2015-01-19, 15:04
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikroula
Oj det var verkligen en rip-off.. alla karaktärer osv, det visste jag inte.. Va tråkigt!

Vissa scener är direkt tagna från Freaks, som när killen försökte fly i detta avsnittet och en "freak" kommer krypande under en karavan. Direkt kopia!
Citera
2015-01-19, 19:04
Medlem
elgecys avatar
Säsongerna blir bara sämre och sämre för varje år...
Citera
2015-01-19, 20:46
Medlem
QwE.rtYs avatar
Jag och min flickvän kollade på första säsongen, jag som ofta sitter och analyserar det jag kollar på och då historieberättandet och produktion är viktigt för mig kan inte kolla på denna serie. Får ont i magen av att producenterna bara tuggar på med händelse efter händelse utan något mellanspel eller andhämtningspaus. Är helt enkelt inte särskilt förtjust i den här serien.

Däremot så tycke min flickvän den är underbar då hon inte sätter krav på det hon ser; utan bara följer med i handlingen. Något jag till min förmodan tycker är väldigt konstigt.

Till min fråga: Vad tycker ni de hade kunnat göra bättre i produktionen för att få historien att bli bättre berättad?
Citera
2015-01-19, 20:52
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QwE.rtY
Till min fråga: Vad tycker ni de hade kunnat göra bättre i produktionen för att få historien att bli bättre berättad?

Jag hade definitivt fokuserat mer på karaktärerna och hur de reagerar kring saker och ting om det vore jag. Det är rätt uppenbart att de har ställt in sig på "en säsong, inget mer", så saker händer mest. Att Ryan Murphy är inte jättebra på att berätta historier har jag konstaterat sedan länge dock.

I övrigt? Bara tätare. Kanske till och med mindre avsnitt än tretton.
Citera
2015-01-22, 08:14
Medlem
William Hainess avatar
Ett väldigt fint och lyckligt slut.

Tack för fyra säsonger, Jessica Lange.
Citera
2015-01-23, 15:33
Avslutad
Alltså, hur tänkte de egentligen när de band ihop S 4 med S 2 sådär. Jag menar i den säsongen såg ju nunnan och Kit exakt ut som Elsa och Jimmy. Det funkar ju liksom inte?
Citera
2015-01-23, 16:39
Medlem
DevilGods avatar
Den fjärde säsongen var helt klart över förväntan, iaf om man ser till hur tredje säsongen fallerade. Dock var sista halvtimmen något som gav bitter eftersmak, men resten var sjukt bra! Hoppas de kan hålla upp kvaliteten och galenskaperna i nästa säsong.
Citera
2015-02-04, 12:26
Medlem
Slideits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
helvete vad chockad jag blev när NPH klev in i serien

Måste hålla med om detta, vart helt paff.
Jag måste även säga att han spelade sin roll helt sjukt bra, trodde inte att han var en så här bra skådespelare.

Man är ju van att se han efter HIMYM,Starship-tropper och Harold and Kumar!

Vart nästan lite rädd för han mörka,förvrängda,psykotiska och paranoid schizofreni
helt underbar roll!

Nu till min fråga, tycker ni här på Fb att dom lyckas fånga upp deras psykiska sjukdomar väldigt bra?
tycker oftast när dom ska få fram att någon är (galen, psykiskt sjuk) så lyckas dom otroligt bra?

Mvh Slideit
Citera
2015-02-06, 03:49
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikroula
Oj det var verkligen en rip-off.. alla karaktärer osv, det visste jag inte.. Va tråkigt!
Ska se om jag hittar freaks någonstans skulle va intressant att se. Älskar freak show temat, när jag såg första avsnittet på säsong 4 mådde jag illa hela natten efter scenen med tjejen som blev drogad och våldtagen av alla freaks haha

Tycker inte att man ska se den som en rip-off. Det är väl snarare en hyllning till Tod Brownings klassiker (som dessvärre sänkte hans karriär). Att man i likhet med Browning använde äkta freaks var ett underbart grepp.

Tyckte denna säsong var bättre än Coven (som började bra, men flummade ur helt), men inte i klass med första eller min favorit Asylum. Det som saknades var väl en röd tråd med lite mer driv och spänning. Manuset var helt enkelt lite trött, men säsongen var klart sevärd ändå.
Senast redigerad av fernebo 2015-02-06 kl. 03:54.
Citera
2015-02-06, 16:24
Medlem
Ratis avatar
Jag har nu först kollat första avsnittet av serien. Inget att hänga i granen direkt. Kanske en serie man kan kolla på någon gång om man inte har något annat för sig. Men känns inte direkt sevärd.
Citera
2015-02-06, 17:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag har nu först kollat första avsnittet av serien. Inget att hänga i granen direkt. Kanske en serie man kan kolla på någon gång om man inte har något annat för sig. Men känns inte direkt sevärd.
Av vilken säsong? Första säsongen var lite av ett sömnpiller, likaså tredje. Andra säsongen var sjukt bra, fjärde var helt ok.
Citera
2015-02-07, 07:23
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Av vilken säsong? Första säsongen var lite av ett sömnpiller, likaså tredje. Andra säsongen var sjukt bra, fjärde var helt ok.

Första avsnittet av första säsongen. Kommer väl fram till andra säsongen någon gång förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in