Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-30, 18:22
  #793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Jo det visste jag! Men jag tror inte att dem visar matcherna ifrån NHL? Hittade inte något om det på deras hemsida i alla fall.

Nej, NHL är det Viasat som har rättigheterna till.
Ska du se både NHL och SHL behöver du båda delarna.
Citera
2013-10-30, 20:47
  #794
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nej, NHL är det Viasat som har rättigheterna till.
Ska du se både NHL och SHL behöver du båda delarna.
Ajdå, får fundera på vilket av dem jag ska välja då. Tack för svar.
Citera
2013-11-01, 12:44
  #795
Medlem
Jahopp, då höjer dom priset igen, 279:- på TV+Film+Sport-paketet from. december.
Citera
2013-11-01, 13:44
  #796
Medlem
Helt värdelöst att de höjer priset igen. De kan ju göra på det viset eftersom de inte har någon konkurrens, finns ingen annan som erbjuder livesport online... Dessutom blir man tvungen att köpa film och serier om man ska ha sporten.

Det enda jag använder Viaplay till är NHL, och det känns så surt att behöva betala så mycket pengar för det. Samtidigt vet jag ju att jag skulle fortsätta att betala även om det kostade 500kr i månaden, och det vet väl Viaplay också...
Citera
2013-11-01, 15:25
  #797
Medlem
ischs avatar
Jävla skit. Jag vill inte betala extra för att kunna se motosport, snooker eller OS. Jag vill bara kolla på fotbollsdelen och tröttnar på att det hela tiden är ändringar i priset som man inte kan påverka. Jag förstår att priset kan höjas när man förhandlar om TV kontraktet men nu, i december stör det mig bara.

Dessutom har man varit sjukt slappa och inte ens kunnat svara på om man ens jobbar på ex. chromecast stöd.
Citera
2013-11-01, 19:05
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jävla skit. Jag vill inte betala extra för att kunna se motosport, snooker eller OS. Jag vill bara kolla på fotbollsdelen och tröttnar på att det hela tiden är ändringar i priset som man inte kan påverka. Jag förstår att priset kan höjas när man förhandlar om TV kontraktet men nu, i december stör det mig bara.

Dessutom har man varit sjukt slappa och inte ens kunnat svara på om man ens jobbar på ex. chromecast stöd.

Får kanske leta lite bättre?

http://community.viaplay.se/viaplay/...romecast-7qrfk
Citera
2013-11-01, 19:20
  #799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threezool
Får kanske leta lite bättre?

http://community.viaplay.se/viaplay/...romecast-7qrfk

Tidsangivelse för svaret (som egentligen inte ens säger särskilt mycket mer än att det är möjligt att det är något som kan hända någon gång i framtiden): Kim B (Employee) för 4 timmar sedan

Det är alltså i ungefär samma veva som isch skrev sitt inlägg.
Citera
2013-11-01, 19:33
  #800
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jävla skit. Jag vill inte betala extra för att kunna se motosport, snooker eller OS. Jag vill bara kolla på fotbollsdelen och tröttnar på att det hela tiden är ändringar i priset som man inte kan påverka. Jag förstår att priset kan höjas när man förhandlar om TV kontraktet men nu, i december stör det mig bara.

Dessutom har man varit sjukt slappa och inte ens kunnat svara på om man ens jobbar på ex. chromecast stöd.
Ändrar priset hela tiden? Har haft Viaplay sedan starten och man har ändrat priset en gång under den tiden.

Sedan kan jag förstå att 249 är något för dyrt om man bara följer en liga. Personligen följer jag i princip all sport som sänds på Viaplay så jag tycker att det är värt att betala den avgiften.

Edit: Såg nu att de höjde priset igen, surt.
__________________
Senast redigerad av yooii 2013-11-01 kl. 19:50.
Citera
2013-11-01, 19:49
  #801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Tidsangivelse för svaret (som egentligen inte ens säger särskilt mycket mer än att det är möjligt att det är något som kan hända någon gång i framtiden): Kim B (Employee) för 4 timmar sedan

Det är alltså i ungefär samma veva som isch skrev sitt inlägg.

Nu tog jag visserligen den senaste men finns flera förfrågningar på deras forum om Chromecast som är betydligt äldre.
Citera
2013-11-03, 05:55
  #802
Medlem
När det gäller tv för mig är det enda viktiga att kunna kolla på Malmö FF och Arsenal för mig, har cmore kanalerna och viasat kanalerna + viaplay. Betalar hur mycket pengar som helst för skiten och kan ändå inte alltid se matchen pga deras jävla problem med rättigheter. Anledningen till att man skaffa viaplay var ju för att där kunde man se matcherna som de inte fick visa på tv, och nu har dom jävlarna förlorat de rättigheterna med och ska ändå höja priset? Fyfan vad dålig stil!
Citera
2013-11-03, 09:16
  #803
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threezool
Nu tog jag visserligen den senaste men finns flera förfrågningar på deras forum om Chromecast som är betydligt äldre.

Förfrågningar ja. Men några konkreta svar är det betydligt sämre med..
Citera
2013-11-04, 17:29
  #804
Medlem
BlondinBalles avatar
Fick ett trevligt mejl idag. Slipper även denna prishöjning så betalar fortfarande 199kr, men så är man en trogen kund också, nästan med sedan starten.


Förtydligande kring prishöjningen på TV+Film+Sport-paketet

Hej,

i fredags skickades information ut om en kommande prishöjning. Olyckligtvis skickades denna information även ut till dig som tidigare blivit lovad att behålla 199:- i månaden så länge du är kund hos oss. Viaplay vill förtydliga att denna prisökning inte gäller dig.

Prishöjningen som är planerad att ske den 1 december kommer alltså inte att gälla för dig som har det gamla priset på 199:- / månad, så länge du väljer att inte säga upp ditt paket. Säger du upp ditt paket för att senare komma tillbaka, blir ditt nya pris 279:- i månaden - samma pris som gäller för alla nya TV+Film+Sport-kunder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback