2014-09-04, 18:56
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Menar du att medierna bryter mot 'lagen om fri vilja' när dom hjälper andarna mot ljuset?

Nej. Då de inte vet vad de håller på med (generaliserar. omnämns ibland som 'law of confusion'), i stort, så inkräktar de inte på de kvarvarandes vilja.
Citera
2014-09-04, 22:39
Medlem
Citat:
Hur vet du det?

Det krävs ingen större konst att fatta att han inte har några övernaturliga krafter.

Citat:
Handlar inte piercing om att på riktigt sticka in "fåniga nålar" i kroppen? Menar du att piercing också är en illusion?

Jag får dubbla budskap, sticker han nålen genom armen på riktigt som vid piercing eller inte?

Efter närmare titt på klippet så ser det ut som han sticker in nålen på riktigt. Jag tror att det bygger på samma trams som piercing, jag menar samma princip.
Om du t ex sticker in en nål i näsan eller öronen på en punkare så skulle han/hon tycker att det ingen större fara.

Det är inte bara David Blaine som kan göra detta.
https://www.youtube.com/watch?v=_bp9htYtEHE

Visst, inte lika tjockt nål som Blaine men Blaine är ju en proffs, antagligen körde han också med tunna nål från början, efter många års övning så ökar han med en tjockare nål. Absolut inget övernaturligt.
Citera
2014-09-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21and0
Det krävs ingen större konst att fatta att han inte har några övernaturliga krafter.

Vad är det för konst du pratar om? Hur kan du fatta det? Hur kan du veta det?

Är det inte helt enkelt bara för att du tycker så, att det är din subjektiva åsikt?

Dessutom har jag inte sagt att han har övernaturliga krafter, men att han får hjälp med det.

Citat:
Efter närmare titt på klippet så ser det ut som han sticker in nålen på riktigt. Jag tror att det bygger på samma trams som piercing, jag menar samma princip.
Om du t ex sticker in en nål i näsan eller öronen på en punkare så skulle han/hon tycker att det ingen större fara.

Visst, inte lika tjockt nål som Blaine men Blaine är ju en proffs, antagligen körde han också med tunna nål från början, efter många års övning så ökar han med en tjockare nål. Absolut inget övernaturligt.

Du har alltså ändrat dig, du tror inte längre att det handlar om ett trick?

Du sade först:

Citat:
Det är säkert något med att han använder latex eller någon konstgjord material som innehåller något slags liten sugrör eller något slags rör som han täcker över sin biceps med och sen sticker han med den fåniga nålen som är lätt att böja igenom röret. Jag tror inte nålen går rakt igenom utan den böjs upp när han sticker in den för att sen böjs när den kommer till den andra änden av bicepsen typ såhär ungefär: ___/ \___

Det är alltså ingen "fånig nål" längre enligt dig, utan en riktig nål?

Det var ju det jag hävdade från början, att det inte handlar om ett trick, utan om att han på riktigt sticker en nål genom armen. Men det är inte bara genom armen, utan även handen, utan en blodsdroppe:

https://www.youtube.com/watch?v=AaNZ02fRUpc

Undrar vad HumbertHumbert tycker nu:

Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Vadå tror du han sticker igenom den på riktigt eller?

Är du efterbliven? Minsta småunge fattar ju att det inte är på riktigt. Jag blir nästan rädd när jag läser om hur dumma vissa människor är.

Det är nog HumbertHumbert som är lite dum och efterbliven eftersom han inte inser att det är på riktigt.
Citera
2014-09-04, 23:51
Medlem
Citat:

Detta bevisade knappt något egentligen, detta var mer realistiskt hur kroppen reagerar, nålen var tunn, det gjorde ont, och det kom blod.

Be denna person att göra om det med en ishacka, utan att grimasera och utan att det kommer en droppe blod, och be personen göra detsamma genom handen så som David Blaine gör det flera gånger här:

https://www.youtube.com/watch?v=_1OUOy7E_-Q
Citera
2014-09-06, 00:12
Medlem
Citat:
Detta bevisade knappt något egentligen, detta var mer realistiskt hur kroppen reagerar, nålen var tunn, det gjorde ont, och det kom blod.

Be denna person att göra om det med en ishacka, utan att grimasera och utan att det kommer en droppe blod, och be personen göra detsamma genom handen så som David Blaine gör det flera gånger här:

https://www.youtube.com/watch?v=_1OUOy7E_-Q

Som sagt, efter närmare titt så ser det ut som han gör det på riktigt. Då handlar det om piercing, bygger på samma princip. En punkare kan träda en nål igenom näsan eller öronen utan att blöda, inte har punkaren någon övernaturliga krafter. Detsamma gäller Blaine, han gör det som en punkare kan göra och gör det bättre. Övernaturligt är det inte.
Citera
2014-09-23, 14:50
Medlem
Citat:
Som sagt, efter närmare titt så ser det ut som han gör det på riktigt.

Kan det vara så att om du tittar närmare på andra "trick", att även en del av dessa är på riktigt?

Citat:
Då handlar det om piercing, bygger på samma princip. En punkare kan träda en nål igenom näsan eller öronen utan att blöda, inte har punkaren någon övernaturliga krafter. Detsamma gäller Blaine, han gör det som en punkare kan göra och gör det bättre. Övernaturligt är det inte.

Det är skillnad mellan en smal nål genom ett öra och en näsa jämförd med en ishacka genom handen, det inser väl du själv? Det är lättare att missa blodådror genom näsan och örat, speciellt om man sticker på samma ställe varje gång, men David Blaine sticker en tjock ishacka genom handen och en tjock nål genom armen varje gång utan en blodsdroppe.

Det finns ju dom som t.ex. hänger på krokar och blir uppspikade på kors, ja detta existerar, och varför skulle inte även detta kunna handla om påverkan från demoner? Dessa säger också att dom får en religiös upplevelse av det hela, det behöver inte alls vara så att dom medvetet tar hjälp av demoner, dom kan vara övertygade om att det är Gud eller deras egna krafter som gör detta möjligt.

Det finns så många olika slags fenomen i världen, där människor är/blir övertygade om att det handlar om mer än något som går att förklara vetenskapligt, i programmet "Det okända" är det flera som från början varit skeptiker, som börjat fundera på om det kanske ändå finns en annan dimension. Detta anser jag har en gemensam nämnare, alla dessa övertygelser som människor har, från frälsta kristnas upplevelser, där man faller ihop på golvet i spasmer när man "möter Gud" och andra religiösa upplevelser, till tron på UFO, tomtar och troll, anden i glaset, tarotkort, tala med dom döda, spökupplevelser, slagruta o.s.v. handlar om påverkan från en andevärld.

Jag är övertygad om att vi kommer att få se mer och mer spektakulära "trick" och fenomen ju längre tiden går, och människor kommer att fortsätta att vara blinda för vad det egentligen handlar om, och bortförklarar det med hjärnspöken och bra komplicerade trick.

Du var själv snabb med att bortförklara det David Blaine gjorde som ett "trick", du har redan en förutfattad mening om saker och ting och blundar för andra möjliga förklaringar.
Citera
2014-09-28, 13:12
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att vi kommer att få se mer och mer spektakulära "trick" och fenomen ju längre tiden går, och människor kommer att fortsätta att vara blinda för vad det egentligen handlar om, och bortförklarar det med hjärnspöken och bra komplicerade trick.

Då är du säkert också övertygad om att detta är också lika äkta som David Blaine.

http://www.youtube.com/watch?v=VlOxlSOr3_M

http://www.youtube.com/watch?v=xPXMsnbSJ4c
Citera
2014-10-01, 22:19
Medlem
Citat:
Då är du säkert också övertygad om att detta är också lika äkta som David Blaine.

http://www.youtube.com/watch?v=VlOxlSOr3_M

http://www.youtube.com/watch?v=xPXMsnbSJ4c

Nej
Citera
2014-10-02, 14:03
Medlem
Jag gillar det okända. Sant eller falskt om ett "TV" program? Det som fascinerar mig är alla dessa människor/par här i Sverige som faktiskt skriver in till programmet, jag har svårt att tro att alla skulle ljuga eller vara med på det, tittar man på si sådär 4 säsonger så verkar faktiskt vara som så att fenomenet verkligen finns, den här killen slogs tom. med sitt spöke: http://www.tv4play.se/program/det-ok...deo_id=2266734. Han verkar inte direkt vara en person som hittar på en story om ett spöke för att vara med på tv, samt alla dessa tanter och gubbar som medverkar i programmet, väldigt tveksamt att dom skulle bry sig om sådant. Även de medium som programmet använder sig utav tar fram personliga saker och minnen från personernas bortgångnas föräldrar som bara endast dom vet någonting om.

Som ett TV program så är det komplett såklart, det är ju redigerat och klippt. Man kan aldrig veta om allt ihop är ett stort skämt för att folk ska kunna tjäna pengar på det. Men med en sådan förmåga ibland oss så kan man ju undra varför inte mord skulle kunnas klaras upp på nolltid, sen kan man ju undra varför Medium kan höra och prata med dom ibland men kan aldrig få ett helt namn utan bara få en bokstav eller två. Det enda som håller någon någorlunda fast mark är alla vittnen som påpekar dessa fenomen som mer eller mindre verkar ha ett tydligt mönster utav samma sak. Det är fascinerande, men ändå inget fast "bevis" för någonting, det är ju ett tv program.
Senast redigerad av killercan1 2014-10-02 kl. 14:15.
Citera
2014-10-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Jag gillar det okända. Sant eller falskt om ett "TV" program? Det som fascinerar mig är alla dessa människor/par här i Sverige som faktiskt skriver in till programmet, jag har svårt att tro att alla skulle ljuga eller vara med på det, tittar man på si sådär 4 säsonger så verkar faktiskt vara som så att fenomenet verkligen finns, den här killen slogs tom. med sitt spöke: http://www.tv4play.se/program/det-ok...deo_id=2266734. Han verkar inte direkt vara en person som hittar på en story om ett spöke för att vara med på tv, samt alla dessa tanter och gubbar som medverkar i programmet, väldigt tveksamt att dom skulle bry sig om sådant. Även de medium som programmet använder sig utav tar fram personliga saker och minnen från personernas bortgångnas föräldrar som bara endast dom vet någonting om.

Som ett TV program så är det komplett såklart, det är ju redigerat och klippt. Man kan aldrig veta om allt ihop är ett stort skämt för att folk ska kunna tjäna pengar på det. Men med en sådan förmåga ibland oss så kan man ju undra varför inte mord skulle kunnas klaras upp på nolltid, sen kan man ju undra varför Medium kan höra och prata med dom ibland men kan aldrig få ett helt namn utan bara få en bokstav eller två. Det enda som håller någon någorlunda fast mark är alla vittnen som påpekar dessa fenomen som mer eller mindre verkar ha ett tydligt mönster utav samma sak. Det är fascinerande, men ändå inget fast "bevis" för någonting, det är ju ett tv program.

Orsaken till att medierna får vaga meddelanden är dels för att demonerna inte har intresse av att vara alltför tydliga, för då skulle dom inte kunna lura så många människor. Tänk själv hur människor skulle reagera om dom visste att det var demoner dom pratade med och kände, istället för sina nära och kära. Och tänk på alla andra som demonerna lurar, t.ex. dom som tror på utomjordingar som besöker människor, dom som tror på horoskop, olika religioner, speciellt sådana religioner där man faller i trans eller andra medvetanden genom olika ritualer och mässanden. Om det blev uppenbart för alla dessa att det finns demoner som försöker lura dom, så skulle demonerna inte kunna ha lika roligt längre. Och dom som vet att demonerna existerar och samarbetar med dom, t.ex. "illusionister" som kan "läsa andras tankar" skulle mista sitt arbete när människor vet att dom samarbetar med demonerna.

Och dels beror det på att demonerna inte har tillåtelse från Gud att materialisera sig så som dom gjorde före floden, då dom kunde t.o.m. skaffa barn med människor. Nu verkar dom ha begränsade fysiska förmågor.

"När människorna började föröka sig på jorden och döttrar föddes åt dem, såg Guds söner att människornas döttrar var vackra, och de tog till hustrur alla de ville ha. Då sade HERREN: "Min Ande skall inte bli kvar i människorna för alltid på grund av deras förvillelse. De är kött och deras tid skall vara etthundratjugo år."
Vid denna tid, då Guds söner gick in till människornas döttrar och dessa födde barn åt dem, och även senare, levde våldsverkarna på jorden. Detta var forntidens väldiga män som var så ryktbara.
"(1Mose 6:1-4 Folkbibeln)

Hur mycket och exakt på vilket sätt demonerna har tillåtelse att påverka människor är jag inte helt säker på, t.ex. verkar det oftast handla om syner istället för fysiska skepnader, men samtidigt verkar dom kunna flytta på saker fysiskt.

Jag håller med om att mängden människor som deltagit i "Det Okända" borde ge en fingervisning om att det inte handlar om en bluff, jag själv känner ytligt en person som var med i programmet, och den personen är inte någon som är intresserad av att vara med i TV och skådespela.

Och om det skulle handla om en bluff och att allt är uppgjort, varför är det inte mer sensationella uttalanden, det är som sagt oftast väldigt vagt från dom flesta av medierna, medan andra är mer exakta och tydliga.
Citera
2014-10-12, 17:22
Medlem
soopys avatar
Citat:
Är programmet uppgjort? Inbillar dom sig?

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid...ideoid=2049756

Mediet får fram många personliga detaljer så att till och med mannen som är skeptiker får ge med sig.
Programmet "Det okända" har haft massor med deltagande familjer, är dom alla med i bluffen eller kan det finnas någon sanning i att det finns en andlig dimension med andliga varelser?

Nu tror inte jag att dessa andevarelser som ibland blir fysiska och skrämmer människor är avlidna anhöriga, utan är andevarelser som avfallit från det goda, som avfallit från Guds lagar och ordning i hans skapelse. Dessa avfallna andevarelser, demoner gör som dom vill med människor på jorden utan Guds godkännande och försöker vilseleda människor så att dom inte söker den sanne guden. Dom omskapar sig till ljusets änglar, och låtsas vara goda när dom i själva verket har sjuka, onda, egoistiska syften med kontakten med människor.
.

Att tro på andevarelser snarare än "trixande" från mediets sida, med eller utan medhjälpare, är ju ETT sätt att förklara sådana här skeenden.

Många sådana här förmågor är ju duktiga på att ställa "rätt" frågor.

Samtidigt är det svårt att bevisa att "andra" dimensioner" INTE skulle kunna finnas och kunna förnimmas av somliga.

Om sådant förnimmande sedan skulle handla om hjärnspöken eller vara lika påtagligt som den verklighet som de flesta människor "normalt" förnimmer är mest en fråga om tyckande, liksom detta när man blandar in ont och gott. Det man har en bild av i sin hjärna finns i någon mån...
Citera
2014-11-24, 23:59
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Det var ju det jag hävdade från början, att det inte handlar om ett trick, utan om att han på riktigt sticker en nål genom armen. Men det är inte bara genom armen, utan även handen, utan en blodsdroppe:

https://www.youtube.com/watch?v=AaNZ02fRUpc

Jo, det är ett trick. Precis som alla andra riktigt bra trick måste man öva-öva-öva. Om Blaine hade velat så skulle han till slut kunna göra såhär, exakt samma trick fast snäppet värre. Sluta nu tro på sagor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in