Citat:
Ursprungligen postat av Cleoress
Vad är det MED vissa människor här?!
Det är inte under NÅGON omständighet ursäktat,förminskat,OK osv att mörda sina barn, varesig man har el,vatten,tak över huvudet eller vad som helst.
Du har inte rätt att mörda dina barn för att du bor utomhus, eller för att du inte har råd att vara hemma varje dag, eller av tusen andra anledningar.
Du skall inte mörda dina barn. Helt enkelt.
Tycker att det är verkligen en anledning som räcker. Att diskutera frågan för man är intresserad (ja alla vi FBare är gamar, inklusive jag) är en femma. Men att ursäkta kvinnans dåd!
Jag blir mörkrädd!!!
Det är väl ändå ingen här som har sagt att en mamma har rätt att döda sina barn.
Mamman har erkänt men man har inte efter häktningsförhandlingen fått veta
varför hon dödade barnen. Hon ska genomgå en psykiatrisk undersökning och det troligaste är väl att man finner att hon var psykiskt störd/sjuk när morden begicks.
Men av det vi fått veta om att hon isolerade sig med barnen, inte öppnade när folk ringde på, inte lät barnen gå i skolan och på dagis, hade ont om pengar och bad om hjälp hos kommunen så måste man ju förstå att något har hänt.
Skolan och mammans väninna hade kontaktat socialen och den här gången hade det litet tur och kan komma undan med att så kort tid gått. Men om det hade gått längre tid och fler anmälningar kommit in så tvivlar jag på att de hade agerat. De lägger sina papper åt sidan, väntar och låter veckorna gå trots att de ska ingripa snabbt när det är barn med i bilden.
Jag har noll förtroende för den myndigheten.
Och gång på gång får man höra om nya fall där socialförvaltningen inte skött sitt jobb.