Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad vill du jag ska svara, jag kan bara utgå från den information som finns i dagsläget.
Visst kan man tycka att saker borde hanterats annorlunda, således tycker jag även att kvinnan själv borde ha agerat annorlunda. Hon borde, om hon månade om sig själv och sina barn, ha försökt med alla utvägar som fanns som att berätta för sin väninna och barnets pappa för att se om det fanns möjlighet att få hjälp från dessa.
Men jag upplever att hon tvärtom stängde in sig helt och höll alla andra utanför sin verklighet.
Därför så tror jag inte på att det bara hade med hennes ekonomiska situation att göra utan att det hade hänt något omväldande i hennes liv, förmodligen i samband med Kenyaresan.
Jag tror inte du förstår.
At skuldbelägga en konstaterad mördare känns lite onödigt, rätten kommer att ta bort henne från samhället i låg tid framöver.
Jag är nu mer intresserad av att utröna om något kunde gjorts för att förebygga - t ex då vad soc gjorde eller inte gjorde.
Jag håller med din analys.
Något under Kenyaresan har gått åt helvete. Hennes mor har hon kommit i kraftig konflikt med och det har gett mentalt eko i henne.
Jag undrar om inte slakten av sina barn kan ha varit en reaktion på eller en försvarsmarkanism av något slag, svårt att svara på vad.
Men åter till det jag började med, att du inte förstår;
om det nu är så att SOC hade all information som framkommit (elen skulle stängas, skolan har tagit kontakt på olika sätt, väninnor har kontaktat dom och varit oroliga, man vetat att hon varit ensamstående med flera barn) så är det ett så oerhört gravt åsidosättande av sina
FÖRBANNADE JÄVLA plikter att hela SOC och ansvarig politiker skall inte bara sparkas utan åtalsanmälas på stubinen.