Nu är piloten ute, och serien har fått grönt ljus! spontant gillade jag det första avsnittet. Framför allt kameraarbetet och ljudet var tilltalande. Som tur är verkar inte heller fokus ligga på rycka-till-skräck (även om det finns ett gäng), utan man verkar försöka bygga upp en obehaglig atmosfär från avsnitt 1. Det känns inte helt osökt att se referenser till Shining, om än i en villa snarare än ett ödsligt hotell i bergen.
Ett stort plus för den första piloten jag någonsin sett med ett gråtrunk i
Gillade piloten väldigt mycket, bra och smått obehaglig stämning precis som det ska vara i skräckfilmer. Bra kombination av skräck och problem inom familjen tillsammans med ungdomlig ångest, hoppas att man får se mera utav Tate eller vad han heter.
Gillade piloten med, tror det här kan bli en riktigt bra serie eller floppa rejält beroende på framtida avsnitt. Det känns som ett klassikt koncept men i serieformat vilket känns nytt och intressant.
Kommer definitivt att följa om den håller samma kvalité som piloten.
Såg precis klart piloten. Och jag gillade verkligen vad jag såg, är faktiskt riktigt lovande inför kommande avsnitt. Kommer absolut försöka följa den här serien.
Denna levde verkligen upp till förväntningarna och mer därtill.
Den lyckades med både "hoppa till"-effekter och att samtidigt vara riktigt obehaglig rakt igenom.
Känner mig helt lyrisk just nu, har väntat på att något sådant här ska komma på tv.
Speciellt för vuxna! Med svordomar, ångestrunk och allt annat som hör till!
Detta kan bli riktigt bra, gillade piloten skarpt.... Nån som sa att den hade lite Shining'ish saker i den...tycker det stämmer
Japp, det tycker jag också och tänkte mest på om serien kommer utvecklas åt ett håll som jag känner på mig.
Känns som att demonen som bor i huset lever på folks svaga känslor, främst på rädsla, ångest, aggressioner med mera. Just med tanke på föräldrarnas relation till varandra och sedan att fadern driver sin psykiatriverksamhet i huset. Och dessutom dottern som skär sig med mera i hemmet. En tanke jag haft bara, men var rätt mycket ångest i piloten så det skulle inte förvåna mig om det blir något åt det hållet.
Eller så flummar jag iväg bara om det jag skrev i spoilern...