstår, vad är det som är så fantastisk med just den doften?

Marilyn Monroé gillade/hade väl den parfymen och bara för det så är den fantastisk enligt folk. Tycker med den är värdelös.
Citera
2012-09-16, 07:41
Medlem
Citat:
Satt och sniffade gamla prover nu i kväll och hittade en helt underbar doft som jag inte riktigt lagt märke till tidigare. Invasion Barbare av Parfums MDCI. Minns att jag beställde den för några år sedan då den var ganska hypad. Minns även att jag inte tyckte den var speciellt intressant då, men nu i kväll. Vilken doft! Utstrålar verkligen klass, mer än någon annan doft. Påminner lite om Penhaligon's Sartorial men inte lika tung/söt och mycket bättre kvalité på både ingredienser och komposition. Den är nu topp ett på min lista, lite tråkigt när man bara har ett prov på 0.7 ml...

Du har skrivit väldigt mycket här, så känns nästan som man kan lita på dig och göra ett blindköp, gillar du fortfarande parfymen du snackar om som du hyllat två gånger?

Edit: Drog hem ett sample, så får se om det är något att ha men jag är inte särskilt kräsen.
Senast redigerad av ubermensch12 2012-09-16 kl. 07:51.
Citera
2012-09-16, 09:31
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubermensch12
Du har skrivit väldigt mycket här, så känns nästan som man kan lita på dig och göra ett blindköp, gillar du fortfarande parfymen du snackar om som du hyllat två gånger?

Edit: Drog hem ett sample, så får se om det är något att ha men jag är inte särskilt kräsen.
Nja, man ska aldrig lita på någon när det gäller något så subjektivt som dofter, men jag håller fortfarande fast vid att det är en av de bästa dofter jag har upplevt. Dock är det viktigt att den inte överdoseras. För mycket så blir den alldeles för tung och man känner mest cederträ och en bitterhet från kardemumma. Jag tror man bör vara kräsen för att uppskatta den, så om du inte är kräsen förstår du säkert inte storheten .
Citera
2012-09-16, 10:36
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubermensch12
Svårt att hitta en ny parfym om man inte heller är sugen på att springa runt på en massa fjantaffärer känns så lame att stå lukta på parfymer på något ställe där alla fjortisar köper sitt smink, helst vill man bara dra hem något på nätet, men alla man gillade förr har blivit så populära att man inte direkt är ensam om att ha dom, t.ex har min granne samma som jag, brukar känna lukten i entrén. Den perfekta parfymen skulle lukta som när de kokar upp brunt heroin, hypnotiserande, jordig, varm och sövande doft som man bara vill ha mer och mer av, inte alls kemikalisk, vet att det finns en parfym som heter opium men den luktar väl inte åt det håller ens? Minns att jag hade en Lacoste som verkligen hade en doft av KLASS, men den hade något som jag inte gillade också, det var enklare förr då man bara tjackade en burk Axe-Africa eller liknande (spyr) xD
Titta på www.luckyscent.com , där kan du beställa hem prover.
Tror frakten landade på $6 och det är humant tycker jag.
Citera
2012-09-17, 07:47
Medlem
Citat:
Nja, man ska aldrig lita på någon när det gäller något så subjektivt som dofter, men jag håller fortfarande fast vid att det är en av de bästa dofter jag har upplevt. Dock är det viktigt att den inte överdoseras. För mycket så blir den alldeles för tung och man känner mest cederträ och en bitterhet från kardemumma. Jag tror man bör vara kräsen för att uppskatta den, så om du inte är kräsen förstår du säkert inte storheten .

Hur lång tid ta det för samplet att komma fram? Tror jag beställde på samma sida som du, 0,7 ml flaskor. Ska verkligen inte överdosera, det var mest när man var yngre som man trodde ju mer desto bättre och öste på med Axe och Jockey, men så är verkligen inte fallet, försöker alltid få ut ungefär ett halvt sprut även om det är svårt, det doftar ju alltid mer än vad man tror, själv känner man inte lukten efter en liten stund men alla andra som inte varit nära en särskilt längre känner ju det. Jag är inte kräsen som sagt, gillar nästan alla parfymen även kärringar som luktar riktig damparfym, det luktar ju gott haha.

Svårt att hitta den omtalade Creed parfymen, dyr förvisso men hade lätt köpt den om den är så bra som det sägs. Jag tror jag blir nöjd i alla fall, köpt alla mina parfymer baserat på den här tråden den första 2005 någon gång.
Senast redigerad av ubermensch12 2012-09-17 kl. 07:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in