2013-10-14, 00:27
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter2
jag vill också se serien lägg ut, lägg ut läggut

Avsnitten läggs ut på PB nästan direkt efter sändning.
Citera
2013-10-14, 02:28
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Avsnitten läggs ut på PB nästan direkt efter sändning.
Fast det går ju att se dem gratis helt lagligt på Svt.play. Varför skall man då hålla på och tanka via piratbukten?
Citera
2013-10-14, 08:24
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vem ska nu passa Linus när hans brorsa är väck? Han kan ju inte bo hos sin mobbare längre?
Citera
2013-10-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vem ska nu passa Linus när hans brorsa är väck? Han kan ju inte bo hos sin mobbare längre?

Han placeras i jourhem, sas det.
Citera
2013-10-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast det går ju att se dem gratis helt lagligt på Svt.play. Varför skall man då hålla på och tanka via piratbukten?

Jag tror att det var så att någon frågeställare bor utomlands och inte kan se serien på svtplay.
Citera
2013-10-14, 12:14
Medlem
Jaha, nu var spotlighten på Alexander, vad tror vi om det?

Bodil, systern, och Alexander, kan de ha något ihop? Bodil har ju kommenterat mer än en gång kring Alexanders förmodade tillkortakommanden. Alexander reagerade på de två vinglasen så lätt att jag fick intrycket att det var meningen att han inte skulle tro på det. Hans suckanden och stirrande i taket när de sagt godnatt, vad var det? Oroad över hustruns eventuella otrohet (om han inte trodde på att det varit Bodil som varit där)? Dåligt samvete/oro över egen kriminell aktivitet? Var det han som sköt Laura? Eller vad?
Citera
2013-10-14, 12:33
Medlem
Soterns avatar
Jag måste ha missat en del för vad hände med den där tankbilen full av bensin som de kapade?
Citera
2013-10-14, 12:49
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Jaha, nu var spotlighten på Alexander, vad tror vi om det?

Bodil, systern, och Alexander, kan de ha något ihop? Bodil har ju kommenterat mer än en gång kring Alexanders förmodade tillkortakommanden. Alexander reagerade på de två vinglasen så lätt att jag fick intrycket att det var meningen att han inte skulle tro på det. Hans suckanden och stirrande i taket när de sagt godnatt, vad var det? Oroad över hustruns eventuella otrohet (om han inte trodde på att det varit Bodil som varit där)? Dåligt samvete/oro över egen kriminell aktivitet? Var det han som sköt Laura? Eller vad?

Han kan ju ha satt på Bodil också, han sa att planet var försenat men hon hade kollat på internet att det var i tid.
Citera
2013-10-14, 14:39
Medlem
Lost-Highways avatar
Okej okej, jag var väldigt hård mot serien från början men jag har liksom mjuknat upp inför den nu. Man vänjer sig vid Sagas aspighet och finner det snarare intressant hur hon fungerar på arbetsplatsen. Det känns också som att det börjar växa en spricka mellan henne och Martin, eller ja, mellan henne och alla andra i hela Malmö- och Köpenhamnsregionen.

Det intressanta börjar dock bli den här jävla ekoterrorismen och organisationen bakom som verkar ha mycket resurser och kapacitet att bruka våld som helst. Vilka ska bli de nya 4? Den nya cellen? Också så är det ju lite roligt att det just är miljöaktivister som utgör terrorn, det känns som om de valt den grupp människor och ideologi som inte riskerar att trampa någon på tårna (miljöaktivister är ju till största del här i väst unga vita medelklassmänniskor) -- eller kan det vara så att det finns något annat bakom det hela? Att det inte alls handlar om ekoterrorism utan är någon som utnyttjar villiga och naiva miljöfascistiska ungdomar för att uppnå något annat än rättvisa.

Det som jag möjligtvis stör mig lite på är hur det ständigt kommer nya karaktärer som jag liksom vet att det kommer ta 2-3 avsnitt innan jag förstår varför vi ska engagera oss i dem. Och att karaktärer dör och skrivs ut -- Hans, ta det lugnt liksom.
Citera
2013-10-14, 14:40
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag måste ha missat en del för vad hände med den där tankbilen full av bensin som de kapade?

Den
Senast redigerad av Lost-Highway 2013-10-14 kl. 15:11.
Citera
2013-10-14, 15:26
Medlem
Han som spelar Linus imponerade på mig igår. Har inte tyckt han var nåt särskilt innan, men reaktionen på brorsans död kändes både genuin och rörande. Inget överspel utan väldigt naturligt enligt mig.

Stela Saga vaknar till liv när hon får undersöka lik Kul att det var samma patolog som i första säsongen. Men hon kan så mycket att han knappt behövs, hehe.

Bra avsnitt.
Citera
2013-10-14, 15:28
Bannlyst
Alexander sköt Laura antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in