2011-12-19, 23:35
Medlem
Psyko Dads avatar
Citera
2011-12-19, 23:46
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Förövrigt vore det ju genialiskt om de ser till att alla 3 huvudkaraktärer dör och låter dem bli en del av huset, sen nästa säsong får vi följa en ny familj som flyttar in. Då kan de tre originalskådisarna gästspela i avsnitt ungefär som birollerna gör nu.

*sniff-sniff* Luktar det inte lite Beetlejuice nu?

Jag misstänker att de får till något bra med serien. Jag menar Lost var ju rätt okej skrivet.
Citera
2011-12-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Är du helt jävla dum i huvudet om du går in i en disskusionstråd om en serie och inte förväntar dig spoilers? Vad gör du här om du inte följer serien?

Varför ska man inte kunna få diskutera en serie på Flashback utan att ha sett den än? Spoilerregeln gäller på hela Flashback förutom Tv-delen, varför är det så?

Finns det för många ungdomar här inne som har för svårt att använda spoilers till den grad att moderatorerna inte orkar bry sig längre?

Jag funderar på att börja se serien och såklart vill jag gå in här och läsa lite vad andra tycker för att få lite uppfattning om seriens kvalitet. Men det är nästintill omöjligt att läsa om en serie på Flashback nuförtiden då spoilerfunktionen förbisetts till denna del av Flashback.
Citera
2011-12-20, 14:07
Medlem
Shifthappenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
*sniff-sniff* Luktar det inte lite Beetlejuice nu?

Jag misstänker att de får till något bra med serien. Jag menar Lost var ju rätt okej skrivet.

Beetlejuice? Episkt isåfall.

Finns ju självklart risk att den spårar ur. Vet inte om de gör serien "on the fly" eller om de har ett färdigt slut. Får hoppas att det inte blir som slutet i lost bara...ett lamet försöka att sluta säcken.

Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Varför ska man inte kunna få diskutera en serie på Flashback utan att ha sett den än? Spoilerregeln gäller på hela Flashback förutom Tv-delen, varför är det så?

Finns det för många ungdomar här inne som har för svårt att använda spoilers till den grad att moderatorerna inte orkar bry sig längre?

Jag funderar på att börja se serien och såklart vill jag gå in här och läsa lite vad andra tycker för att få lite uppfattning om seriens kvalitet. Men det är nästintill omöjligt att läsa om en serie på Flashback nuförtiden då spoilerfunktionen förbisetts till denna del av Flashback.

Trådens ursprung utgick efter vilka förväntningar vi hade på serien samt hur folk uppfattade pilotavsnittet. Men när nu serien sänts i x antal månader har serien övergått till en diskussionstråd om avsnittens innebörd/framtida twistplots, spekulationer och eventuella plotholes. Ganska logisk utveckling på en tråd som denna, annars skulle den dö ut.

Hur kan du förvänta dig att vi ska använda spoilers när tråden tagit formen den gjort? Eftersom det inte dykt upp i stort sett en enda förfrågan på hur serien är, nu efter några månader. Nu är tråden bara aktiv med "stammisar" som diskuterar varje veckas avsnitt.
Varje post skulle isåfall bara vara en enda stor spoiler, vilket skulle kännas meningslöst. Man får anpassa sig efter majoriteten.

Mod kanske kan sätta en text i rubriken som varnar för spoilers så får du starta en egen tråd där man diskuterar nystartade serier och om de är värda att se. Skulle inte förvåna mig om en sådan tråd redan existerar.
Tex den här.

P.S Glömde skriva att du SJÄLVKLART ska börja följa serien!
Senast redigerad av Shifthappens 2011-12-20 kl. 14:28.
Citera
2011-12-22, 03:11
Bannlyst
Tycker personligen att serien bara höll i 2 avsnitt... sen börja den kännas riktigt sunkig, korkad, B och over the top. Nej tack.
Citera
2011-12-22, 03:48
Medlem
Zaxxons avatar
Håller motvilligt med bananpianot ovan. Fan alltså, den började så jäkla fint. Jag menar inte köra någon hate-kampanj i tråden (som ex. bedrivits i The Walking Dead-tråden), men är det inga mer som känner sig snuvade på konfekten?

Själv tycker jag serien numera är HELT annorlunda jämfört med vad den var initialt, till det sämre. Scheisse!!
Citera
2011-12-22, 03:51
Medlem
Psyko Dads avatar
Nytt avsnitt imorgon att avnjuta till kaffet.
Även om den har gott om logiska brister så gillar jag den.
Citera
2011-12-22, 16:42
Medlem
slutet

Citera
2011-12-22, 18:27
Medlem
OMGFrogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettig
slutet

Snarare en...
Citera
2011-12-22, 19:47
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Håller motvilligt med bananpianot ovan. Fan alltså, den började så jäkla fint. Jag menar inte köra någon hate-kampanj i tråden (som ex. bedrivits i The Walking Dead-tråden), men är det inga mer som känner sig snuvade på konfekten?

Själv tycker jag serien numera är HELT annorlunda jämfört med vad den var initialt, till det sämre. Scheisse!!
Instämmer med er. Jag gav den ett par avsnitt men kände att de logiska luckorna var fler än Ullenhags senaste utspel. Sedan gav jag den ett nytt försök lite senare men inget hade förändrats. När karaktärer beter sig helt diametralt mot den genomsnittliga utesovaren så förtas all känsla och realism.
Citera
2011-12-22, 21:43
Medlem
NirvanAs avatar
Om man ska sammanfatta serien så började den ju bra men den blev sämre och sämre, jag förstår inte ens att det ska bli en andra säsong, vad ska den kunna handla om..känns som det kommer bli mycket repetition.
Citera
2011-12-22, 22:19
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om man ska sammanfatta serien så började den ju bra men den blev sämre och sämre, jag förstår inte ens att det ska bli en andra säsong, vad ska den kunna handla om..känns som det kommer bli mycket repetition.

Uppenbarligen så kommer varje säsong vara som en enskild antologi.

Nästa säsong kommer vara på en ny plats, med nya karaktärer och ny handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in