Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-07, 23:25
Medlem
Jag misstänker Helle Ankers flickvän/fru, en känsla jag haft från start. Tyckte hon kom på det där med hjärtat lite väl fort. Också anknytning till henne då Mårten ju sa att hans bror sköt honom, vilket också är en koppling till henne fast långsökt såklart ..min brors mamma kanske han sa? Vad tror ni?
Citera
2015-11-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Saga är verkligen ett one of a kind mongo. Den där mamma-scenen
Tyckte inte avsnittet var så häftigt men jag ska ge säsongen några försök. Får väl se om den svenska polisen lyckas fånga HBTQ-hataren från bakåtsträvande Danmark.

Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Är det meningen att hon skall spela dålig skådespelare, på typiskt svenskt sätt, dvs att överdriva och inte avspegla verkligheten som den är? Ja då är det mer illa än vad jag trodde.

Saga har asperges.
Citera
2015-11-08, 02:37
Medlem
Citera
2015-11-08, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motts
Jag misstänker Helle Ankers flickvän/fru, en känsla jag haft från start. Tyckte hon kom på det där med hjärtat lite väl fort. Också anknytning till henne då Mårten ju sa att hans bror sköt honom, vilket också är en koppling till henne fast långsökt såklart ..min brors mamma kanske han sa? Vad tror ni?
Oj, helt ny tanke. Men allt är faktiskt fortfarande möjligt... Det har ju påpekats väldigt tydligt att Mortens bror är just fyra år; både frun och Henrik och Saga har ju pratat om detta, naturligtvis ska man tänka att en fyraåring ju inte kan skjuta ihjäl nån. Ska tillägga att det tror inte jag heller att fyraåringen har gjort men det kan ligga mer info i detta än vi insett hittills.
Citera
2015-11-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilladinya
En annan sak! Kan vi gissa att något händer dottern till Research-killen som har ihop det med fotografen? Dottern presenterades i polishuset och Research-killen är skild, dvs passar broken family-spåret.
Har nämnts tidigare (läser ni bakåt, ni som är nya? ) Menar dock inte att man måste hålla reda på allt alla skrivit såklart, men ibland blir det mycket upprepningar
Citera
2015-11-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Citera
2015-11-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Tror mer att flickan var med för att visa ännu ett spår av Saganorénlänskrimmalmö's udda människouppfattning då hon menade att barnet var en potentiell läcka, men måhända ni har rätt.
Men iom att Johns dejt, fotografen, fått skumma sms och dessutom träffat Julia, finns det nog utrymme för vidare händelseutveckling där - även kring barnet alltså.
Citera
2015-11-08, 08:46
Bannlyst
Skulle inte tro att det var Henrik som är mördaren. Visst, det är möjligt men det känns lite långsökt. Om han nu skulle vara mördaren skulle han behövt se koden på Mortens kylskåp innan han och Saga gick igenom Mortens ställe, eftersom Helle blev mördad i avsnitt ett och de var där i avsnitt två. Han måste helt enkelt varit där någon gång tidigare.

Istället för att det skulle vara Morten som satte ut bomben som sprängde den första danska polisen skulle det kunna vara mördarens första försök att döda Morten (istället för att skjuta honom senare).

Vad hände med prästen som blev mördad? Det måste ju vart någon annan än "huvudmördaren" som ströp honom, men det känns som teamet har glömt bort honom totalt.

Avsnitt sju blir sjukt spännande!
Citera
2015-11-08, 10:32
Medlem
lilladinyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Har nämnts tidigare (läser ni bakåt, ni som är nya? ) Menar dock inte att man måste hålla reda på allt alla skrivit såklart, men ibland blir det mycket upprepningar

Har följt med i hela tråden ända sen start, men hade helt enkelt missat eller glömt att det sagts tidigare.

Något som jag dock tror bör upprepas: Jag hoppas att något mer framkommer om rättsläkaren i kvällens avsnitt, finns något matigt där i någon riktning. Varför annars besök på polishuset och att vi vet att han och Saga känt varandra sedan 2002 (eller vad det var). Eller så har jag helt enkelt hängt upp mig där, det är ju inte svårt när det gäller Bron. Ser framemot kvällens avsnitt!
Citera
2015-11-08, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234

Om det ska följa temat ska de väl haft något relationsproblem och vara kopplade till ett konstverk.

Hur ska mördaren markera bokstäverna i koden? Med vanliga alfabetet eller något annat?
Citera
2015-11-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Oj, helt ny tanke. Men allt är faktiskt fortfarande möjligt... Det har ju påpekats väldigt tydligt att Mortens bror är just fyra år; både frun och Henrik och Saga har ju pratat om detta, naturligtvis ska man tänka att en fyraåring ju inte kan skjuta ihjäl nån. Ska tillägga att det tror inte jag heller att fyraåringen har gjort men det kan ligga mer info i detta än vi insett hittills.

Kan det finnas nån annan "okänd" bror på Helle eller hennes frus sida? Sen detdär med hjärtat. Hur vet man att en person är hjärtlös, jo man känner ju den personen nära för att veta detta. Inte direkt en arbetskamrat eller kassörskan på ica... Känns som det är någon i den nära, personliga sfären. tror det finns massor i symboliken med de olika kroppsdelarna, vi borde kunna lista ut motivet baserat på dem... Om vi är smarta
Citera
2015-11-08, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motts
Kan det finnas nån annan "okänd" bror på Helle eller hennes frus sida? Sen detdär med hjärtat. Hur vet man att en person är hjärtlös, jo man känner ju den personen nära för att veta detta. Inte direkt en arbetskamrat eller kassörskan på ica... Känns som det är någon i den nära, personliga sfären. tror det finns massor i symboliken med de olika kroppsdelarna, vi borde kunna lista ut motivet baserat på dem... Om vi är smarta

Kanske det, men det här med att vara hjärtlös skulle ju ganska många kunna tycka eftersom att det var tydligt att hon startade Danmarks första könsneutrala förskola...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in