Citat:
Ursprungligen postat av
Baba.Sedo
1. jag måste se lilla spöket laban stå och hålla i saxen för att jag ska tro det.
Det är väl det folk ser i "Det Okända" och berättar om det? Du sade tidigare:
"Vad människor tror att de upplevt kan man aldrig lägga särskilt stor vikt vid."
Men detta gäller alltså inte dig? Om det är du som har upplevt detta, då ska man plötsligt lägga stor vikt i det du säger, är det så du menar?
Om du sedan berättar detta i TV och folk skakar på huvudet och säger att du inte har några bevis, att det är som att diskutera med ett barn om tomten finns på riktigt eller inte när du försöker att förklara vad du sett, dom säger att det går inte att bevisa ditt spöket Laban med saxen i handen i ett kontrollerat laboratorium. Hur reagerar du då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Baba.Sedo
2.Ge mig 1 enda bevis på att spöken verkligen existerar så ska jag lämna tråden fortare än kvickt.
Men du, för femtionde gången, tråden handlar inte om det. Tråden handlar om bevis för hur dom gör cold reading, bevis för att programmet är fake o.s.v. Bevis som ännu fortfarande inte kommit fram.
Men OT igen då, jag kan inte ge direkta bevis om du inte själv upplever det, det är väl självklart?
Däremot är jag övertygad om att demoner finns, som vilseleder människor med spöken, tomtar och troll. Jag är övertygad av det genom dom evidens som bibeln ger, men det ska man ta i en annan tråd.
Den här tråden handlar om det motsatta, om du är OT så får du gärna lämna tråden fortare än kvickt för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baba.Sedo
3.Exakt där sa du det själv! Idioti är att tro på vad du ser på ett underhållningsprogram blint, trots att inga vetenskapliga fakta finns på att det som händer i programmet är möjligt i verkkligheten, ändå tror du på det blindare än stevie wonder i ett mörkt rum kl 1 på natten
Jasså, hur kommer du fram till att jag litar blint på programmet? Har jag inte uttryckt att visst kan folk i programmet ljuga och fakea t.ex.?
Du är helt enkelt ute och cyklar, du har ingen aning om hur jag ser på programmet, TV och annat överhuvudtaget. Du är så förblindad av något att du kommer med fördomsfulla antaganden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baba.Sedo
Barnsligt, kan du återkomma till sakargumenten istället? Jag trodde mina motsvarande personangrepp på dig skulle få dig på andra tankar, men icke.