2011-09-26, 18:12
  #2101
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad är spindelneuroner? *darr*
Jag lider av svår spindelfobi irl.
Glöm det. Spegelneuroner menade jag, som (sägs) gör att man känner igen och ser sig själv när man träffar någon med samman psykopatisk störung, som om KSB och vore FB:s spegelbild ungefär
Citera
2011-09-26, 18:40
  #2102
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Glöm det. Spegelneuroner menade jag, som (sägs) gör att man känner igen och ser sig själv när man träffar någon med samman psykopatisk störung, som om KSB och vore FB:s spegelbild ungefär

Först blir jag kallad idiot av en..sen får jag veta att jag har samma psykopatiska störning som Okoth?
Nåja..jag erkänner.
Citera
2011-09-26, 18:51
  #2103
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad är spindelneuroner? *darr*
Jag lider av svår spindelfobi irl.

H*n menar nog "spindle neurons". Har inget med spindlar att göra... Missförstånd av stavningen helt enkelt!
Citera
2011-09-26, 18:57
  #2104
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Först blir jag kallad idiot av en..sen får jag veta att jag har samma psykopatiska störning som Okoth?
Nåja..jag erkänner.
Kommentaren var inte alls riktad till dig utan bara en allmän reflektion som utlöstes av detta inlägg.
Okoth skulle passa obemärkt bland FB användare, (tom i moderatorskaran tror jag att han skulle göra ett bra jobb) ,onekligen.
__________________
Senast redigerad av urkinha 2011-09-26 kl. 19:07.
Citera
2011-09-26, 19:12
  #2105
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Kommentaren var inte alls riktad till dig utan bara en allmän reflektion som utlöstes av detta inlägg.
Okoth skulle passa obemärkt bland FB användare, (tom i moderatorskaran tror jag att han skulle göra ett bra jobb) ,onekligen.
Jag förstod det..nästan
Kan vi lura hit honom?
Han är en outsinlig källa till info...
Citera
2011-09-26, 19:41
  #2106
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det känns som om media nu släppt inriktningen "anklaga soc. och elbolaget" i alla fall.

Bra!

Kan vi bli av med alla spindelneuroser också, kommer det nog en förklaring vad som har hänt mamman under sommaren
Citera
2011-09-26, 20:56
  #2107
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Bra!

Kan vi bli av med alla spindelneuroser också, kommer det nog en förklaring vad som har hänt mamman under sommaren
Jag var inne på det tidigt men jag tycker att mer och mer börjar tyda på att hon har haft en hel del i bagaget långt tidigare. Pizzeriafolk och dagispersonal har stött på henne bägge de två närmsta dagarna innan dåden och ingen har sett något ovanligt i hennes beteende. Sen finns ju en hel del på den iofs tvivelaktiga kenyastockholm bloggen som både svartmålar henne och hennes yngste sons pappa. Blir inte klok på det här och önskar att polisen kunde gå ut med vad de har.
Citera
2011-09-26, 22:07
  #2108
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag var inne på det tidigt men jag tycker att mer och mer börjar tyda på att hon har haft en hel del i bagaget långt tidigare. Pizzeriafolk och dagispersonal har stött på henne bägge de två närmsta dagarna innan dåden och ingen har sett något ovanligt i hennes beteende. Sen finns ju en hel del på den iofs tvivelaktiga kenyastockholm bloggen som både svartmålar henne och hennes yngste sons pappa. Blir inte klok på det här och önskar att polisen kunde gå ut med vad de har.

Du är nog den som kommit dem närmast här på tråden, måste kännas konstigt att först träffa en glad familj som efter sommaren isolerar sig och avslutar med en katastrof.

Polisen måste ha sina aningar, mamman försöker nog hitta en rationell förklaring som alla köper. Vet pappan mer en vad han säger, med tanke på hans andra förhållande till Kenyanska kvinnor.

Kenyanska Stockholmsbloggen är som den är, de flesta som skriver är båögda och tror gott om alla, men det finns nog en och annan ondsint som man får se upp med.
Citera
2011-09-26, 22:10
  #2109
Medlem
MrsMagoos avatar
13 oktober ska P7an vara klar och åtal ska väckas i oktober enligt tingsrätten i Attunda.
Citera
2011-09-26, 22:22
  #2110
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Du är nog den som kommit dem närmast här på tråden, måste kännas konstigt att först träffa en glad familj som efter sommaren isolerar sig och avslutar med en katastrof.

Polisen måste ha sina aningar, mamman försöker nog hitta en rationell förklaring som alla köper. Vet pappan mer en vad han säger, med tanke på hans andra förhållande till Kenyanska kvinnor.

Kenyanska Stockholmsbloggen är som den är, de flesta som skriver är båögda och tror gott om alla, men det finns nog en och annan ondsint som man får se upp med.

Menar du att det är polisen som skulle köpa mammans förklaring?
De har varit med förut och har säkert hört många förklaringar.
Och för dem är det egenligen viktigast att få bevis på att mamman verkligen är den skyldiga. Ett erkännande räcker inte.

När alla förhör är gjorda skrivs det ut ett förundersökningsprotokoll som vem som helst kan skicka efter.
För den som är intresserad och vill kunna följa med vad rättegången leder fram till.
Citera
2011-09-26, 22:30
  #2111
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag var inne på det tidigt men jag tycker att mer och mer börjar tyda på att hon har haft en hel del i bagaget långt tidigare. Pizzeriafolk och dagispersonal har stött på henne bägge de två närmsta dagarna innan dåden och ingen har sett något ovanligt i hennes beteende. Sen finns ju en hel del på den iofs tvivelaktiga kenyastockholm bloggen som både svartmålar henne och hennes yngste sons pappa. Blir inte klok på det här och önskar att polisen kunde gå ut med vad de har.
Det handlar om maktkamp inom gruppen, tror jag. Bloggen har även här gått till attack mot mammans nya vänner, bl a därför att de tände ljus på Sergeltorg och inte på brottsplatsen. Visst döljer han attacken genom att citera bloggläsarnas kommentarer men avsikten är tydlig, åtminstone för mig.
Dessutom skriver han att sidan försvann eller varit borttagen men i själva verket kan man nå den genom att följa länken som står i hans inlägg.
När det gäller farsan, jag verkligen hoppas att han bli granskad. Om bara en bråkdel av vad står i KSB stämmer, blir man mörkrädd när man tänker att han har regelbundet hans sexåriga dotter hemma hos honom (vilket Elias inte var, man kan inget annat än undra varför)
__________________
Senast redigerad av urkinha 2011-09-26 kl. 22:37.
Citera
2011-09-26, 22:35
  #2112
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Menar du att det är polisen som skulle köpa mammans förklaring?
De har varit med förut och har säkert hört många förklaringar.
Och för dem är det egenligen viktigast att få bevis på att mamman verkligen är den skyldiga. Ett erkännande räcker inte.

När alla förhör är gjorda skrivs det ut ett förundersökningsprotokoll som vem som helst kan skicka efter.
För den som är intresserad och vill kunna följa med vad rättegången leder fram till.

Mammans förklaring är riktad till omgivningen, även om polisen tror och i viss mån bevisar att hon har fel. Du såg själv hur media lyckades blåsa upp att allt var soc fel.

Rätten som dömer består av mäniskor med känslor som styr utslaget. Har mamman en rationell förklaring, typ tillfällig sinnesförvirring pga samhällets bristande empati, kan hon komma lindrigt undan.
Polisen ska bevisa i rättegången att mamman har dödat ungarna för egen vinning skull, vilket inte är lika lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in