2012-05-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budd4H-
tjena, söker en sommar parfym som luktar liknande Puma Jamaica Man.
Tycker Puma jamaica luktar otroligt mycket sommar och fräscht, men är sugen på något nytt då själva lukten inte sitter i så länge längre, söker kanske en något mer intensiv parfym(?).
Är sugen på något i det hållet, gärna några alternativ så man har något att välja emellan när man går in i affären och ska provlukta.
Bor i storstad också så alla butiker osv finns

Pris 100-600 för en 50ml.
Dior Homme Sport
Versace Eau Fraiche
Blvgari Aqua
Chanel Allure Edition Blanche

Bra, enkla sommardofter som är fräscha och allsidiga.
Citera
2012-05-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Dior Homme Sport
Versace Eau Fraiche
Blvgari Aqua
Chanel Allure Edition Blanche

Bra, enkla sommardofter som är fräscha och allsidiga.

Jag hade själv tänkt inhandla en ny parfym nu till sommaren och har bestämt mig för att det antingen blir Dior Homme Sport, eller Chanel Allure Edition Blanche. Vilken av dessa två skulle du valt och varför?

Vet att Edition Blanche är i princip "ren citrus" medan DHS i deras nya 2012 reformulation är lite blandat citrus, iris och ingefära.
Citera
2012-05-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindex
Jag hade själv tänkt inhandla en ny parfym nu till sommaren och har bestämt mig för att det antingen blir Dior Homme Sport, eller Chanel Allure Edition Blanche. Vilken av dessa två skulle du valt och varför?

Vet att Edition Blanche är i princip "ren citrus" medan DHS i deras nya 2012 reformulation är lite blandat citrus, iris och ingefära.
Gillar EB väldigt mycket, äger den själv men inte DHS. Dock brukar jag tipsa om den då folk här frågar efter bra sommardofter för en rimlig slant.

Tycker inte EB är direkt ren citrus, en mängd andra noter i den och den är riktigt bra sammansatt. Bara att gå till butik och prova om du har möjlighet, se vilken som faller dig bästa i smaken. Men min röst är iaf på EB.
Citera
2012-05-12, 17:00
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Kolla in Poivre Samarcande. Helt fantasisk pepparbaserad doft inlindad med mycket trä-noter. Passar nog alla årstider, undtaget är väl riktigt heta sommardagar... Men jag vill nästan slopa det där - man ska bära vad man själv gillar, närsomhelst, varsomhelst. Tänk inte så mycket på årstiden - dosera bara mindre om det är riktigt varma dagar för vissa dofter. Riktigt varma dagar är ändå få i jämförelse med annat väder i Sverige.
Tack för hjälpen blir att titta in den när jag är i Stockholm. Hur pass lik är den Terre D'Hermès har nämligen många kompisar med den parfymen och det är ju kul att sticka ut lite. Vilken prisklass brukar Hermès parfymer ligga i?
Citera
2012-05-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Tack för hjälpen blir att titta in den när jag är i Stockholm. Hur pass lik är den Terre D'Hermès har nämligen många kompisar med den parfymen och det är ju kul att sticka ut lite. Vilken prisklass brukar Hermès parfymer ligga i?
Inte alls i min mening...
Tror en flaska Samarcande går på runt 250$ online om jag inte missminner mig totalt. Osäker på om den finns på NK. De har dock många andra dofter ur Hermessence-linjen där. Tror Terre går på runt 800-900 kr för en flaska. Ej köpt ifrån butiken så osäker.
Senast redigerad av Ritinkin 2012-05-12 kl. 17:28.
Citera
2012-05-12, 17:26
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Terre och EB? Inte alls lika. Terre är riktig "torr" i sin framtoning. Torr med ett riktigt jordig framtoning blandad med torkat apelsinskal, ungefär..., inte för alla - så testa den innan på din hud. Finns på NK Hermès även i en Parfum-version som jag inte minns riktigt hur den är. Räkna med mellan 800-1000 kr för en flaska. Deas Hermanessence-linje dyrare, men där ingår inte Terre.
Tänkte på Poivre Samarcande och Terre. Endast trodde Hermès skulle vara betydligt dyrare.
Citera
2012-05-12, 17:28
Medlem
Ingen parfym alls. En riktig man använder inte parfym utan doftar bara RENT.
Citera
2012-05-12, 17:29
Medlem
Citat:
Tänkte på Poivre Samarcande och Terre. Endast trodde Hermès skulle vara betydligt dyrare.
Rättade till inlägget nu.

Alltså, Poivre Samarcande är ifrån Hermés, men det kanske du förstod.
Senast redigerad av Ritinkin 2012-05-12 kl. 17:33.
Citera
2012-05-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Ingen parfym alls. En riktig man använder inte parfym utan doftar bara RENT.
Enligt vem? Skönt att varje enskilda människa är fri att välja precis vad han/hon vill.
Citera
2012-05-12, 17:39
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Inte alls i min mening...
Tror en flaska Samarcande går på runt 250$ online om jag inte missminner mig totalt. Osäker på om den finns på NK. De har dock många andra dofter ur Hermessence-linjen där. Tror Terre går på runt 800-900 kr för en flaska. Ej köpt ifrån butiken så osäker.
Om man inte kan hitta den på NK. Vilken är den mest tillförlitliga sidan att beställa ifrån?
Citera
2012-05-12, 17:46
Medlem
Citat:
Om man inte kan hitta den på NK. Vilken är den mest tillförlitliga sidan att beställa ifrån?
Går det inte att beställa direkt ifrån Hermèshemsida, då? Har för mig att man kan den. Äger inte doften själv utan har bara ungefär 15 ml urtappat till en liten flaska...
Citera
2012-05-12, 18:20
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Den fanns på NK förr vet jag iaf. Fast personligen tycker jag det finns bättre dofter för de pengarna. Tycker generellt att Hermessence-dofterna är ganska tråkiga och linjära - med några få undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in