Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Nej, det har gått lång tid när de trycker på av-knappen. Hon räknade nog med att socialen skulle betala den eftersom hon hade barn. En vanlig inställning hos vissa grupper.
ja, dessvärre är den inställningen vanlig och kommunerna dignar under den sk barnutpressningen.
Det märks inte minst bland hyresskulderna.
Ett mål sattes upp att inga barn skulle vräkas.
Trotsd et så ökar vräkningarna av barnfamiljer enligt KFM.
Det har kanske blivit ohållbart att samhället ska ta över föäldransvaret?
Och som vanligt får barnen betala priset.