2011-09-22, 19:44
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det som oftast utlöser förbannelser, svordomar och t o m stryk är när familjen/släkten inte tycker att den sverigeboende skickar tillräckligt mycket pengar eller gåvor.
Mina egna förskrämda iaktagelser..
Många invandrare lever under stor press pga släktens orealistiska föreställningar om den rikedom som drabbar alla som inträder i Konungariket Sverige.

Eventuellt skickade hon pengar så länge den äldste sonen bodde i Kenya, men leveranserna slutade komma när hon hämtade honom i april?
Citera
2011-09-22, 19:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Nej, det har gått lång tid när de trycker på av-knappen. Hon räknade nog med att socialen skulle betala den eftersom hon hade barn. En vanlig inställning hos vissa grupper.

ja, dessvärre är den inställningen vanlig och kommunerna dignar under den sk barnutpressningen.
Det märks inte minst bland hyresskulderna.
Ett mål sattes upp att inga barn skulle vräkas.
Trotsd et så ökar vräkningarna av barnfamiljer enligt KFM.
Det har kanske blivit ohållbart att samhället ska ta över föäldransvaret?
Och som vanligt får barnen betala priset.
Citera
2011-09-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Bilden på när hennes teaterapa till kompis bryter ihop är priceless. Vem gör så?
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13668178/701/normal/34147ec489c53/WIFI__L2K9100.JPG
Vem gör som vi i Sverige biter ihop och ger fan i att gråta??
Och apropå tidigare diskussioner om voodoo så är ju väninanns uttalande om att mamman har "någon annan i sig" intressant
Citera
2011-09-22, 19:50
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Arbetsgivaren kan också känna sig medskyldiga. De borde ha gett henne ledigt för att åka hem. Man ska inte sparka folk i onödan, inte ens de som är extremt utbytbara. De hade väl bara kunna ta in någon extra? Blä för Hotell Kristina. Alla som befann sig runt denna mamma har en del i skulden.

Det finns något som kallas eget ansvar. Det var knappast nödvändigt för att henne att priotera sin systers födsel före sina egna barns välmående, men likväl tyckte hon det var värt att få kicken.
Citera
2011-09-22, 19:51
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Hon anger "swimming" som ett av sina intressen, på Facebook...
Pappan till den yngste trodde att hon inte kunde simma. Fast frågan är hur väl han kände henne?

Ingen av dem kunde simma och jag tror inte ens att deras mamma kunde simma.”

Sedan hoppas jag att pappan har blivit felciterad här:

”- Jag hade inte sett henne sedan den ena pojkens födelsedag i mars och hon hade magrat mycket och såg väldigt sliten ut. Jag förstod att hon mådde oerhört dåligt, säger Karl-Gunnar Wiman.

Eller var den älste pojken adopterad av K-G W?

http://www.expressen.se/nyheter/1.2568007/jag-kan-inte-for-mitt-liv-tro-att-det-ar-hon-som-dodat-pojkarna
Citera
2011-09-22, 19:53
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Vem gör som vi i Sverige biter ihop och ger fan i att gråta??
Och apropå tidigare diskussioner om voodoo så är ju väninanns uttalande om att mamman har "någon annan i sig" intressant

Kan detta bli det första rättsfallet i Sverige där försvaret kör på en ny variant av tillfällig sinnesförvirring = Voodoo förbannelse...
Citera
Medlem
--68--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Arbetsgivaren kan också känna sig medskyldiga. De borde ha gett henne ledigt för att åka hem. Man ska inte sparka folk i onödan, inte ens de som är extremt utbytbara. De hade väl bara kunna ta in någon extra? Blä för Hotell Kristina. Alla som befann sig runt denna mamma har en del i skulden.

Vad då medskyldig? Ska utlänningar jobbande i Sverige ha andra regler än oss andra som får lägga in resor mm under våra ordinarie 5 semester veckor. Jag skulle tro att man som utlänning från t.ex. Afrika tror att man kan komma och gå som man vill på arbetsplatserna runt om i landet. Hur skulle det se ut om alla kom och gick som man ville.

Det är väl knappast gratis att åka till Afrika heller för den delen plus att man ska ha fickpengar, hade hon sparat pengarna istället för att resa upp dem hade det säkert räckt till både mat och hyra, man får rätta munnen efter matsäcken som det heter.

Det är knappast Sigtuna kommuns fel eller övriga skattebetalares fel heller för den delen att inte socialen givit bort pengar bara för att barnen hade en Kenyansk morsa som inte kan välja rätt prioriteringar. Många som kommer hit tror säkert att det finns obegränsat med pengar att dela ut från det allmänna när man bränt lönen på en Afrikaresa och varit borta över sommaren och att man inte har något som helst ansvar alls över sin egen privat ekonomi utan förväntar sig att samhället jämt ställer upp.
Citera
Medlem
Tänk ändå.. en kvinna föder ett barn till den här världen. Det är mkt kärlek man som ett barn hyser för sin mamma. Tänk sedan den känslan pojkarna måste ha känt när den de älskar och litar mest på bedrar dom. När de från havets djup tittar upp mot moderns försök att dränka dem. Sorgligt samhälle vi lever i. Alla skyller på alla. Jag skyller på hela jävla detta samhälle år 2011. Mamman, pappan, släkten i afrika, soc, hotell Kristina och många fler!

FUCKING SOCIETY!
Citera
2011-09-22, 19:54
Medlem
Citat:
ja, dessvärre är den inställningen vanlig och kommunerna dignar under den sk barnutpressningen.
Det märks inte minst bland hyresskulderna.
Ett mål sattes upp att inga barn skulle vräkas.
Trotsd et så ökar vräkningarna av barnfamiljer enligt KFM.
Det har kanske blivit ohållbart att samhället ska ta över föäldransvaret?
Och som vanligt får barnen betala priset.
Precis på pricken!
Citera
2011-09-22, 19:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Under det flera dagar långa elavbrottet på Järvafältet utanför Stockholmvar det den invandrade majoriteten som klarade sej bäst.
Deras medfödda kunskap om brist på el gjorde att de använde campingkök, grillade på balkonger och gårdar.
Men det kanske var för att pizzerian också drabbats avbrottet.
I Afrika är det nog vanligast att man tvättar sej i kallvatten.
Tillägg: kläder låg i blöt i ett handfat. Alltså fanns vatten.
Låg kläderna verkligen i blöt? Jag har bara sett att blöta kläder låg i handfatet, här t ex:

"Även polisen följde med in i lägenheten den natten och i badrummet hittade de blöta kläder som låg i handfatet."

http://www.expressen.se/nyheter/1.2568007/jag-kan-inte-for-mitt-liv-tro-att-det-ar-hon-som-dodat-pojkarna
Citera
2011-09-22, 19:55
Medlem
MedelLagoms avatar
Hade barnen levt idag om svenska samhället hade kunnat erkänna och ta in det i beräkningarna att vita mödrar och färgade mödrar från länder som skiljer sig totalt från våra både kulturellt och många andra sätt agerar olika? Hade barnen levt om socialförvaltningen hade fått lov att ha olika regler för olika individer i samhället? Om S-F fått ha det i sina pärmar att en färgad kvinna med afrikansk bakgrund agerar olika i situationer där man t.ex. kapar elen till hushållet än en vit svensk inföding?
Citera
2011-09-22, 19:57
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Kan den kenyanska mamman ha försökt steka barnen i ugnen och misslyckats då elen var avstängd och slängt dom i sjön i brist på annat vad tror panelen?
Det som jag tror är att ditt behov att om och påminna att GM och BO är svarta är inget annat än ett desperat försök att övertyga dig själv att detta aldrig kan drabbas vilken random svensk som helst, nämligen du kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in