Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-14, 15:39
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Han som spelar Linus imponerade på mig igår. Har inte tyckt han var nåt särskilt innan, men reaktionen på brorsans död kändes både genuin och rörande. Inget överspel utan väldigt naturligt enligt mig.

Jag tyckte också om den neddämpade reaktionen. Den passade hans karaktär och ålder -- en överreaktion hade känts helt malplacerad.

Förresten, vad ska vi tro om fuckup-polisen? Han redigerar vittnesmål och signalement, låter Linus få reda på sin brors död genom nyheterna och känns rent allmänt som farligt gods hos polismyndigheten.

Jag undrar hur det kommer utveckla sig med honom,
vilka konsekvenser han kommer skapa.

Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Alexander sköt Laura antagligen.

Är det så enkelt? Blir ju lite billigt om vi ska lista ut det redan nu.

Å andra sidan så kan ju själva nerven ligga i att vi just ska veta det.
Citera
2013-10-14, 17:33
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Han som spelar Linus imponerade på mig igår. Har inte tyckt han var nåt särskilt innan, men reaktionen på brorsans död kändes både genuin och rörande. Inget överspel utan väldigt naturligt enligt mig.
Jag tycker precis det motsatta. Hans reaktion var inte alls trovärdig. En normal person hade brutit ihop fullständigt och suttit och hulkat som fan. Men Linus bara snyftade lite lätt ungefär som om han hade skurit lite lök eller nåt. Förjävla dålig skådisinsats.
Citera
2013-10-14, 19:59
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Kanske en något långsökt tanke, men skulle kanske Sagas sambo kunna vara inblandad på något sätt? Fick lite såna funderingar när han gled in och kollade förundersökningsmaterial.
Citera
2013-10-14, 20:20
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Jag tycker precis det motsatta. Hans reaktion var inte alls trovärdig. En normal person hade brutit ihop fullständigt och suttit och hulkat som fan. Men Linus bara snyftade lite lätt ungefär som om han hade skurit lite lök eller nåt. Förjävla dålig skådisinsats.

Vadå inte trovärdig? Människor reagerar väldigt olika, ja, förutom i film- och tv-världen där alla måste använda de mest stereotypa känslouttrycken som finns att tillgå till den situationen. Linus befann sig på en polisstation, i en miljö han inte känner till, det är inte så konstigt att hans reaktion blir mjukare och mindre dramatiskt.

Jag upplevde det som mer trovärdigt. Små och mindre dramatiska känslouttryck räcker gott och väl.
Citera
2013-10-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Kanske en något långsökt tanke, men skulle kanske Sagas sambo kunna vara inblandad på något sätt? Fick lite såna funderingar när han gled in och kollade förundersökningsmaterial.

Inte omöjligt, men kanske en högoddsare?

Jag minns att många misstänkte Sagas ragg Anton för att vara mördaren i säsong 1. Därför är jag nog lite skeptisk i detta fall.

Citat:
Vad tror ni om den där idiotpolisen då som åkte iväg själv och blev nedslagen? Tror ni att han kommer att bli utnyttjad och ev. tvingas infiltrera polisen? Nåt skit kommer han att göra iaf.

Jag är benägen att nu hålla med dig här. Jag trodde först inte att detta skulle få konsekvenser, men nu ser vi honom försöka dölja det första snedsteget genom att begå fler snedsteg. Att hålla på och manipulera vittnesutsagor sådär är väl direkt tjänstefel?

En gyllene regel är att om man blir tvungen att dölja en lögn med fler och fler lögner så är det generellt sett bättre att erkänna vad man gjort istället. Annars blir det bara värre.

Har också en ond aning om denna karaktär nu.
Senast redigerad av griffen 2013-10-14 kl. 20:31.
Citera
2013-10-14, 22:38
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Det som jag möjligtvis stör mig lite på är hur det ständigt kommer nya karaktärer
Jo, och i förra omgången hade de skrivit in lite väl många, tycker jag.

Hrm, undrar om manusförfattarna har varit så pass djärva att denna serie slutar med att Martin fått Jens att känna ånger för sina dåd?
Citera
2013-10-14, 23:18
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Vadå inte trovärdig? Människor reagerar väldigt olika, ja, förutom i film- och tv-världen där alla måste använda de mest stereotypa känslouttrycken som finns att tillgå till den situationen. Linus befann sig på en polisstation, i en miljö han inte känner till, det är inte så konstigt att hans reaktion blir mjukare och mindre dramatiskt.

Jag upplevde det som mer trovärdigt. Små och mindre dramatiska känslouttryck räcker gott och väl.
Möjligt. Men jag har aldrig hört talas om någon som förlorat sin närmaste anhörig som har reagerat genom att snyfta lite lätt.
Citera
2013-10-14, 23:22
Medlem
Mollgans avatar
Vad tror ni om Marcus Stenberg? Är han inblandad? Eller hans ex. Victoria Nordengren? Hon är tydligen dödssjuk.

http://www.dr.dk/dr1/broen/mistaenkte
Citera
2013-10-15, 05:13
Medlem
Citat:
Vad tror ni om Marcus Stenberg? Är han inblandad? Eller hans ex. Victoria Nordengren? Hon är tydligen dödssjuk.

http://www.dr.dk/dr1/broen/mistaenkte

Intressant, där fanns ju faktiskt lite relationsfakta vi inte sett i serien (än?).

De flesta karaktärer verkar ju nu ha koppling på ett eller annat sätt till kamp för miljön. Men alla verkar inte ha lika goda avsikter. Vad ska vi tro om detta som tema eller förvillande täckmantel för de verkliga frågorna? Vilka är de sistnämnda i så fall? Efter så många avsnitt är det fortfarande så många frågetecken och nerven är inte riktigt där än som i förra serien iom alla avklippta spår. Jag tycker ändå serien är mycket sevärd och spännande och har stora förhoppningar på att vi får en mer engagerande röd tråd nästa avsnitt.
Citera
2013-10-15, 20:32
Medlem
Citat:
Förresten, vad ska vi tro om fuckup-polisen? Han redigerar vittnesmål och signalement, låter Linus få reda på sin brors död genom nyheterna och känns rent allmänt som farligt gods hos polismyndigheten.

Jag undrar hur det kommer utveckla sig med honom,
vilka konsekvenser han kommer skapa.

Är det så enkelt? Blir ju lite billigt om vi ska lista ut det redan nu.

Å andra sidan så kan ju själva nerven ligga i att vi just ska veta det.

Tänker som du här, både när det gäller den ytterligt irriterande nybakade polisen - hur utvecklar sig hans karaktär och hans påverkan på skeendena? - och att det vore för enkelt om Alexander skjutit Laura.
Citera
2013-10-15, 23:26
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Tänker som du här, både när det gäller den ytterligt irriterande nybakade polisen - hur utvecklar sig hans karaktär och hans påverkan på skeendena? - och att det vore för enkelt om Alexander skjutit Laura.
Jag tror att han kommer att hamna i en gisslansituation på slutet där han är gisslan.
Citera
2013-10-16, 00:47
Medlem
Oddballs avatar
Tycker mycket pekar på att det är Martin Rohdes son som ligger bakom dåden. Han blev sjuk väldigt lägligt och håller Martin delvis borta från polisarbetet både fysiskt och psykiskt. Åldern kan vara den perfekta täckmanteln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in