2011-04-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har du testat oljan? NR EdT/EdC är inte alls samma doft som oljan.
Oj, såg nu att du skrev oljan. Nej, tyvärr har jag inte det. Finns den i vanligt varuhus? Eller måste man beställa ett prov?
Citera
2011-04-26, 21:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Oj, såg nu att du skrev oljan. Nej, tyvärr har jag inte det. Finns den i vanligt varuhus? Eller måste man beställa ett prov?
Fanns på Åhléns i Sthlm förut vet jag, tror även den finns på NK. Ungefär samma prisklass som Creed, men man behöver bara en droppe, så flaskan lär räcka en evighet.
Citera
2011-04-28, 21:23
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Någon som kan rekommendera en parfym till sommaren ? Är en 20-årig pöjk, budget 60€

Har kört med Givenchy Play Intense for Men, kan ha varit vanliga play också... flaskan var svart iaf.

Är i Torrevieja ( Spanien ) och tänkte se efter om det är billigare än vad det är i Taxfree/Sverige.

Fick en Calvin Klein man parfym kopia av min mormor som för övrigt luktar vidrigt....
Senast redigerad av Ogiltigtnamn 2011-04-28 kl. 21:26.
Citera
2011-04-28, 21:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigtnamn
Någon som kan rekommendera en parfym till sommaren ? Är en 20-årig pöjk, budget 60€

Har kört med Givenchy Play Intense for Men, kan ha varit vanliga play också... flaskan var svart iaf.

Är i Torrevieja ( Spanien ) och tänkte se efter om det är billigare än vad det är i Taxfree/Sverige.

Fick en Calvin Klein man parfym kopia av min mormor som för övrigt luktar vidrigt....
Tycker du ska kolla om du kan hitta Penhaligon's Castile där, den kostar väl runt 600-700 i Sverige. Alternativt Acqua di Parma Colonia. Kanske är du lite i yngsta laget, men du kommer vara den bäst doftande 20-åringen...

Tråkigt förresten att din mormor luktar vidrigt, hon kanske skulle behållit parfymen själv?
Citera
2011-04-28, 23:14
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Citat:

Tråkigt förresten att din mormor luktar vidrigt, hon kanske skulle behållit parfymen själv?

Haha

Tack för tipset !
Citera
2011-04-29, 19:21
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Citat:
Tycker du ska kolla om du kan hitta Penhaligon's Castile där, den kostar väl runt 600-700 i Sverige. Alternativt Acqua di Parma Colonia. Kanske är du lite i yngsta laget, men du kommer vara den bäst doftande 20-åringen...

Tog hem ett provexemplar utav YSL L'Homme och måste säga att den är riktigt behaglig !
Citera
2011-04-30, 22:20
Medlem
Köpte Virgin Island Water av Creed igår, kommer bli riktigt bra till sommaren och värmen!
Citera
2011-05-06, 01:55
Medlem
Runkpappers avatar
Någon som rekomendera några parfymer.
Jag har Paul Smith Story och Paco Rabanne Black XS för tillfället.
Söker efter en originell och aromatisk parfym.

Jag undrar också om någon kan knäcka vilken parfym det var som luktar väldigt mycket lik en norrländsk myr. Frisk och aromatisk var den. Har letat efter den i flera år nu utan att lyckas.
Förslag skulle uppskattas!
Citera
2011-05-06, 08:45
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Någon som rekomendera några parfymer.
Jag har Paul Smith Story och Paco Rabanne Black XS för tillfället.
Söker efter en originell och aromatisk parfym.

Jag undrar också om någon kan knäcka vilken parfym det var som luktar väldigt mycket lik en norrländsk myr. Frisk och aromatisk var den. Har letat efter den i flera år nu utan att lyckas.
Förslag skulle uppskattas!
BOSS Bottled tycker jag stämmer in på dina beskrivningar om norrländsk myrlukt
Citera
2011-05-06, 08:49
Medlem
Karbunkles avatar
Nu är jag ute efter en ny parfym och då tänkte jag kolla lite med er parfymexperter.

Har ni möjligtvis provat någon utav dessa eller har ni kanske något annat tips?
- Dsquared2 Hewood Ocean Wet Wood
- Escada Moon Sparkle
- Mexx Black
- Lolita Lempicka Au Masculin
Citera
2011-05-06, 11:40
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
BOSS Bottled tycker jag stämmer in på dina beskrivningar om norrländsk myrlukt

Boss Bottled doftar väldigt bra i mitt tycke, funderar på att köpa en själv

Har 3st parfymer som det står mellan :

CK IN2U Him
Boss Bottled
L´Homme - Yves Saint Lauren

Vilken av dessa kan man använda till sommarvärmen och även på kvällen på någon bar/klubb ?
Senast redigerad av Ogiltigtnamn 2011-05-06 kl. 12:04.
Citera
2011-05-07, 12:26
Medlem
Skulle ha tagit YSL - L'Homme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här