2009-09-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Något du skulle rekommendera?

Japp, har den doften själv. Så ja, jag skulle rekomendera den. Men alltid bäst att själv dofta på den i någon butik.
Citera
2009-10-06, 14:11
Medlem
Någon som har tips på en parfym som passar perfekt för en utekväll?

just nu har jag dessa hemma:

Acqua Di Gio
CK IN2U
Burberry London
David Beckham Instinct
JPG Le Male
D&G The One

Någon av dessa som är mer lämpade för krogen??
Citera
2009-10-06, 14:40
Medlem
Boucheron

Boucheron Homme.
Distinkt manlig och inte mainstream.
Mitt tips för både dagtid & kväll.
Citera
2009-10-06, 15:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Någon som har tips på en parfym som passar perfekt för en utekväll?

just nu har jag dessa hemma:

Acqua Di Gio
CK IN2U
Burberry London
David Beckham Instinct
JPG Le Male
D&G The One

Någon av dessa som är mer lämpade för krogen??
Jag skulle nog satsa på Burberry London, Le Male eller The One. Le Male är kanske lite för vanlig, så du riskerar att dofta som 80% av alla andra. Den bästa doften av ovanstående är definitivt Burberry London.
Citera
2009-10-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag skulle nog satsa på Burberry London, Le Male eller The One. Le Male är kanske lite för vanlig, så du riskerar att dofta som 80% av alla andra. Den bästa doften av ovanstående är definitivt Burberry London.
Är inte London lite gubbig? Har inte luktat på den själv så vet inte men en del tycker ju det.
Citera
2009-10-06, 18:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Är inte London lite gubbig? Har inte luktat på den själv så vet inte men en del tycker ju det.
Kanske kan uppfattas som gubbig av de som föredrar AdG och alla kloner som följt på den. Själv uppfattar jag den bara som sofistikerad och vuxen. Funkar på alla 20+ anser jag, fast den kanske passar absolut bäst på en äldre engelsk gentleman iförd tweedkostym, som sitter och smuttar på en pipa i sitt bibliotek med utsikt över sin trädgård där höstlöven faller utanför. Bredvid sig har han ett glas cognac eller whisky. Där sitter han och läser en Mark Twain-roman i originalutgåva samtidigt som han filosoferar över livets mysterier och njuter till fullo av sina laster och nuet.
Citera
2009-10-06, 19:22
Medlem
Hur förvara ni era dofter? Jag har inte mina i badrumsskåpet, för det är tydligen väldigt dåligt för parfym. Då temperaturskillnaden ökar och sänks ofta, i och med varmdusch, etc. Jag förvarar mina i ett skåp i ett rum. Ungefär som en garderob. Men det bästa måste ändå vara att förvara sina parfymer i typ ett kylskåp/svalt skafferi? Eller? Någon insatt och vill berätta?
Citera
2009-10-06, 19:47
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hur förvara ni era dofter? Jag har inte mina i badrumsskåpet, för det är tydligen väldigt dåligt för parfym. Då temperaturskillnaden ökar och sänks ofta, i och med varmdusch, etc. Jag förvarar mina i ett skåp i ett rum. Ungefär som en garderob. Men det bästa måste ändå vara att förvara sina parfymer i typ ett kylskåp/svalt skafferi? Eller? Någon insatt och vill berätta?
Det optimala är väl att ha dem svalt och mörkt. Själv har jag för mycket för att förvara i kylen - skulle behöva en dedikerad kyl för det isåfall . Tycker inte att mina gamla dofter (de äldsta är väl från 95 eller 96 ca) har blivit dåliga. Lite av toppnoterna försvinner kanske med tiden, men det gör de ju även efter ett tag på huden. Nu har jag dem i förvaringslådor i papp med snirkliga mönster, köpta på IKEA eller ICA - under sängen . De mest använda dofterna för tillfället har jag bredvid skärmen på datorbordet.
Citera
2009-10-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det optimala är väl att ha dem svalt och mörkt. Själv har jag för mycket för att förvara i kylen - skulle behöva en dedikerad kyl för det isåfall . Tycker inte att mina gamla dofter (de äldsta är väl från 95 eller 96 ca) har blivit dåliga. Lite av toppnoterna försvinner kanske med tiden, men det gör de ju även efter ett tag på huden. Nu har jag dem i förvaringslådor i papp med snirkliga mönster, köpta på IKEA eller ICA - under sängen . De mest använda dofterna för tillfället har jag bredvid skärmen på datorbordet.

Det är ju kruxet med just mörkt och svalt. Jag menar, hur svalt är det i ett rum? Inte speciellt. Fast har man några stycken dofter kanske inte det spelar någon roll? Blev ju bara lite nyfiken på bästa förvarningssätt.
Citera
2009-10-06, 22:54
Bannlyst
söker parfym från coop-forum-konsum

För ett par år sedan så kunde man köpa en herrparfym på konsum. Både parfymen och förpackningen var blå till färgen och hette typ "blue winter" eller liknande. Parfymen finns inte kvar längre att köpa där ja bor så jag undrar om nån vet nått annat ställe man kan köpa denna parfym?? tacksam för svar
Citera
2009-10-09, 03:05
Medlem
Vart får man tag i denna parfym?

Hej, jag undrar vart man kan få tag på Armani parfymen "night"? Den finns inte i affärerna längre och inte på dom svenska parfymhemsidorna heller. Måste få tag i denna parfym! Den ser exakt ut som Armani "He" fast den är helsvart.
Citera
2009-10-09, 13:38
Medlem
IkoneNs avatar
Den nya D&G collection är det unisex parfym? Tyckte nämligen 3 L'imperatrice och nr 6 lukta gott men folk säger att det är tjejparfym?
Senast redigerad av IkoneN 2009-10-09 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in