Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-22, 17:48
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Om man skall vara riktigt petig, så ligger väl det hus som Kim Bodnias danske polis bodde i i verkligheten i Sverige, i Skanör/Falsterbo/Ljunghusen? Tycker mig känna igen det från arkitekturbok jag har hemma någonstans.
Jag som är uppväxt i Höllviken kände igen huset och sa: Ljunghusen! När jag såg det, så det är nog filmat där.

Jag undrar förövrigt varför man i Sverige envisas med att ge Hans Rosenfeldt ansvar för att skriva så här stora projekt? Han har ju ALDRIG producerat ett manus som på något sätt har känts trovärdigt. Endimensionella karaktärer, styltig dialog som inte låter som folk pratar och alla pratar som Hans Rosenfeldt, spektakulära icke med historien överensstämmande inslag tycker jag utmärker hans dramer. Sopa!
Citera
2011-09-22, 18:19
Medlem
mishimas avatar
När man tänker efter lite. Kolla in Hans Rosenfeldts karriär som manusförfattare:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hans_Rosenfeldt

Till och med svenska mått finns där inget som håller. Hur det än gick till hade man nog alldeles för höga förväntningar på detta.
Citera
2011-09-22, 19:16
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Uj, uj, uj, det här var verkligen inte bra. När en av de bästa skådisarna var danskan på sjukhuset som knappt var i bild då har det verkligen gått långt. Trodde att detta skulle bli lite som Brottet men då Rosenfeldt skrev det var väl det ungefär som att hoppas på en Oscarsnominering till en parodifilm. Och vad gjorde Magnus Krepper? Hela sekvensen ute på landet såg ut som en 70-tals film komplett med en av historiens sämsta polisong-frisyr kombinationer. Det sämsta var dock på slutet; skivan som spelades upp var det klyschigaste jag hört i svensk tv. Hela produktionen känns som att Rosenfeldt kollat på dåliga amerikanska deckare och Brottet för att sedan rödvinsfryntligt utbrista "Så kan jag också göra!".
Citera
2011-09-22, 23:35
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
När man tänker efter lite. Kolla in Hans Rosenfeldts karriär som manusförfattare:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hans_Rosenfeldt

Till och med svenska mått finns där inget som håller. Hur det än gick till hade man nog alldeles för höga förväntningar på detta.

De drabbade var ändå jäkligt bra. Järnvägshotellet kommer jag int eihåg så mycket av.
Citera
2011-09-22, 23:52
Medlem
Hur i helvete kan man skådespela såhär dåligt? Vem har den här Sofie Helin legat med för att få vara med i TV? Varför är det ingen som sagt stopp när de läst hennes totalt värdelösa repliker i manus? Jag tror jag dör tamejfan. Alla inblandade i den här skiten förtjänar att pryglas offentligt och bannlysas från all form utav film och TV produktion i resten av deras liv!
Citera
2011-09-23, 00:17
Medlem
Kikade precis igenom avsnitt ett. Det var mycket upp och ner om man säger så. Var det bara jag som fann Saga Norén som otroligt underhållande? Skrattade högt flera gånger, kanske var det en försvarsmekanism för att kväva obehaget.

Magnus Kreppers karaktär gav mig rätt dåliga vibbar. Eller snarare hans mustasch och polisonger gav mig dåliga vibbar.
Citera
2011-09-23, 07:26
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utnyttjat
Kikade precis igenom avsnitt ett. Det var mycket upp och ner om man säger så. Var det bara jag som fann Saga Norén som otroligt underhållande? Skrattade högt flera gånger, kanske var det en försvarsmekanism för att kväva obehaget.

Magnus Kreppers karaktär gav mig rätt dåliga vibbar. Eller snarare hans mustasch och polisonger gav mig dåliga vibbar.

En del ofrivillig humor bjöds det ju på men mest var det bara jobbigt.
Citera
2011-09-23, 08:03
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFritz
Hur i helvete kan man skådespela såhär dåligt? Vem har den här Sofie Helin legat med för att få vara med i TV? Varför är det ingen som sagt stopp när de läst hennes totalt värdelösa repliker i manus? Jag tror jag dör tamejfan. Alla inblandade i den här skiten förtjänar att pryglas offentligt och bannlysas från all form utav film och TV produktion i resten av deras liv!
Jag tror inte att det var så mycket skådespelandet som den mycket illa skrivna rollen med totalt världsfrånvända repliker, vem tror i det minsta att en sådan person kan arbeta som polis? Nej, där faller trovärdigheten och gör att man inte kan skådespela på ett övertygande sätt.
Citera
2011-09-23, 08:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag tror inte att det var så mycket skådespelandet som den mycket illa skrivna rollen med totalt världsfrånvända repliker, vem tror i det minsta att en sådan person kan arbeta som polis? Nej, där faller trovärdigheten och gör att man inte kan skådespela på ett övertygande sätt.

Hon gör den rollen som det är menat att hon ska göra. Ingen skugga ska falla över henne. Det är Hans Rosenfeldt som ska känna skammen.
Citera
2011-09-23, 08:17
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hon gör den rollen som det är menat att hon ska göra. Ingen skugga ska falla över henne. Det är Hans Rosenfeldt som ska känna skammen.

Visst är det Rosenfeldt som främst ska skämmas men en skådespelare väljer väl ändå sina roller så helt ansvarsfri vill jag inte göra henne då det redan på manusstadiet måste varit lätt att se att det här skulle bli en sörja. Dock stämmer det säkert att hon egentligen är en skicklig skådespelerska.
Citera
2011-09-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Fy helvete vad pinsamt dåligt skådespeleri.
http://www.youtube.com/watch?v=yFa40q9iaMc

Japp, en riktig pilsnerfilm. Vem pratar så? Låter som en dramatenspråket.

Undrar vad syftet är med den gråa färgsättningen?

Lägg ner det direkt och visa testruta de sista nio avsnitten. Har de ingen självkritik alls?
Citera
2011-09-23, 12:50
Medlem
yellowboxfishs avatar
Klockrent med Scoccos analys, passar verkligen in här där kalkonreplik på kalkonreplik levereras i en till synes aldrig sinande ström.

Hans Rosenfeldt och medförfattare får dra på sig en sån här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in