Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Oj det var en stor flaska.. 120ml.... har dom lång hållbarhet?
Överdosering? Menar du 3-4 sprays istället för 1? Är det EdT?
Alltså max två skulle jag säga, men själv kör jag oftast med en. Green Irish Tweed är en millésime vilket innebär att det är en EdP. Det kommer dessutom ovanligt mycket ur ett spray på Creed-flaskorna.
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Förresten, har kollat runt på tråden ganska länge och har lagt märke till att du kan en heeeel del om parfymer. Då har jag en fråga, har du luktat på Pi av Givenchy? Om ja, tycker du det luktar som en "old lady smell" ? Har hört så mycket bra om den, värmen, vaniljen, å massa annat gott! Ända tills att jag hörde en reviewer på Youtube nämna att den luktar lite som gammal tant så kände jag att det skulle bli en säker blind buy. Den finns inte längre i svenska butiker så jag kan inte lukta på den någonstans. Så, vad tycker du om den? (om du vet hur den luktar)

Det var flera år sedan jag provsniffade Pi. Av det jag minns av den tycker jag absolut inte det är en tantdoft, ej heller gubbdoft. En typisk 90-talsgourmanddoft, kanske något omodern idag. Minns den även som ganska syntetisk. Jag fastnade hur som helst aldrig för den trots att jag var inne på designerdofter på den tiden. Nu är jag tyvärr mest inne på nischdofter, tycker de är mycket mer intressanta.