2015-11-02, 23:03
Medlem
Vad var grejen med att Saga fick ett tips om att möta nån på en kyrkogård, som sen inte dök upp? Något jag missade där?
Citera
2015-11-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Skulle inte förvåna mig om det är Holsts fejkgravida fru som är mördaren.
Har också tänkt det. Men 57 sek in i första avsnittet ser man mördarens skor vilket är svarta kängor så jag lutar mer åt en man.
Citera
2015-11-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Offren kan ha det gemensamt att de alla, vid något tillfälle, har besökt Claes föreläsningar. Hans Lycka-sak är bara en fasad för att hitta lämpliga offer (och spela lycklig), och eftersom han har ägt tavlorna tidigare spetsar han till sina mord lite genom att göra tema av morden (och då indirekt implicera Holst i morden). Som har något med familj att göra. Han dödade sin far, som han förmodligen hade en knepig relation med, kanske föräldrarna skilde sig och han blev bitter och arg. Hans mor kanske dog till följd av något som, indirekt, fadern gjorde. Sedan när Holst blåste honom och gifte sig med hand ex, använde han tiden till att planera dåden och hela karusellen.

Han kanske till och med dödar stalkern när han tröttnar på riktigt. Tittarna ska tro att hon är den onda, men i själva verket har hon gått in i en fruktansvärd fälla.

Claes döljer något!

Han kanske vill ha den ultimata hämnden och sno/döda Holsts barn. Han vet nog redan om att frun fejkar graviditeten.

Den var intressant
Citera
2015-11-02, 23:12
Medlem
Och jag är nog en av de få som tycker att säsong 2 är bäst...
Citera
2015-11-02, 23:13
Medlem
Lägger in lite humor. Ganska kul faktiskt

http://www.svt.se/robins/forstar-de-varandra-i-bron
Citera
2015-11-02, 23:18
Bannlyst
Skitserie. Den kvinnliga huvudskådisen är en sådan katastrof (precis som manuset) gör att det både är tråkigt, överdrivet och pinsamt att se på. Vilken idiot ansåg att hon har skådespelartalang? Det säger allt om den serien.
Citera
2015-11-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Skitserie. Den kvinnliga huvudskådisen är en sådan katastrof (precis som manuset) gör att det både är tråkigt, överdrivet och pinsamt att se på. Vilken idiot ansåg att hon har skådespelartalang? Det säger allt om den serien.

Det är meningen att karaktären ska spelas så. Sen om man gillar det eller inte är en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Vid ungefär 52.20 när Saga knackar på hemma hos den danske polisen, då är han först ensam i sängen, men sen ligger helt plötsligt den försvunna hustrun där - dock utan att han tittar på henne. Kändes lite/skumt meningslöst när han ändå inte hade interaktion med henne...

När vi först ser honom så sover han, så då kan han inte föreställa sig henne. Därför är sängen tom. Sen när han väcks av dörrklockan, då dyker frun upp. Det ska väl visa hur djupt det går; till och med som yrvaken så föreställer han sig sin familj. De är alltid med honom i hemmet.
Senast redigerad av griffen 2015-11-02 kl. 23:41.
Citera
2015-11-02, 23:32
Medlem
Trodde säsong 3 skulle bli en stor flopp men bron 3 är helt klart över förväntan! Mycket bättre en säsong 2 för övrigt. Sidokaraktärerna har varit sjukt mycket bättre en i den andra säsongen där de flesta var torra.

Kan det varit mördaren som sms:ade Saga? Hans tanke kan ha varit att han ville veta hur mycket info de hade om mördaren etc. Kan ha begått något misstag under tidens gång!
Citera
2015-11-03, 00:39
Medlem
Repeatzs avatar
Känns som att den äckliga polischefen har gett sig fan på att jävlas med saga, kan verkligen förstå hennes saknad för hans, som verkligen förstod sig på henne och hennes brister.

Förresten, smset till saga och smset till fotografen kom inte från samma nummer eller något sånt?
Senast redigerad av Repeatz 2015-11-03 kl. 00:46.
Citera
2015-11-03, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Det är meningen att karaktären ska spelas så. Sen om man gillar det eller inte är en annan sak.
Är det meningen att hon skall spela dålig skådespelare, på typiskt svenskt sätt, dvs att överdriva och inte avspegla verkligheten som den är? Ja då är det mer illa än vad jag trodde.
Citera
2015-11-03, 09:20
Medlem
Jag undrar var själva bron är i den här säsongen. Tycker fortfarande det är synd att man inte jobbat mer på den symboliken i säsongerna efter ettan.
Citera
2015-11-03, 09:22
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Skulle inte förvåna mig om det är Holsts fejkgravida fru som är mördaren.

Är inne lite på samma bana. Kan morden ha något att göra med att de ej kan få barn t.ex.
Känns visserligen kanske inte så att man kör århundradets psychomord i norden för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in