Måste nog hålla med. Började riktigt bra tyckte jag. Sista avsnittet var ju bara förvirrande och sjukt tråkigt.
Jag började kolla på det sista avsnittet för ett par timmar sedan, orkade bara kolla 15 min innan jag gav upp. Men jag får nog pina mig igenom slutet ikväll trots allt, har man ändå sett hela säsongen så får man väl se dom sista 20 minuterna också.
Jag började kolla på det sista avsnittet för ett par timmar sedan, orkade bara kolla 15 min innan jag gav upp. Men jag får nog pina mig igenom slutet ikväll trots allt, har man ändå sett hela säsongen så får man väl se dom sista 20 minuterna också.
Gav upp efter sjunde avsnittet, totalt jävla usel säsong enligt min mening!
Jag har sett de första två avsnitten av säsong sex och har svårt att bilda mig en uppfattning om huruvida den är bra eller dålig. Jag kommer att fortsätta följa den, men ärligt talat så är mitt spontana intryck såhär i början av den nya säsongen att den inte är en av de bättre säsongerna. Min topplista över de tidigare säsongerna ser ut såhär (jag inkluderar inte ''Roanoke'' i den, eftersom jag inte har sett klart den):
Jag tycker att det är svårt att rangordna den här serien, eftersom alla säsonger har sin egen handling och sin charm. Men det är ungefär så, som min lista ser ut, om jag nu ska försöka rangordna seriens säsonger.
Jag tycker att de två första avsnitten var lite sega, men att avsnitt tre och fyra var mer intressanta. Under avsnitt tre började det att hända saker. Det återstår att se hur resten av säsongen blir.
Nu har jag sett 8 av 10 avsnitt (s.6) och kan väl säga så mycket som att mitt intryck är att den här säsongen nog var den svagaste. Jag har svårt att sätta fingret på vad jag ogillar med den. De första fem säsongerna varierade en hel del mellan olika miljöer (ett hemsökt hus, ett mentalsjukhus, häxor i den amerikanska södern, en freakshow, ett kusligt hotell) och handlingar/sidohandlingar. Jag hade nog förväntat mig någonting mer originellt och nyskapande av den sjätte säsongens handling, istället känns det som att den mest återanvänder element från de tidigare säsongerna (hemsökt hus, ganska extrema splatterinslag, häxor, etc.). Dessutom tycker jag inte att karaktärerna var lika engagerande och intressanta som i tidigare säsonger. Bra skådespeleri, men redan i avsnitt åtta
så har ju i princip alla från ''the main cast'' blivit dödade.
De flesta karaktärerna kändes för ytliga och vissa av dem var dessutom med så kort tid i serien att det var svårt att ''lära känna dem''. Jag kommer att se de sista två avsnitten, men jag har inga förhoppningar om att serien blir mer intressant mot slutet.
Jag tycker faktiskt att det sista avsnittet var det enda riktigt bra avsnittet för säsongen. Det knöt ihop en annars svag säsong på ett bra och trovärdigt sätt. Men
att göra satir över kulturen med realityserier, kändisbesatthet och spökjägarprogram känns ju lite utdaterat 2016. Att Lana Winters från Asylum var med var ju dock en kul bonus för oss AHS-fans.
Jag har denna helg tagit mig an American Horror Story för första gången. Kollar givetvis Murder House först. Första avsnittet var mycket lovande men därefter har det bara blivit sämre. Knappt någon skräck och dåligt drama. Det är helt enkelt väldigt ointressant bara.
Jag har sett halva säsongen och på femgradig skala gett avsnitten betygen: 432321
Tråkigt att det är så lite skräck och så mycket relationsdrama. Klyschigt relationsdrama, kan tilläggas. Inget som engagerar.
Tror ändå jag kommer ta den här säsongen i hamn, det är ju bara 6 avsnitt till. Och jag kommer nog börja på nästa då också, för det är ju en helt annan setting... ja vi får se.
EDIT: Jo jag har sett första avsnittet en gång förr, för 2 år sedan. Läste mitt inlägg om det nu, och jösses vad jag inte håller med mig själv. Roligt att läsa. Då sågade jag första avsnittet och ville inte kolla vidare. Nu tycker jag exakt tvärtom angående det jag ogillade med första avsnittet.
Senast redigerad av roboman 2016-12-18 kl. 18:37.
EDIT: Jo jag har sett första avsnittet en gång förr, för 2 år sedan. Läste mitt inlägg om det nu, och jösses vad jag inte håller med mig själv. Roligt att läsa. Då sågade jag första avsnittet och ville inte kolla vidare. Nu tycker jag exakt tvärtom angående det jag ogillade med första avsnittet.
Jag såg första avsnittet när det ursprungligen sändes på svensk TV. 2011 eller 2012, tror jag att det var. Mitt spontana intryck var inte särskilt positivt. Lade ner serien efter det och det dröjde ända tills 2015 innan jag gav serien en ny chans och då gillade jag den. Plöjde igenom de första fem säsongerna på kort tid. Jag tycker att du ska ''härda ut'' genom säsong 1. AHS är bra på det sättet att varje säsong har sin egen handling och sin egen charm. Bra serie överlag, men stundtals ojämn. Om man läser i den här tråden så verkar alla rangordna seriens säsonger på olika sätt. Personligen håller jag nog s. 3 (''Coven'') och s. 4 (''Freak show'') högst.
Jag såg första avsnittet när det ursprungligen sändes på svensk TV. 2011 eller 2012, tror jag att det var. Mitt spontana intryck var inte särskilt positivt. Lade ner serien efter det och det dröjde ända tills 2015 innan jag gav serien en ny chans och då gillade jag den. Plöjde igenom de första fem säsongerna på kort tid. Jag tycker att du ska ''härda ut'' genom säsong 1. AHS är bra på det sättet att varje säsong har sin egen handling och sin egen charm. Bra serie överlag, men stundtals ojämn. Om man läser i den här tråden så verkar alla rangordna seriens säsonger på olika sätt. Personligen håller jag nog s. 3 (''Coven'') och s. 4 (''Freak show'') högst.
Kul att höra, hoppfullt.
Då skrev jag att första avsnittet inte alls innehöll några trådar för dem att spinna vidare på, men när jag nu såg det tänkte jag snarare att det var så sjukt många trådar att jag undrade hur de skulle få ihop det på 12 avsnitt.
Det vet jag snart. Såg 2 avsnitt i lördags, 7 igår och river av de 3 sista ikväll. Eller ja, det är ju inte så många mysterier kvar. Murder House har snabbt gått från skräck (mest bara första avsnittet) till Casper det snälla spöket. Jag tror det absolut största problemet var att spökenas fulla bakggrundshistoria exponerats och inte ett korn av mystik finns kvar kring dem. Det är väldigt synd att det blivit så. Jag kan komma på två frågor som återstår för mig (som nu sett 10 av 12 avsnitt):
- Hur gick det till när grannfrun lärde sig att de som dör i huset kommer gå igen?
- Hur kommer den onda tvillingen se ut? Kommer den ha bockfot och svans?
De säsonger som lockar mest sett till settingen är absolut Coven och Freak Show! Hoppas på dem.