2011-04-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Bra val, speciellt GIT. Köpte själv Aventus för ett par veckor sedan, väldigt trevlig doft med ananas, äpple och lite träinslag. Tyvärr tycker jag den kan bli lite för söt vid vissa tillfällen.

Tack. Tycker du? Tycker personligen att den nästan är den 'manligaste' av de Creed jag provat. Var ett tag inne på Silver Mountain Water, men får verkligen sjukt dålig "longevity". Så passade på den. Förutom det gillar jag den riktigt mycket. GIT är en given klassiker.
Citera
2011-04-16, 14:14
Medlem
Alla säger så olika så jag frågar bara.
Jag är man och skulle vilja ha en sommrig och lite "marin" parfym. Har ni några förslag som brukar funka?
Citera
2011-04-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elfdwarf
Alla säger så olika så jag frågar bara.
Jag är man och skulle vilja ha en sommrig och lite "marin" parfym. Har ni några förslag som brukar funka?

Blvgari Aqua och/eller Blvgari Aqua Marine.
Citera
2011-04-16, 18:08
Bannlyst
the one and only YSL!
Citera
2011-04-16, 19:03
Medlem
Jag vill helst ha nån lätt/halvlätt dagdoft som inte många använder(längre). 90-tal o framåt men ska ändå inte kännas gammal...
Citera
2011-04-16, 22:06
Medlem
Gött tack för hjälpen får testa dessa Bvlgari då
Citera
2011-04-17, 17:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Tack. Tycker du? Tycker personligen att den nästan är den 'manligaste' av de Creed jag provat. Var ett tag inne på Silver Mountain Water, men får verkligen sjukt dålig "longevity". Så passade på den. Förutom det gillar jag den riktigt mycket. GIT är en given klassiker.
Har upptäckt att Creeds dofter varierar väldigt mycket med temperaturen. Idag har jag på mig Aventus och den blommar verkligen ut i varmt väder. Den är nästan "tyngre" i kyla än vid värme, vilket är väldigt ovanligt. Efter en promenad låg jag i soffan och glodde på en film när jag plötsligt kände en helt underbar doft som jag inte kände igen. Visade sig vara min Aventus som började avge underbara mysknoter, något jag aldrig känt från den tidigare.
Citera
2011-04-25, 14:48
Medlem
Så vad kör alla parfymnördar nu med på dagarna då det är härligt och varmt ute? Jag har inga direkt bra sommardofter. Funderar på att köpa på mig några flaskor nu inför de varmare sommardagarna. Använt Creed 'Aventus' en hel del nu samt Versace Eau Fraiche som jag finner väldigt svalkande. Funderar på att antingen införskaffa mig Dior Homme Sport (typ citron/ingefära till doften) eller något annat kul.
Citera
2011-04-26, 19:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Så vad kör alla parfymnördar nu med på dagarna då det är härligt och varmt ute? Jag har inga direkt bra sommardofter. Funderar på att köpa på mig några flaskor nu inför de varmare sommardagarna. Använt Creed 'Aventus' en hel del nu samt Versace Eau Fraiche som jag finner väldigt svalkande. Funderar på att antingen införskaffa mig Dior Homme Sport (typ citron/ingefära till doften) eller något annat kul.
Antar att du har/har testat Aqua di Parma Colonia? Det är en av mina sommarfavoriter. En liten variant av denna är Penhaligon's Castile - en helt underbar doft som har en del gemensamt med AdP Colonia, men även en frisk fläkt av neroli. Kan av vissa uppfattas som något feminin/tvåldoftande, men det skiter jag i. Den är underbar . En annan doft för varma dagar är Narciso Rodriguez Musc For Him Oil (obs, viktigt att det är parfymoljan) - kan knappast bli friskare än så.
Citera
2011-04-26, 19:49
Medlem
Jag får positiv respons några gånger varje vecka när jag använder Dsquareds första. Antagligen går den hem lite här och var.
En annan favorit särskilt till sommaren är Versace (kan vara ändrat till Versus idag) Blue Jeans. Har haft den i samlingen under många år. Såldes tidigare inte i Sverige, men har nu dykt upp =)
Citera
2011-04-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Antar att du har/har testat Aqua di Parma Colonia? Det är en av mina sommarfavoriter. En liten variant av denna är Penhaligon's Castile - en helt underbar doft som har en del gemensamt med AdP Colonia, men även en frisk fläkt av neroli. Kan av vissa uppfattas som något feminin/tvåldoftande, men det skiter jag i. Den är underbar . En annan doft för varma dagar är Narciso Rodriguez Musc For Him Oil (obs, viktigt att det är parfymoljan) - kan knappast bli friskare än så.

AdP Colonia är riktigt trevlig, jag håller med! Inte provat Penhaligon, tyvärr. NR är tyvärr inget för mig! Jag vet inte riktigt om man ska satsa på några designerdofter eller kanske enbart 1 "niche" (vet ej vad man säger på svenska, men Irrbloss du vet vad jag menar) Möjligen att man köper sig en till Creed till kollektionen. Erolfa är trevlig!
Citera
2011-04-26, 20:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
AdP Colonia är riktigt trevlig, jag håller med! Inte provat Penhaligon, tyvärr. NR är tyvärr inget för mig! Jag vet inte riktigt om man ska satsa på några designerdofter eller kanske enbart 1 "niche" (vet ej vad man säger på svenska, men Irrbloss du vet vad jag menar) Möjligen att man köper sig en till Creed till kollektionen. Erolfa är trevlig!
Har du testat oljan? NR EdT/EdC är inte alls samma doft som oljan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in