2012-03-23, 20:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det visste jag inte. Nej, jag känner inte av den alls. Men jag känner av det i Terre D'Hermés som jag också äger. Den har jag lite svårt för, dock får jag ofta frågan vad jag har på mig när jag väljer den. Så det är lite trist om man ser till den aspekten.
Hade du förresten testat Creeds Royal Oud? Har säkert frågat förr men jag orkar inte leta bakåt i tråden...
Citera
2012-03-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hade du förresten testat Creeds Royal Oud? Har säkert frågat förr men jag orkar inte leta bakåt i tråden...
Nej, faktiskt inte. Skulle vilja. Kanske ska se om man kan beställa ett prov. Nästan så att man vill ogilla den, så slipper man den saftiga prislappen för 75 ml. Har du provat några exclusives eller vad de heter? Spice&Wood, Jardin d'Amalfi, etc?
Citera
2012-03-23, 23:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Nej, faktiskt inte. Skulle vilja. Kanske ska se om man kan beställa ett prov. Nästan så att man vill ogilla den, så slipper man den saftiga prislappen för 75 ml. Har du provat några exclusives eller vad de heter? Spice&Wood, Jardin d'Amalfi, etc?
Nej det har jag tyvärr inte. Vill man testa dem lär man väl få beställa prov från TPC, inget som finns i någon butik i Sverige gissar jag.
Citera
2012-03-23, 23:57
Medlem
Folk verkar lite kunniga här så jag undrar om ni kunde tipsa mig om nått nytt.

Jag börjar närma mig 30 men folk tror snarare att jag är 20, tämligen feminin och smal men icke gay.

Parfymer som jag gillar är
  • D&G The One (som jag har använt snart två flaskor av).
  • SPG Le male (som tyvärr är aaaaaaalldeles för vanlig).
  • Boss orange in motion (som för mig bara höll ett par timmar).
  • 1 million (funderat på att köpa denna, men den verkar vara väldigt vanlig och luktar lite väl feminint för min smak).
  • Boss bottled (riktigt i min smak men också för gammal och välanvänd).
  • Escada magnetism (Möjligen den parfymen jag gillat mest av alla jag känt, tyvärr har den slutat tillverkas).

Att tillägga är också att jag älskar vanilj; har vaniljljus och doftspray'er till hela lägenheten. Märkte dock att de parfymer som jag trodde innehöll vanilj inte gjorde det. Har till och med använt Naomi Campbell's orginalparfym för att jag tycker att just den doften är så underbar.

Nått tips?
Citera
2012-03-23, 23:59
Medlem
ArturoBandinis avatar
Nu kanske det här är som att glida in i kvalitetsklockortråden och vilja diskutera Armani, men nåväl. Är Calvin Klein Intense Euphoria och/eller 212 VIP for men något att ha?
Citera
2012-03-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nej det har jag tyvärr inte. Vill man testa dem lär man väl få beställa prov från TPC, inget som finns i någon butik i Sverige gissar jag.
Nej. Vilket är så oerhört trist. 2 ställen säljer liksom Creed i butik. NK har väl lite Bond's också. Cow har Frederic Malle. Sverige borde verkligen göra ett lyft på parfymscenen. Skulle verkligen vilja ha lite fler parfymhus representerade här. By Kilian finns ju på Maruschka (Birger Jarlsgatan) men det kanske du redan visste.
Citera
2012-03-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Nu kanske det här är som att glida in i kvalitetsklockortråden och vilja diskutera Armani, men nåväl. Är Calvin Klein Intense Euphoria och/eller 212 VIP for men något att ha?
Om du gillar dofterna, kör! Personligen faller dessa mig inte i smaken. Men parfym handlar om smak och att gilla det man bär, för det är det viktigaste. 212 VIP är en klon av 1 Million. Doftar nästan identiska.
Citera
2012-03-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan

Jag börjar närma mig 30 men folk tror snarare att jag är 20, tämligen feminin och smal men icke gay.

• 1 million (funderat på att köpa denna, men den verkar vara väldigt vanlig och luktar lite väl feminint för min smak).
  • Escada magnetism (Möjligen den parfymen jag gillat mest av alla jag känt, tyvärr har den slutat tillverkas).

Att tillägga är också att jag älskar vanilj; har vaniljljus och doftspray'er till hela lägenheten. Märkte dock att de parfymer som jag trodde innehöll vanilj inte gjorde det. Har till och med använt Naomi Campbell's orginalparfym för att jag tycker att just den doften är så underbar.

Nått tips?
Vanilj säger du. Guerlains Spiritueuse Double Vanille låter verkligen som något för dig. Tveklöst den bästa vaniljbaserade doften jag testat. Kostar dock en liten slant, men behövs inte mycket. Räcker länge.
Citera
2012-03-24, 00:29
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Om du gillar dofterna, kör! Personligen faller dessa mig inte i smaken. Men parfym handlar om smak och att gilla det man bär, för det är det viktigaste. 212 VIP är en klon av 1 Million. Doftar nästan identiska.

Tackar. Har inte hunnit lukta på någon av dem än faktiskt. Sitter på jobbet och bläddrade i senaste café som hade någon parfymspecial där dessa två nämndes. Har använt Armani code sedan 2004 då den hette Armani black code, och börjar tröttna. Använder också mest parfym när jag ska ut, så det är viktigt att den håller i sig länge.
Citera
2012-03-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Tackar. Har inte hunnit lukta på någon av dem än faktiskt. Sitter på jobbet och bläddrade i senaste café som hade någon parfymspecial där dessa två nämndes. Har använt Armani code sedan 2004 då den hette Armani black code, och börjar tröttna. Använder också mest parfym när jag ska ut, så det är viktigt att den håller i sig länge.
Ok, ska du ha något som håller i sig länge så ska du kolla in VIP. Men den är söt i det närmaste påträngande irriterande. Provade den när den först kom ut, och som jag sa, den liknar 1 Million väldigt mycket. Men den tilltalar säkert många.
Citera
2012-03-24, 00:36
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:

Nått tips?
Den absolut bästa vaniljbaserade doften är Tom Ford Tobacco Vanille! Den är så underbar och gott att jag vill äta upp min sambo när har bär den=) Bär den själv också och ger den toppbetyg.
Andraplatsen går till Chocolate Greedy från Montale, fast den är mera söt och har inslag av choklad.
Sist men inte minst Chypre Vanille från underbara Montale, men den är ganska svår att få tag i.
Alla dofter är unisex. Finns även en som heter Montale Boise Vanille men den är ganska kryddig och har inslag av svart peppar osv. Och är dessutom kvinnlig, fastän jag delar inte dofter på manliga och kvinnliga
Citera
2012-03-25, 03:24
Medlem
Citat:

Nått tips?

Tror att Dior Homme Intense och YSL La nuit de l'homme kommer att passa dig perfekt!

Köp inte 1 Million. Luktar gammalt tuggummi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in