Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 22:40
Medlem
utan.att.stannas avatar
QUOTE=LibraryCop|62777565]Det är bara en kass skådis!

Alltså jag tillhör de som verkligen gillar Bron. Men det är inte tack vare Sofia Helin och hennes rolltolkning av Saga Norén, utan snarare trots hennes tolkning. Jag förstår att Saga skall föreställa en autistisk polis, men problemet är att autister inte alls pratar och beter sig så robotaktigt som hon gör. En skicklig skådespelare hade gjort det där på ett betydligt mer subtilt sätt.

Men storyn är oftast bra, med tilltagande spänning, i alla fall att döma av tidigare serier av Bron. Och det är helt klart de danska skådisarna som räddar detta. Jag tycker man får lite sköna Pusher-vibbar emellanåt. For helvede! [/quote]
Exakt!
Så synd att hon är så kass. Gillar verkligen inte hennes sätt att spela. Okej hon leker aspberger, men nej. Enbart irriterande spelat rent tekniskt. Ansiktsuttryck, övertydligt "aspbergertydlig" i varje mening. Trams.
Senast redigerad av utan.att.stanna 2018-01-02 kl. 22:42.
Citera
2018-01-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Denna sista säsong känns ju rätt förutsägbar vad den den röda tråden är och vad slut-twisten blir.

Tror det bara kommer vara detta och Max 1-3 mord till.
Jag tror det bara kommer handla om flyktingvågen och att vi varit för tuffa med utvisningar eller liknande och att vi måste bli (ännu) mer mottagliga för nya kulturer och anpassa oss mer för deras skull.
Och att utvisningar kan leda till allvarliga problem så att vi ska bli ännu mer humana och låta hela världen få komma till Sverige och stanna. Typ så..
Citera
2018-01-03, 20:23
Medlem
Jag tror att Sofia Helin pratade lite extra mekaniskt för att skildra hur otroligt obehagligt och jobbigt Saga tyckte det var i fängelset. Men visst, hon skulle kunna tona ner det. Förhoppningsvis blir hon lite mer avslappnad när hon är ute (förutsatt att hon inte dog, men det har jag väldigt svårt att tro).
Citera
2018-01-03, 20:53
Saga kanske träffades på exakt rätt ställe av hammaren, och blir efter det helt normal?

Jag tror det finns en stor chans att hon dör, Brons manusförfattare förlustar sig gärna i utdragna tortyrlekar med publiken. Och att Saga dör så tidigt in i sista säsongen passar Brons tema. Dock kanske hon stannar kvar som ett spöke (med viss autism) och vägleder Henrik till sina barn.
Sagas enda genuint välmenande handling gör hon som död.
Citera
2018-01-03, 21:06
Lagom kul att ha sex med någon som erbjuder kärlekslösa och konstiga sexinviter. De kan lika gärna ligga med en människolik robotdocka.
Citera
2018-01-03, 21:46
Medlem
utan.att.stannas avatar
Varför blev den
Citat:
?
Citera
2018-01-03, 22:14
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Varför blev den ?

Citera
2018-01-03, 22:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Öö, kan nog inte ha sett klart säsong två
Citera
2018-01-03, 23:57
Medlem
eastdulwichs avatar
Tidigare ikväll, läs inte om du inte vill veta vad som kommer att hända!

Citera
2018-01-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag har sett de tidigare avsnitten av Bron. Var faktiskt inte särskilt imponerad av dem trots den positiva medial kritiken. Tyckte Sara med sitt sociala handikapp var jättejobbig. Tänkte först inte kolla alls på den nya säsongen men kunde när allt kom omkring inte låta bli.

Som tjej blev jag skrämd och illa berör av fallet med den stenade kvinnan under bron. Usch så ruggigt! Men samtidigt triggar det att nyfiket se vad detta leder fram till. Otrohet straffas ju med stening i vissa extrema islamistiska kulturer. Verkar som kvinnan haft en någon form relation med en utvisningshotad eller har jag missuppfattat det hela?

Nu blir om inget oförutsett inträffar Sara utsläppt såvida hon inte blev allvarligt skadad av överfallet i fängelset. Tror nog ändå att hon klarat sej och återfår sin tjänst och kommer att engagera sej i fallet.

Saga heter hon. Tyckte om henne i första säsongen, och hennes vänskap med Martin. Men sen blev hon lite överdriven. Men det är fint att Henrik förstår och accepterar henne. Hoppas att hon återgäldar det längre fram.

Nej, någon personlig relation tolkade jag det inte som att de hade. Inte romantisk i alla fall, eftersom han är homosexuell. Kvinnan var chef för danska motsvarigheten till migrationsverket, och därför finns teorin om hämnd från den utvisningshotade mannens sida. Tror dock inte att det är han, även om det verkar som att de hade stämt träff vid gaybaren.

Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Ang Bron och morden, som någon skrev, tror jag oxå att det kommer att visa sig att det är högerekstremister

Det skulle väl inte direkt förvåna med tanke på att det är SVT. Dom extremister som uttryckligen nämndes i första avsnittet var dock av vänsterkaraktär.
Senast redigerad av GulsomSol 2018-01-04 kl. 01:05.
Citera
2018-01-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Tidigare ikväll, läs inte om du inte vill veta vad som kommer att hända!

Citera
2018-01-06, 11:36
Medlem
Drama-Llamas avatar
Efter allt jävla tjat har jag nu äntligen börjat kolla på den här serien. Jag är snart igenom första säsongen, och jag tycker väl inte att den är direkt dålig, men jag har svårt att fatta hypen kring den. Jag irriterar mig mest på Saga som framställs som en vandrande diagnos som aldrig har behövt umgås med icke-aspies förrän serien just började, och nu är den röda tråden hur hon för första gången lär sig att interagera med dem. Hela premissen är orealistisk och fånig, som när Rohde förklarar för henne att det finns oskrivna regler mellan människor och hon stirrar på honom som om hon vore ett barn som aldrig hade hört talas om det förut. Det provocerar mig helt enkelt att hon framställs som en fullkomlig idiot, alternativt en femåring i en tjugofemårings kropp, pga sin diagnos.

Jag vill veta om det är värt att titta på efterföljande säsonger. Blir det här bättre efterhand? Får hon någonsin någon form av personlighet, eller förblir hon immun mot omvärldens inverkan?
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-01-06 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in