2012-09-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Gents måste ha börjat med Creed nyligen. Hoppas nu inte att alla brats ska springa omkring och förstöra doften genom överdosering...

Hahaha wooord!

Förresten, har kollat runt på tråden ganska länge och har lagt märke till att du kan en heeeel del om parfymer. Då har jag en fråga, har du luktat på Pi av Givenchy? Om ja, tycker du det luktar som en "old lady smell" ? Har hört så mycket bra om den, värmen, vaniljen, å massa annat gott! Ända tills att jag hörde en reviewer på Youtube nämna att den luktar lite som gammal tant så kände jag att det skulle bli en säker blind buy. Den finns inte längre i svenska butiker så jag kan inte lukta på den någonstans. Så, vad tycker du om den? (om du vet hur den luktar)
Citera
2012-09-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Oj det var en stor flaska.. 120ml.... har dom lång hållbarhet?

Överdosering? Menar du 3-4 sprays istället för 1? Är det EdT?

Hållbarheten för mig är super! ca 12+ timmar får jag nästan varje gång. Ibland lite mindre, ibland lite mer.
Citera
2012-09-19, 22:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Oj det var en stor flaska.. 120ml.... har dom lång hållbarhet?
Överdosering? Menar du 3-4 sprays istället för 1? Är det EdT?
Alltså max två skulle jag säga, men själv kör jag oftast med en. Green Irish Tweed är en millésime vilket innebär att det är en EdP. Det kommer dessutom ovanligt mycket ur ett spray på Creed-flaskorna.

Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Förresten, har kollat runt på tråden ganska länge och har lagt märke till att du kan en heeeel del om parfymer. Då har jag en fråga, har du luktat på Pi av Givenchy? Om ja, tycker du det luktar som en "old lady smell" ? Har hört så mycket bra om den, värmen, vaniljen, å massa annat gott! Ända tills att jag hörde en reviewer på Youtube nämna att den luktar lite som gammal tant så kände jag att det skulle bli en säker blind buy. Den finns inte längre i svenska butiker så jag kan inte lukta på den någonstans. Så, vad tycker du om den? (om du vet hur den luktar)
Det var flera år sedan jag provsniffade Pi. Av det jag minns av den tycker jag absolut inte det är en tantdoft, ej heller gubbdoft. En typisk 90-talsgourmanddoft, kanske något omodern idag. Minns den även som ganska syntetisk. Jag fastnade hur som helst aldrig för den trots att jag var inne på designerdofter på den tiden. Nu är jag tyvärr mest inne på nischdofter, tycker de är mycket mer intressanta.
Citera
2012-09-19, 22:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Hållbarheten för mig är super! ca 12+ timmar får jag nästan varje gång. Ibland lite mindre, ibland lite mer.
Låter bra, iofs tänkte jag mer hållbarheten på själva parfymen, jag vet att har man en flaska som man köpte för 5 år sen så har den ändrat lukt (som exempel, en versace, lacoste parfym jag hade för längesen). Detta kanske inte gäller "nisch" märken som Creed?
Citera
2012-09-19, 22:33
Medlem
Vissa Creed har betydligt bättre hållbarhet än andra. Silver Mountain Water, Millesime Imperial, Erolfa har alla undermålig hållbarhet på huden, inte bara på mig utan det är fler som rapporterar om samma problem. Väldigt trevliga dofter dock.

Jag antar att man även skulle kunna ha med sig en liten "decant" (mini-flaska) i fickan och applicera lite vid behov.
Citera
2012-09-19, 22:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Låter bra, iofs tänkte jag mer hållbarheten på själva parfymen, jag vet att har man en flaska som man köpte för 5 år sen så har den ändrat lukt (som exempel, en versace, lacoste parfym jag hade för längesen). Detta kanske inte gäller "nisch" märken som Creed?
Jo det gäller nog alla dofter, fast det blir ingen jätteförändring tycker jag. Kan ibland tillfälligt tröttna på den, men efter att ha kört lite annat ett tag är det alltid ett nöje att plocka fram GIT:en. Det som oftast händer är att toppnoterna tunnas ut något, men de försvinner ju ändå ganska snabbt från huden efter applicering.
Citera
2012-09-19, 22:46
Medlem
NirvanAs avatar
Green Irish Tweed blir nog nästa inköp, då har jag 4 parfymer att varva med, räcker nog.

YSL L'Homme
Burberry London
Giorgio Armani Acqua Di Gio

Och sen Green Irish Tweed på det
Citera
2012-09-19, 22:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Green Irish Tweed blir nog nästa inköp, då har jag 4 parfymer att varva med, räcker nog.

YSL L'Homme
Burberry London
Giorgio Armani Acqua Di Gio

Och sen Green Irish Tweed på det
Acqua di Gio är ju en styggelse i din samling. Elda upp den! Eller låt den åtminstone inte dela hylla med de övriga som är allt från helt ok till underbara .
Citera
2012-09-19, 22:57
Medlem
Duckks avatar
Burberry London var en favorit hos mig förra hösten/vintern, dock sög hållbarheten, vilket det är rätt så många mer än mig som tycker.

Är därför på jakt efter en ny parfym, liknande Burberry London, med med bättre hållbarhet och möjligen liiite fräschare. Jag är 19 år.

Edit: Kan The One från D&G vara något? Eller är jag för ung kanske?
Citera
2012-09-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Alltså max två skulle jag säga, men själv kör jag oftast med en. Green Irish Tweed är en millésime vilket innebär att det är en EdP. Det kommer dessutom ovanligt mycket ur ett spray på Creed-flaskorna.

Det var flera år sedan jag provsniffade Pi. Av det jag minns av den tycker jag absolut inte det är en tantdoft, ej heller gubbdoft. En typisk 90-talsgourmanddoft, kanske något omodern idag. Minns den även som ganska syntetisk. Jag fastnade hur som helst aldrig för den trots att jag var inne på designerdofter på den tiden. Nu är jag tyvärr mest inne på nischdofter, tycker de är mycket mer intressanta.

Intressant att höra! Tack för svaret! Jodå, dem ÄR mer intressanta! Min favorit nischdoft kommer från Hermes, Ambre Narguile heter den. Den bästa vinterdoften jag någonsin luktat på.
Citera
2012-09-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Burberry London var en favorit hos mig förra hösten/vintern, dock sög hållbarheten, vilket det är rätt så många mer än mig som tycker.

Är därför på jakt efter en ny parfym, liknande Burberry London, med med bättre hållbarhet och möjligen liiite fräschare. Jag är 19 år.

Edit: Kan The One från D&G vara något? Eller är jag för ung kanske?

Har på den senaste tiden använt mig utav just The One ett par gånger. Tycker du om doften så ska du bära den!
Senast redigerad av fragsforyou 2012-09-19 kl. 23:24.
Citera
2012-09-19, 23:11
Medlem
Duckks avatar
Citat:
Jag är endast 18 år och har på den senaste tiden använt mig utav just The One ett par gånger. Tycker du om doften så ska du bära den!

Sweet! Hur är hållbarheten?

Ta bort din ålder, förresten.
Senast redigerad av Duckk 2012-09-19 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in