Okej okej, jag var väldigt hård mot serien från början men jag har liksom mjuknat upp inför den nu. Man vänjer sig vid Sagas aspighet och finner det snarare intressant hur hon fungerar på arbetsplatsen. Det känns också som att det börjar växa en spricka mellan henne och Martin, eller ja, mellan henne och alla andra i hela Malmö- och Köpenhamnsregionen.
Det intressanta börjar dock bli den här jävla ekoterrorismen och organisationen bakom som verkar ha mycket resurser och kapacitet att bruka våld som helst. Vilka ska bli de nya 4? Den nya cellen? Också så är det ju lite roligt att det just är miljöaktivister som utgör terrorn, det känns som om de valt den grupp människor och ideologi som inte riskerar att trampa någon på tårna (miljöaktivister är ju till största del här i väst unga vita medelklassmänniskor) -- eller kan det vara så att det finns något annat bakom det hela? Att det inte alls handlar om ekoterrorism utan är någon som utnyttjar villiga och naiva miljöfascistiska ungdomar för att uppnå något annat än rättvisa.
Det som jag möjligtvis stör mig lite på är hur det ständigt kommer nya karaktärer som jag liksom vet att det kommer ta 2-3 avsnitt innan jag förstår varför vi ska engagera oss i dem. Och att karaktärer dör och skrivs ut -- Hans, ta det lugnt liksom.