2014-08-10, 13:40
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det fanns ett avsnitt där radion gick på. Jag kommer inte ihåg om det funnits andra sådana händelser.
Hur svårt på en skala är det att fakea att en radio går igång av sig själv?
Du måste va förståndshandikappad deluxe om du tror på en sådan simpel grej som ett litet barn skulle syna direkt.
Citera
2014-08-10, 13:41
Medlem
Baba.Sedos avatar
Vart har du fbi och cia källan?
Säger det igen FRAM MED DEN DÅ

https://www.youtube.com/watch?v=jvmkwHSZ3Cg
Citera
2014-08-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Så du menar nu på allvar att underhållningsprogrammet det okända är ett vetenskapligt program?

Nej, hur kan du vara så dum i huvudet att du tror det?

Citat:
Är snövit och dom 7 dvärgarna också ett vetenskapligt program?
Hur vet du att det är en cold reading och inte ett uppgjort program?
Vad har du för fakta? Vad säger att det är en kontrollerad inspelning där det inte är uppgjort, eller fake?
Du ska ta fram källa och fakta inte jag, det är DU som kommer med flummiga teorier som ska bevisa nånting, inte jag.
Vatten är blött, det behövs ingen källa på det, för så ÄR det..
Om du kommer och säger att vatten är bara blött om man har en demon i sitt anus så får ju du komma med en källa som bevisar det, annars är vatten blött punkt slut.
Samma gäller med dina medium i det okända eller vart som helst i hela världen faktiskt..
Måste faktiskt nypa mig i armen för att se att jag inte drömmer om att vi har den här diskussionen.. helt otroligt.
FRAM med källan nu för fbi och cia och sluta slingra dig.. Tror nämligen inte att det finns någon, därför du slingrar dig som du gör.. FRAM MED DEN

Om denna tråd hade hetat "Hur gör Derren Brown tricken?" Så är det inte jag som ställer frågan som ska lägga fram bevisen, för jag vet inte hur han gör hans trick.

Du däremot påstår dig veta hur han gör tricken, så bevisbördan ligger på DIG.

Har jag uttryckt mig tillräckligt tydligt så att t.o.m. en treåring förstår vad jag säger? Tråden heter "Hur motbevisar ni det här?"
Citera
2014-08-10, 13:46
Medlem
Citat:
Vart har du fbi och cia källan?
Säger det igen FRAM MED DEN DÅ

OT.
Citera
2014-08-10, 13:49
Medlem
Citat:
Hur svårt på en skala är det att fakea att en radio går igång av sig själv?
Du måste va förståndshandikappad deluxe om du tror på en sådan simpel grej som ett litet barn skulle syna direkt.

Hur har dom gjort det menar du?

Jag antar att du sett programmet och sett hur det gick till? (Knappast)
Citera
2014-08-10, 13:55
Medlem
Citat:
Det första jag skulle undra är om jag blivit drogad med någon hallucinogen drog.
Det andra jag skulle undra är om jag blivit psykiskt sjuk..
Det tredje jag skulle undra va om jag hade något allvarligt fel på synen..
Det fjärde jag skulle undra e om nån spelade mig ett spratt och hade en magnet i lgh ovanför..
Det femte jag skulle göra var att undersöka saxen och se om det satt en fiskelina i varje ände.
Kan nämna tolvhundrafemtioelva saker jag skulle göra innan jag började fundera på om det var ett spöke..

Ok, men om du inte kan förklara detta på något av dessa sätt, skulle du inte lägga någon stor vikt i det?

Citat:
Men du verkar ju inte vara så vass på logik direkt..

Inte du heller. Hur kan man dra slutsatsen att jag menar att "Det Okända" är ett vetenskapligt program utan att vara en förståndshandikappad idiot?
Citera
2014-08-10, 13:56
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Nej, hur kan du vara så dum i huvudet att du tror det?

Om denna tråd hade hetat "Hur gör Derren Brown tricken?" Så är det inte jag som ställer frågan som ska lägga fram bevisen, för jag vet inte hur han gör hans trick.

Du däremot påstår dig veta hur han gör tricken, så bevisbördan ligger på DIG.

Har jag uttryckt mig tillräckligt tydligt så att t.o.m. en treåring förstår vad jag säger? Tråden heter "Hur motbevisar ni det här?"
Haha.. har jag sagt att jag tror det?? Visa mig vart jag skrivit det.
Du är den som använder det som ett vetenskapligt användbart program, så jag undrar vem fan som e dum i huvudet egentligen. synd bara att du inte kan förstår det..

Jag vet inte HUR han gör tricken, det jag vet är att han inte kan se in i framtiden, läsa folks tankar eller annat mumbo jumbo.. jag behöver för fan ingen källa för att bevisa någon inte kan göra något som inte är möjligt?
Om en trollkarl gör ett trick som du inte kan bevisa exakt hur han gör, är han då en trollkarl på riktigt?

Hur motbevisar du att din iq inte är minus 3?
Citera
2014-08-10, 14:00
Medlem
Citat:
Jag vet inte HUR han gör tricken, det jag vet är att han inte kan se in i framtiden, läsa folks tankar eller annat mumbo jumbo.. jag behöver för fan ingen källa för att bevisa någon inte kan göra något som inte är möjligt?

Hur vet du detta?
Citera
2014-08-10, 14:02
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Hur har dom gjort det menar du?

Jag antar att du sett programmet och sett hur det gick till? (Knappast)
1. ta en radio, sätt in kontakten och slå på radion, välj önskad volym och sök en radiostation du vill lyssna på. låt radion vara påslagen.
2. Ställ radion i köksfönstret.
3. Gå till elcentralen och ta ut säkringen som styr vägguttaget radion är kopplad till.
4. Filma 3 personer som sitter runt köksbordet och pratar där alla 3 har sina händer synliga på bordet.
5.Skicka spöket laban till elcentralen i ett annat rum medans du håller i kameran och filmar personerna.
6. Spöket laban slår till säkringen, radion går på, personerna vid bordet blir rädda och förvånade.
7. Du har nu ett avsnitt ur det okända, där paranormala och oförklarliga saker händer.

Citera
2014-08-10, 14:09
Medlem
Citat:
4. Filma 3 personer som sitter runt köksbordet och pratar där alla 3 har sina händer synliga på bordet.

Du har inte ens sett programmet, dom sitter inte runt ett köksbord, ändå spekulerar du vilt.
Citera
2014-08-10, 14:11
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ok, men om du inte kan förklara detta på något av dessa sätt, skulle du inte lägga någon stor vikt i det?

Inte du heller. Hur kan man dra slutsatsen att jag menar att "Det Okända" är ett vetenskapligt program utan att vara en förståndshandikappad idiot?

1.Nej jag skulle förmodligen tänkt att jag inbillat mig, fan va skumt, och sen inte tänkt på det mer..

2.Du har länkat till det okända och frågar hur han kan vara så läskigt träffsäker med sina förnimmelser.
Du fortsätter hela hela tråden att hänvisa till avsnittet i det okända. Du frågar efter källa på att det inte är fake och blir gång på gång av flera andra tillsagd att det okända e ett jävla underhållningsprogram precis som harry potter är. Sen har du inte kommit med någon källa om dina bevis om fbi och cia.
Därav min slutsats..
Idiot.
Citera
2014-08-10, 14:13
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Du har inte ens sett programmet, dom sitter inte runt ett köksbord, ändå spekulerar du vilt.
Dom kan sitta i ett litet rosa hus i transsylvanien, PRINCIPEN är den samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in