Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Folk verkar lite kunniga här så jag undrar om ni kunde tipsa mig om nått nytt.
Jag börjar närma mig 30 men folk tror snarare att jag är 20, tämligen feminin och smal men icke gay.
Parfymer som jag gillar är
- D&G The One (som jag har använt snart två flaskor av).
- SPG Le male (som tyvärr är aaaaaaalldeles för vanlig).
- Boss orange in motion (som för mig bara höll ett par timmar).
- 1 million (funderat på att köpa denna, men den verkar vara väldigt vanlig och luktar lite väl feminint för min smak).
- Boss bottled (riktigt i min smak men också för gammal och välanvänd).
- Escada magnetism (Möjligen den parfymen jag gillat mest av alla jag känt, tyvärr har den slutat tillverkas).
Att tillägga är också att jag älskar vanilj; har vaniljljus och doftspray'er till hela lägenheten. Märkte dock att de parfymer som jag trodde innehöll vanilj inte gjorde det. Har till och med använt Naomi Campbell's orginalparfym för att jag tycker att just den doften är så underbar.
Nått tips?

Den absolut bästa vaniljbaserade doften är Tom Ford Tobacco Vanille! Den är så underbar och gott att jag vill äta upp min sambo när har bär den=) Bär den själv också och ger den toppbetyg.
Andraplatsen går till Chocolate Greedy från Montale, fast den är mera söt och har inslag av choklad.
Sist men inte minst Chypre Vanille från underbara Montale, men den är ganska svår att få tag i.
Alla dofter är unisex. Finns även en som heter Montale Boise Vanille men den är ganska kryddig och har inslag av svart peppar osv. Och är dessutom kvinnlig, fastän jag delar inte dofter på manliga och kvinnliga