Citat:
Det finns mycket som han inte förklarar om jag kommer ihåg rätt. Kan du visa en Derren Brown förklaring på hur Pierre, som sällan kollar på personerna, kan få så detaljerade uppgifter som namn och det exakta årtalet mannen var född? Det borde finnas på Youtube i så fall.
Citat:
Jo men detta reagerar jag på, och blir bara irriterad på, och därför anser jag att bl.a. Terry Evans inte är bra, även om jag inte tror att han medvetet försöker lura andra. Fokusera på dom tre som jag angav istället.
Citat:
Självsuggestion är nog en stor del i det hela. Tänk dig själv att ha ett helt tv-team på besök med en djupt troende Giertz som bara vill göra "bra tv". Vem vet vad som klipps bort och vilken information medium inhämtar när frågor tas om när det t.ex blivit fel vitbalans,dålig kameravinkel,reflektioner av tv-teamet i speglar,micken syns.....
Nu är ju inte "tv-teamet i speglar,micken syns" något som prioriteras i programmet man ser ju hela kameramannen och kameran i helbild ofta.
Citat:
Ja jag har för mig att han inte avslöjar hur han gör med dom svåraste tricken, menar du att han har förklarat alla trick som han har gjort?
Citat:
Nej jag har uppfattningen att han inte är öppen med allt, speciellt dom helt osannolika tricken, då säger han bara att även dessa trick handlar om samma sak, men det får vi aldrig veta.