2009-09-07, 17:53
Medlem
Teliatomtens avatar
Någon mer som kör på Burberry London?
Citera
2009-09-07, 18:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teliatomten
Någon mer som kör på Burberry London?
Alla numera - inget fel på det dock. Mycket trevlig doft . Annars är favoriten just nu Grey Flannel, mycket sofistikerad doft med violblad. Det sjuka är att jag säkert skulle betala 1000:- för en sådan doft - och det roliga är att den kostade mig ca 70-80:- från fragrancex . Påminner tydligen om Narciso Rodriguez For Him (har tack vare Grey Flannel nu blindköpt Narciso Rodriguez Musc For Him på nätet ).
Citera
2009-09-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Alla numera - inget fel på det dock. Mycket trevlig doft . Annars är favoriten just nu Grey Flannel, mycket sofistikerad doft med violblad. Det sjuka är att jag säkert skulle betala 1000:- för en sådan doft - och det roliga är att den kostade mig ca 70-80:- från fragrancex . Påminner tydligen om Narciso Rodriguez For Him (har tack vare Grey Flannel nu blindköpt Narciso Rodriguez Musc For Him på nätet ).

Du försöker att införskaffa och bära lite mer udda, ovanligare dofter, eller hur? Inte så mainstream, utan köper lite svåråtkomliga dofter som finns ute på marknaden, eller har jag fel? (vilket egentligen är bra då du då blir relativt ensam om doften...)
Citera
2009-09-07, 18:56
Medlem
despots avatar
Har ett gammalt testprov på Armani Black Code. Tycker den luktar riktigt bra, så tänkte köpa en sån, men inser snabbt att de har en ny parfym som bara heter "Code". Har hört att det ska vara samma lukt men med nytt namn.

Så åkte ner och luktade på ett provex. men känner inte alls igen doften :/ ska det vara samma doft?
Citera
2009-09-07, 19:34
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Du försöker att införskaffa och bära lite mer udda, ovanligare dofter, eller hur? Inte så mainstream, utan köper lite svåråtkomliga dofter som finns ute på marknaden, eller har jag fel? (vilket egentligen är bra då du då blir relativt ensam om doften...)
Största anledningen till udda dofter är inte att vara ensam om dem, utan för att de oftast är mer intressanta . Större delen av min samling består dock av ganska vanliga dofter. Grey Flannel är tydligen jättevanlig i USA och bärs oftast av gubbar om jag förstått det hela rätt .
Citera
2009-09-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Har ett gammalt testprov på Armani Black Code. Tycker den luktar riktigt bra, så tänkte köpa en sån, men inser snabbt att de har en ny parfym som bara heter "Code". Har hört att det ska vara samma lukt men med nytt namn.

Så åkte ner och luktade på ett provex. men känner inte alls igen doften :/ ska det vara samma doft?

Japp. Det ska det. Sålänge det är den för män.
Citera
2009-09-09, 23:32
Medlem
Jupoxs avatar
"Fruktig" parfym.

Självklart förstår jag att alla har olika smak.

Finns det några bra tips på fruktig, är inte rätt ord men men, herrparfym? Ifall någon luktat på Samba Red så vet ni ungefär vad jag söker, men tyvärr verkar de ha slutat med min favoritparfym.

Vad jag vill ha är en parfym som inte luktar som AXE after-shave alltså, mer åt frukt-hållet samtidigt som jag inte vill luka fruktträdgård.
Citera
2009-09-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupox
Självklart förstår jag att alla har olika smak.

Finns det några bra tips på fruktig, är inte rätt ord men men, herrparfym? Ifall någon luktat på Samba Red så vet ni ungefär vad jag söker, men tyvärr verkar de ha slutat med min favoritparfym.

Vad jag vill ha är en parfym som inte luktar som AXE after-shave alltså, mer åt frukt-hållet samtidigt som jag inte vill luka fruktträdgård.
Quicksilver har någon parfym som luktar ganska mycket, men inte speciellt starkt.
Den har en svag doft av typ citrus.
Citera
2009-09-09, 23:51
Medlem
dantisens avatar
Testa i https://www.flashback.org/showthread.php?t=166605&page=71
Citera
2009-09-10, 00:02
Medlem
Jupoxs avatar
Någon som handlat på www.fragrancex.com och kan rekommendera den sidan? Fann den parfym jag letat efter väldigt länge där, och jag tror inte den finns att finna i Sverige.

http://www.fragrantica.com/images/perfume/nd.5496.jpg

Så ser den ut, någon som sett den i någon affär?
Citera
2009-09-10, 00:14
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupox
Någon som handlat på www.fragrancex.com och kan rekommendera den sidan? Fann den parfym jag letat efter väldigt länge där, och jag tror inte den finns att finna i Sverige.

http://www.fragrantica.com/images/perfume/nd.5496.jpg

Så ser den ut, någon som sett den i någon affär?
Samba, tillverkas den fortfarande? När jag använde den för 15-20 år sedan eller så gick det att köpa den på Åhléns.
Citera
2009-09-10, 01:37
Medlem
Jupoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Samba, tillverkas den fortfarande? När jag använde den för 15-20 år sedan eller så gick det att köpa den på Åhléns.

Är det verkligen år 2016 nu? Hur kunde jag missa det?
"Samba Red Cologne by Perfumers Workshop, Launched by the design house of perfumers workshop in 1999"

Ja, den finns att köpa, i alla fall på sidor över internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in