2017-01-28, 00:29
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag älskade säsong ett och jag var så lycklig över att ha hittat en så bra serie. Säsong två hoppade jag över på grund av att jag blev äcklad av de första avsnitten (måttet rågades när Cloe Sevigny blev opererad av den galne läkaren). Samma sak med fyran eftersom jag inte gillar cirkusfreaks. Trean var sebar i alla fall. Så kom Hotel och jag blev alldeles begeistrad igen över hur bra det var, och den känslan höll i sig fram till de fyra sista avsnitten som var fullständigt värdelösa, löjliga och fåniga. Det kändes nästan som att de hade bytt manusförfattare. Vad hände?!
Citera
2017-01-28, 09:21
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag älskade säsong ett och jag var så lycklig över att ha hittat en så bra serie. Säsong två hoppade jag över på grund av att jag blev äcklad av de första avsnitten (måttet rågades när Cloe Sevigny blev opererad av den galne läkaren). Samma sak med fyran eftersom jag inte gillar cirkusfreaks. Trean var sebar i alla fall. Så kom Hotel och jag blev alldeles begeistrad igen över hur bra det var, och den känslan höll i sig fram till de fyra sista avsnitten som var fullständigt värdelösa, löjliga och fåniga. Det kändes nästan som att de hade bytt manusförfattare. Vad hände?!

Angående slutet på Hotel, så var det väl snarare ett försök att göra en smart plot twist med Wes Bentley's karaktär John när
Jag vet inte om jag skulle kalla det för varken en särskilt smart eller lyckad plot twist. Jag tycker att du bör försöka komma över dina tvivelaktigheter angående s. 2 och s. 4; i synnerhet 4:an var, enligt mig och många andra, en av de bästa säsongerna. S. 6... Ja, man ska väl inte säga för mycket (det bästa är om du får se den själv och bilda din egen uppfattning), men om jag ska vara helt ärlig så anser jag att det var den absolut svagaste säsongen.
Citera
2017-01-29, 13:01
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Angående slutet på Hotel, så var det väl snarare ett försök att göra en smart plot twist med Wes Bentley's karaktär John när
Jag vet inte om jag skulle kalla det för varken en särskilt smart eller lyckad plot twist. Jag tycker att du bör försöka komma över dina tvivelaktigheter angående s. 2 och s. 4; i synnerhet 4:an var, enligt mig och många andra, en av de bästa säsongerna. S. 6... Ja, man ska väl inte säga för mycket (det bästa är om du får se den själv och bilda din egen uppfattning), men om jag ska vara helt ärlig så anser jag att det var den absolut svagaste säsongen.

Jo, twisten i Hotel var under all kritik och ungefär där dalade säsongen. Sista avsnitten påminde om någon sorts märklig feel-goodserie och stämningen gick från mörk och surrealistisk till vämjeligt smörig.
Tänkte ge åtminstone säsong fyra en ny chans trots att jag har svårt med tvåhövdade damer och liknande. Tvåan... ja kanske... Är det många absurda operationer och experiment inblandade även fortsättningsvis?
Citera
2017-02-14, 21:27
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har inte sett serien alls och funderar på att börja med säsong 1 på dvd. Är den jämförbar med Conjuring?
Citera
2017-02-15, 10:25
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har inte sett serien alls och funderar på att börja med säsong 1 på dvd. Är den jämförbar med Conjuring?

Jämförbar - ja, visst. S. 1 (''Murder house'') innehåller väl vissa element som man skulle kunna säga påminner om ''The conjuring'', men om du har den filmen/filmerna i åtanke när du tar dig an första säsongen av AHS, så tror jag att du kommer att bli besviken. Skräckelementen i ''The conjuring'' är mer koncentrerade, så att säga, med tanke på att det är en film med betydligt kortare speltid än en TV-serie. Jag tycker att du ska ge serien en chans, men ha inga förväntningar. AHS är lite speciell som serie - varje säsong skiljer sig från den tidigare. De som gillar serien föredrar oftast olika säsonger, vissa gillar den inte alls.
Citera
2017-09-07, 02:07
Medlem
Psyko Dads avatar
Inte helt imponerad av nya SE7 fast jag gillar clowner.
Bölande leftis flator känns så jävla ute.
Kan bara hoppas på att den tar sig för nu har jag inte så många serier att följa.
Citera
2017-09-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Kan bara hoppas på att den tar sig för nu har jag inte så många serier att följa.

Det känns som om de gör lite narr av den stereotypen, faktiskt. Kollar man på hur folk reagerade på valnatten så är det ju väldigt likt verkligheten.

Min teori är att serieskaparen vill visa på absurditeten i bådas sidor och de vänstermänniskor som hyllar serien just nu kommer på sig en kalldusch i senare avsnitt.
Citera
2017-09-07, 15:26
Medlem
Black.Lipss avatar
Såg inte klart avsnittet, fick ingen feeling för det. Kommer det satsas på en liberal cult? För det kan bli kul ändå. Bra att Paulson och Peters är med, riktigt duktiga båda två. Såg inte förra säsongen, tappade lusten efter Mellanmjölken som var Hotel. Är det värt att ta igen?
Oavsett vilken sida de väljer att kritisera mest i nya säsongen så hoppas jag på att det inte kommer i vägen för en duglig säsong.
Citera
2017-09-07, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad

Jag kan bara instämma. Jag trodde inte det kunde bli sämre än förra säsongen men det verkar som dom har lyckats. Förra året var åtminstone dom första avsnitten helt ok.

Inte så många serier att följa? Det finns ju så fruktansvärt många serier att välja på nuförtiden att jag faktiskt blir stressad när jag tänker på det!
Citera
2017-09-09, 17:23
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Såg inte klart avsnittet, fick ingen feeling för det. Kommer det satsas på en liberal cult? För det kan bli kul ändå. Bra att Paulson och Peters är med, riktigt duktiga båda två. Såg inte förra säsongen, tappade lusten efter Mellanmjölken som var Hotel. Är det värt att ta igen?
Oavsett vilken sida de väljer att kritisera mest i nya säsongen så hoppas jag på att det inte kommer i vägen för en duglig säsong.

Denna vecka var det tredje gången jag gav Hotel en chans, fortfarande lika smaklös.
Citera
2017-09-09, 17:44
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Denna vecka var det tredje gången jag gav Hotel en chans, fortfarande lika smaklös.

Det enda jag egentligen gillat är Asylum och Coven. Freak Show såg jag inte klart. I det stora hela är det inte en serie för mig har jag märkt, får väl vara nöjd med att jag fick ut något av det i alla fall.
Citera
2017-09-10, 01:05
Medlem
Första säsongen var helt okej och Coven var riktigt bra och resten av säsongerna var skit men den nuvarande är ju en ren katastrof, sjukt jävla dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in