2011-09-20, 13:55
Medlem
Är programmet uppgjort? Inbillar dom sig?

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid...ideoid=2049756

Mediet får fram många personliga detaljer så att till och med mannen som är skeptiker får ge med sig.
Programmet "Det okända" har haft massor med deltagande familjer, är dom alla med i bluffen eller kan det finnas någon sanning i att det finns en andlig dimension med andliga varelser?

Nu tror inte jag att dessa andevarelser som ibland blir fysiska och skrämmer människor är avlidna anhöriga, utan är andevarelser som avfallit från det goda, som avfallit från Guds lagar och ordning i hans skapelse. Dessa avfallna andevarelser, demoner gör som dom vill med människor på jorden utan Guds godkännande och försöker vilseleda människor så att dom inte söker den sanne guden. Dom omskapar sig till ljusets änglar, och låtsas vara goda när dom i själva verket har sjuka, onda, egoistiska syften med kontakten med människor.
Citera
2011-09-20, 14:04
Medlem
mungs avatar
Nej, de flesta "offer" är antagligen inte med på bluffen. Medierna använder sig normalt av cold reading vilket är en teknik för att få fram information utan att "offret" tror sig ha avslöjat något.
Citera
2011-09-20, 14:12
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Nej, de flesta "offer" är antagligen inte med på bluffen. Medierna använder sig normalt av cold reading vilket är en teknik för att få fram information utan att "offret" tror sig ha avslöjat något.

Ja precis, det är en (av massor) av förklaringar som är betydligt lättare att smälta än att det skulle handla om att naturlagarna precis har upphävts.
Citera
2011-09-20, 14:26
Medlem
Squeaikers avatar
"Jag känner en ande komma... J något
("träffad" i publiken - min mormors kusin hette John!)
"Han säger något om blommor"
("träffad" i publiken - Ja, John hade en kaktusblomma han tyckte om)
"Han säger att han har ett medelande... Någonting om kärlek till något"
("träffad" i publiken - Ja, han älskade sin katt, för den åt upp hans kaktusblomma! Du är ju helt otrolig!)
Citera
2011-09-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung

Såg du på avsnittet?

På vilket sätt gör man en "cold reading" och får fram både mannens och kvinnans mellannamn?

Och katten då? Mediet frågade om dom haft en katt, mannen förnekade det, ändå fortsätter mediet och menar att han ser en spräcklig katt som blir skrämd av andarna, och det visar han vid köket. Efteråt erkänner mannen att han undanhöll den informationen för att sätta mediet på prov, och berättar att katten inte ville vara inne, den tvärvänder i köket som en tok och reser ragg.
Citera
2011-09-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja precis, det är en (av massor) av förklaringar som är betydligt lättare att smälta än att det skulle handla om att naturlagarna precis har upphävts.

Dom förklaringarna kanske är lättare att smälta eftersom du inte tror på det?

Men jag frågar i denna tråd hur man kan bortförklara detaljerna som mediet får fram, på vilket sätt kan man gör en "cold reading" och få dom exakta mellannamnen?

Man säger i programmet att mediet inte får veta något i förväg, hur får han reda på mellannamnen?
Citera
2011-09-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeaiker
"Jag känner en ande komma... J något
("träffad" i publiken - min mormors kusin hette John!)
"Han säger något om blommor"
("träffad" i publiken - Ja, John hade en kaktusblomma han tyckte om)
"Han säger att han har ett medelande... Någonting om kärlek till något"
("träffad" i publiken - Ja, han älskade sin katt, för den åt upp hans kaktusblomma! Du är ju helt otrolig!)

Jag tror inte du har sett avsnittet, har jag rätt? För det är inte alls så i programmet.
Citera
2011-09-20, 14:51
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Man säger i programmet att mediet inte får veta något i förväg, hur får han reda på mellannamnen?

Citera
2011-09-20, 15:12
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Är programmet uppgjort? Inbillar dom sig?

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid...ideoid=2049756

Mediet får fram många personliga detaljer så att till och med mannen som är skeptiker får ge med sig.
Programmet "Det okända" har haft massor med deltagande familjer, är dom alla med i bluffen eller kan det finnas någon sanning i att det finns en andlig dimension med andliga varelser?

Nu tror inte jag att dessa andevarelser som ibland blir fysiska och skrämmer människor är avlidna anhöriga, utan är andevarelser som avfallit från det goda, som avfallit från Guds lagar och ordning i hans skapelse. Dessa avfallna andevarelser, demoner gör som dom vill med människor på jorden utan Guds godkännande och försöker vilseleda människor så att dom inte söker den sanne guden. Dom omskapar sig till ljusets änglar, och låtsas vara goda när dom i själva verket har sjuka, onda, egoistiska syften med kontakten med människor.

Kolla på hela denna dokumentär så får du ett och annat förklarat, hur kan Derren Brown veta allt?
Hur kan han veta vad folk ritar, tänker mm?
http://www.youtube.com/watch?v=kJ02I6QyagM
Citera
2011-09-20, 15:40
Peter Popoff är en annan som lyckat lura tusentals personer. Att ingen av dessa inte kan förklara vad han gör betyder inte att det han gör inte har en fullkomligt naturlig förklaring.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Popoff
Citera
2011-09-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann

Tack för dom övertygande argumenten
Citera
2011-09-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Kolla på hela denna dokumentär så får du ett och annat förklarat, hur kan Derren Brown veta allt?
Hur kan han veta vad folk ritar, tänker mm?
http://www.youtube.com/watch?v=kJ02I6QyagM

Kan du kort förklara vad det går ut på och tillämpa det på exemplet med katten t.ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in