2011-03-30, 20:42
Medlem
Qaas avatar
Passar Dolce Gabbana Light Blue för en 18-åring nu under våren/sommaren?
Citera
2011-03-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Passar Dolce Gabbana Light Blue för en 18-åring nu under våren/sommaren?

Ja, den passar alla åldrar och är en populär sommarparfym i många år nu.
Citera
2011-03-31, 20:45
Medlem
Labaratas avatar
Behöver hjälp med att välja en tjejparfym, hjälp mig gärna.
Citera
2011-04-01, 09:54
Medlem
skrudiss avatar
Köpte Oud Immortel för några dagar sedan. En helt makalös doft! Jag har Bal d'Afrique sedan tidigare, vilken jag också tycker om. Immortel har verkligen en unik, fyllig, fräsch och lagom unisex doft. Jag har fått många kommentarer (visserligen om båda Byredo-dofterna) om att jag har luktat gott, så det tolkar jag som att den både går hem och passar mig.

Bra är också att de numera finns på 50 ml-flaskor. Tidigare var det endast 100 ml som gällde. Tyvärr har man inte justerat priset lika bra, då en 50 ml kostar kring 900 kr nu. Jag tror att en 100 ml ligger runt 1200-1400 kr, och det känns dyrare än förut.
Citera
2011-04-04, 19:01
Medlem
Wargs avatar
Har läst ett par sidor bakåt i tråden och inte sett en enda person nämna Gant Liquid till min stora glädje. Innan har jag haft Armani Code och den gick väl hem, kommer speciellt ihåg en gång när jag stod i en kö varpå en tjej sa "Vem här är det som luktar gott?", så sniffade hon alla killar tills hon kom till mig och utbrast "Du är det, Armani Code! mhm.."

Så den luktar ju absolut gott men tyckte det var tråkigt att så många hade den, doften skall helst vara lite personlig och tjejen skall luras att tro att det är man själv som luktar gott och inte parfymen. Hon skall tänka "Shit vad han luktar gott" inte "Shit vad hans Armani Code luktar gott".

Så hur är det, är Gant Liquid ingenting som dagens andra män använder? Konstigt i sådana fall då den luktar sjukt gott, satt och luktade på testern i tjugo minuter.
Citera
2011-04-04, 22:22
Medlem
Snyggs avatar
Funderar på att införskaffa Armani Emporio He, den luktar nästan för bra, men jag inbillar mig att det kanske är lite gubbturk över den? I och med att den har några år på nacken kan man tänka sig att en del äldre använder den... men jag kan helt klart tänka mig att den passar bra även på någon lite yngre...

Någon som använt/använder denna som har någon synpunkt?
Citera
2011-04-06, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Funderar på att införskaffa Armani Emporio He, den luktar nästan för bra, men jag inbillar mig att det kanske är lite gubbturk över den? I och med att den har några år på nacken kan man tänka sig att en del äldre använder den... men jag kan helt klart tänka mig att den passar bra även på någon lite yngre...

Någon som använt/använder denna som har någon synpunkt?

Har hafft den och den luktade väldigt nice, dock fick ja sådan huvudvärk av den så var tvungen att ge upp den.

Mvh
Citera
2011-04-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Behöver hjälp med att välja en tjejparfym, hjälp mig gärna.

Tjejparfym till vem? hur gammal är hon och "typ" tror du att hon är blommig, sportig, lite tyngre sötare dofter etc??

Jag är 25 år och använder Gucci envy me, Dolce&Gabbana, Be delicious, Escada Moon Sparkle och Lancome Miracle Forever.

För övrigt är min absoluta parfym på män Chanel's Allure, Edition Blanche. Yummy
Citera
2011-04-06, 20:17
Medlem
Använder mig främst av Dolce & Gabbana 1 Le Bateleur edt och Dior Homme Sport. Två helt olika dofter som jag verkligen fastnat för.
Senast i helgen på en fest kom de tjejer jag pratade med in på tvål- och schampoprat. Fick då höra att jag "skulle kunna använda parfymen som tvål". Var väl inte världens bästa komplimang, men fick höra lovord från alla om parfymen. Kommer dock inte ihåg vilken jag använde, men tror de va Dior.

Har en massa lacoste, hugo boss m.fl parfymer också, men de står mest och samlar damm bara.
Citera
2011-04-08, 00:00
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Har hafft den och den luktade väldigt nice, dock fick ja sådan huvudvärk av den så var tvungen att ge upp den.

Mvh
Tack för svaret! Jo jag kan faktiskt tänka mig det. Känns inte som något man har på sig varje dag, utan snarare utekvällar när man ändå glömmer bort sånt som huvudvärk....
Citera
2011-04-10, 09:28
Medlem
Adderar snart Green Irish Tweed och Aventus till min kollektion från Creed.
Senast redigerad av Ritinkin 2011-04-10 kl. 09:31.
Citera
2011-04-10, 10:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Adderar snart Green Irish Tweed och Aventus till min kollektion från Creed.
Bra val, speciellt GIT. Köpte själv Aventus för ett par veckor sedan, väldigt trevlig doft med ananas, äpple och lite träinslag. Tyvärr tycker jag den kan bli lite för söt vid vissa tillfällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in